هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

فهرست 20 حوزه علميه برتر ایران تيترمناسبتري است


فهرست 20 دانشگاه برتر ایران زيبنده نيست زيرا هيچ استانداردي اجرا و عملي نيست و صرف مدرك گرايي است در آموزش و پرورش هم همين است شش كلاس هاي سابق از ليسانس هاي فعلي باسوادترند البته  منهاي آموزشهاي جانبي  اينترنت - ماهواره - راديو و تلويزيون و غيره كه جوانان فعلي در حاشيه از آنها بهره ميبرند.

فهرست 20 حوزه علميه برتر ایران تيتر برتري است زيرا ارتقاء دانشگاهها از سي سال پيش كه امام اعلام نمود  تخصص ملاك و لازم نيست تعهد و به ظاهر ته ريش و دكمه ها بصورت آخوندي آراسته مورد قبول است  از مسير اصلي خارج و بدست استادان و متخصصين نبوده و نيست . رتبه بندي را با مقايسه ساير ممالك و ملل قياس ننماييد زيرا آنوقت به  دكانداران  دين و اسلام  بر خواهد خورد !!

در سالهای اخیر رتبه بندی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشورها در راس برنامه های نظام رتبه بندی ملی و بین المللی قرار گرفته است. برای این کار بسیاری از کشورهای جهان نظام ملی رتبه بندی خود را تدوین کرده و هر سال دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی کشور مربوط به خود را ارزیابی و رتبه بندی می کنند.
نظامهای رتبه بندی ملی را که معمولا توسط بخش غیردولتی اداره می شوند می توان در بین کشورهای توسعه یافته و هم در بین کشورهای در حال توسعه مشاهده کرد.
در برابر نظامهای ملی رتبه بندی نظام های بین المللی رتبه بندی قرار دارند. تاریخ این نوع رتبه بندی به سال 2003 میلادی بر می گردد که 3 نوع از این نوع نظام های بین المللی تایمز، شانگهای و QSهستند. این نظامها هر سال دانشگاههای جهان را بر اساس معیارها و شاخصهای مربوط رتبه بندی در سال 2 تا 3 سال گذشته رتبه بندی می کنند.
به تازگی نظام دیگری پا به عرصه حیات گذاشته است که دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را قرار است به صورت منطقه ای رتبه بندی کنند. این نظام عبارت است از نظام رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام. رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام توسط وزارت علوم به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) واگذار شده است و در مرحله نخست مقرر شده تنها دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی ایران مورد بررسی و رتبه بندی قرار گیرند. این رتبه بندی که در فاصله تابستان و پاییز 89 انجام شده و ISC  نتیجه رتبه بندی را در اختیار مقامات وزارت علوم قرار داده است.

20 دانشگاه تراز اول کشور بر اساس رتبه بندی ISC
ردیفنام دانشگاه یا موسسه تحقیقاتیسازمان متبوعامتیاز
1دانشگاه تهرانوزارت علوم، تحقیقات و فناوری100
2دانشگاه علوم پزشکی تهرانوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی65.29
3دانشگاه صنعتی شریفوزارت علوم، تحقیقات و فناوری65.17
4دانشگاه صنعتی امیرکبیروزارت علوم، تحقیقات و فناوری52.49
5دانشگاه علم و صنعتوزارت علوم، تحقیقات و فناوری44.78
6دانشگاه تربیت مدرسوزارت علوم، تحقیقات و فناوری40.17
7دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی36.9
8دانشگاه شیرازوزارت علوم، تحقیقات و فناوری32.38
9دانشگاه علوم پزشکی شیرازوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی24.58
10دانشگاه صنعتی اصفهانوزارت علوم، تحقیقات و فناوری23.69
11دانشگاه فردوسی مشهدوزارت علوم، تحقیقات و فناوری23.56
12دانشگاه تبریزوزارت علوم، تحقیقات و فناوری20.86
13دانشگاه صنعتی خواجه نصیروزارت علوم، تحقیقات و فناوری20.11
14دانشگاه شهید بهشتیوزارت علوم، تحقیقات و فناوری18.08
15دانشگاه علوم پزشکی تبریزوزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی15.98
16دانشگاه اصفهانوزارت علوم، تحقیقات و فناوری14.93
17دانشگاه علوم پزشکی اصفهانوزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی14.31
18دانشگاه مازندرانوزارت علوم، تحقیقات و فناوری12.31
19دانشگاه بوعلی سیناوزارت علوم، تحقیقات و فناوری11.66
20دانشگاه علوم پزشکی مشهدوزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی10.9
به گزارش مهر،‌ همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در نشست وزرای کشورهای اسلامی در عربستان شرکت می کند این نشست مربوط است به نشست فوق العاده کشورهای اسلامی و در آن بعد از انجام اطلاعات لازم در معیارهای رتبه بندی برای نخستین بار دانشگاهها و پژوهشگاههای جهان اسلام ارزیابی و رتبه بندی خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست: