هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

تنها نماینده ای که به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای مخالف داد!

صلاح‌الدین بیانی فرزند حبیب‌الله متولد 1317 خواف از شهر نشتيفان و نخستين نماينده مجلس شوراي اسلامي از شهرستان خواف بود .

تحصيلات وي در رشته حقوق و وكيل پايه يك دادگستري بود.


صلاح الدين بياني به علت نبودن مدرسه فرهنگي در خواف تحصيلات ابتدايي خود را در بيرجند و دوره دبيرستان را در مشهد و دوره دانشگاهي خود را در تهران سپري نمود.

در تهران با بني صدر رفيق و در در يك كلاس بود و حقوق قضايي خواند. در همين زمان در يگ گفتگو ، بني صدر مي گويد من تحصيلات خود را در پاريس خواهم خواند و نخست وزير ايران خواهم شد و بياني هم مي گويد اگر تو نخست وزير شوي من نماينده خواف مي شوم! و يكي از رفقايشان به نام شاهرودي كه حاضر بوده شعري سروده كه يك بيتش چنين است:

سرش را به زير لحافش كنيد * وكيل بيابان خوافش كنيد

بياني بعد از تحصيلات تهران قاضي بيرجند مي شود و در همان موقع هم با علم در مورد زمين‌هاي تصرفي علم اختلاف پيدا مي كند كه به اين سبب وي را از قضاوت بيرجند بركنار و رئيس دادگاه اسفراين مي شود. در همين دوره سمت وكيل پايه يك دادگستري نيز به دست مي آورد.

بعد از پیروزی انقلاب بياني از طرف مردم خواف و رشتخوار به نمايندگي مجلس اول برگزيده مي شود.

صلاحیت بياني براي دور دوم مجلس شورای اسلامی تایید نمی شود و از فعالیت های سیاسی کناره گیری کرده و در مشهد مشغول كار وكالت مي شود،  سرانجام حكومت خميني با دسيسه اي پسر وي بابك  را در دانشگاه تهران بازداشت و نامبرده جهت دفاع از فرزندش به تهران عازم ولي گرفتار دسيسه حكومت شده و زمان پنهان شروع قتلهاي زنجيره اي در سن 57 سالگي و در سال 1374 در به  طرز مشكوكي گذشت.ولي جنازه وي با احترام خاص به موطنش نشتيفان انتقال  و روي سر و دست طرفدارانش تشييع و به خاك سپرده شد كه در مراسم خاكسپاري تعداد زيادي از شهرهاي مشهد زاهدان بيرجند و خواف وتايباد و تربت جام و تمام اهالي محل شركت داشتند

هیچ نظری موجود نیست: