هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

آمارها می گوید چهار میلیون نفر در سال های گذشته، درگیر شرکت های هرمی بوده اند با موافقت پشت پرده!!!؟؟؟




آمارها می گوید چهار میلیون نفر در سال های گذشته، درگیر شرکت های هرمی بوده اند يعني بخش نامحسوس بيكاري فاقد مجوز+بخشهاي نامحسوس ديگر +بخشهاي محسوس = بيكاري كه هيچ وقت آمار دقيقي اعلام نميكنند ( با برخورد نكردن با اين كلاش ها دولت چه سودي ميبرد !!؟؟رد پاي حكومت و دولتيان  در اين بازي و كلاشي و سود سرشار حاصله  دليل قابل لمسي براي برخوردهاي موضعي و  فقط رقيب كشي است همانند برخورد با كانالهاي ماهواره اي سياسي و غير سياسي   .   كه خيلي از شبكه هاي غيرسياسي هم توسط حكومت حمايت ميشوند چون بخش قابل توجه اي از ناراضيان دولتي توسط  اين شبكه ها ي ماهواره اي سرگرم و مشغول ودر منازل سرگرم ديدن فيلم و سريال و ديگر برنامه ها ميشوند و بخش قابل توجه اي هم با اين شگرد هرمي ها در آرزوي يك ساله پولدار شدن محبوس در خانه هاي قديمي و غير بهداشتي سرگرم اند و درخيابانها به مخالفين نخواهند پيوست  كه دولت چون از نظر سياسي سود ميبرد موافق اين امر است اما چه به روز اين ساده لوحان كه قرباني مطامع حرص و ولع تبهكاران و نهايت  تنها اندوخته  و سرمايه اين قشر خارج از چرخه اقتصاد ويران حكومت و كوير تشنه بازار ايران به خارج سرازير ميگردد و اين فريب خوردگان نيز با شكستي ديگر به دامان اعتياد سوق كه باز هم چون حاكمان ازين بخش سود برده و به گسترش آن در اين سه دهه پرداخته اند و طي اين مدت چه سرمايه و هزينه هايي هم براي همين  بخش از جيب ملت ايران هزينه وصرف نموده و مينمايند!!!!؟؟؟ اي دكانداران دين بس كنيد از اين همه ويراني كه تاكنون كرده ايد وحشت و نهايت شرم نميكنيد!!؟؟)


نقش روزنامه دولت در گسترش شبکه‌های هرمی

بنا بر مستندات به دست آمده از آمار ورود افراد و مردم به این شبکه‌های هرمی، دیده شد که به محض انتشار این تیتر، آمار ورود مردم به مجموعه‌ها و شرکت‌های هرمی داخل ایران، دو برابر افزایش یافت؛ امر مهمی که با سکوت قوه قضائیه، به فراموشی سپرده شد، ولی نتیجه آن هنوز هم افراد بیشتری را به گرفتاری و بدبختی می‌کشاند.
بررسی‌های خبرنگار «تابناک»، از نقش جالب روزنامه «ایران» در گسترش و عضوگیری شبکه‌های هرمی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، در تاریخ هشتم دی ماه سال 1388، روزنامه «ایران» که با تسهیلات دولتی ارتزاق می‌کند، به بهانه انتشار آیین‌نامه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، تیتر «شبکه‌های بازاریابی هرمی قانونی شد» را منتشر کرد؛ تیتری که در اوج کج‌سلیقگی و فهم پایین از آیین‌نامه بازاریابی شبکه‌ای، برگزیده و به عنوان تیتر یک روزنامه دولت استفاده شد.

بنا بر مستندات به دست آمده از آمار ورود افراد و مردم به این شبکه‌های هرمی، دیده شد که به محض انتشار این تیتر، آمار ورود مردم به مجموعه‌ها و شرکت‌های هرمی داخل ایران، دو برابر افزایش یافت؛ امر مهمی که با سکوت قوه قضائیه، به فراموشی سپرده شد، ولی نتیجه آن هنوز هم افراد بیشتری را به گرفتاری و بدبختی می‌کشاند.
بنا بر این گزارش، در عملیات‌هایی که در راستای انهدام دفاتر شرکت‌های هرمی انجام گرفته، دیده شده که در بیش از ششصد دفتر هرمی، تیتر و تصویر نیم‌صفحه اول روزنامه «ایران» قاب‌شده هست و حتی در جزوات و کاتالوگ‌های آزمایشی آنها نیز موجود است و از این تیتر و تصویر به عنوان تأیید قانونی بودن فعالیت‌های هرمی استفاده می‌کنند.

به رغم این که هنوز هم در دفاتر شرکت‌های هرمی، از تیتر روزنامه «ایران» برای فریب و اغفال مردم بهره برده می‌شود، ‌این روزنامه که باید در راستای نظام، دولت و قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند، نسبت به اصلاح تیتر خود اقدام نکرده و عملا در خلاف جهت قوانین کشور حرکت می‌کند.

تصویر زیر، نمودار عضوگیری شبکه‌های هرمی در ایران است که در نمودار تأثیر عضوگیری و اغفال مردم با تیتر کاذب روزنامه «ایران» کاملا مشخص است.


پلیس از آمار بازداشت شدگان می گوید اماشرکت های هرمی همچنان جذابند

پلیس از آمار بازداشت شدگان می گوید اماشرکت های هرمی همچنان جذابند

جامعه > آسیب ها  - آمارها می گوید چهار میلیون نفر در سال های گذشته، درگیر شرکت های هرمی بوده اند. آمار دستگاه قضایی هم می گوید تاکنون دو میلیون پرونده شکایت از سرکرده های شرکت های هرمی وجود دارد که آخرین آنها اگر مطابق نوبت پیش برود، در خوشبینانه ترین حالت، سال 91 به پایان می رسد.


امیدکریمی: بهار امسال، پس از اولین طرح ضربتی پلیس امنیت، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات برای فروپاشی شرکت های هرمی و بازداشت سرشاخه های آنها، یکی از سرشاخه ها، با فریاد و عصبانیت، گفت: «برگردم، جلوی همین پاسگاه، روزی دو میلیون می زنم زمین!» ماموران، همراهانش و آنهایی که از سَر و سِر هرمی ها خبر داشتند فهمیدند که او می خواهد ادامه دهد؛ پرزنت کند، به هر روشی و پول در بیاورد؛ روزی دو میلیون تومان! تصورش سخت و به نظر رویایی دست نیافتنی است. این یک قاعده کلی است؛ به هر جوان 23-22 ساله ای با مستندات حی و حاضر بگویند کاری هست (البته نه غیرقانونی) که خیلی زود می توانی از آن «روزی دو میلیون تومان درآمد داشته باشی» می تواند تن به آن ندهد؟ شواهد می گوید افرادی با فرهنگ پایین و بی خبر از دنیا، در شهر بی در و پیکری مثل تهران، دنبال یک لقمه نان می گردند، خیلی زود فریب چنین تبلیغی را می خورند. یکی از سرکرده های گلدکوئست دراین باره گفته است: «مدیران ما بارها گفته بودند که طیف جمعیتی ایران و بازار متنوع آن، یکی از مستعدترین کشورها برای سوء استفاده مالی و اقتصادی است.»
آمارها می گوید چهار میلیون نفر در سال های گذشته، درگیر شرکت های هرمی بوده اند. آمار دستگاه قضایی هم می گوید تاکنون دو میلیون پرونده شکایت از سرکرده های شرکت های هرمی وجود دارد که آخرین آنها اگر مطابق نوبت پیش برود، در خوشبینانه ترین حالت، سال 91 به پایان می رسد.
همین می شود که پلیس امنیت، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات هر هفته، دفاتری از شرکت های هرمی را به هر عنوان، شناسایی و پلمب می کنند. هرچند که مقامات اطلاعاتی می گویند اکنون به دلیل اطلاع رسانی های رسانه ای و فعالیت های امنیتی، ورودی شبکه های هرمی، 10 درصد یک سال قبل هم نیست، اما هنوز آنقدر هست که نهادهای مختلفی حکومتی تلاش داشته باشند دست آنها را کوتاه کنند. سالها پیش، بخش بزرگی ار دانشجویان خوش رتبه دانشگاه های مادر و بزرگ، از اعضای اصلی شرکت های هرمی بودند. یکی از آنها تعریف می کند به دلیل عضو نشدن در شرکت های هرمی، در خوابگاه منزوی شد. آمارهایی که روسای دانشگاه های تهران از عضویت دانشجویان در شرکت های هرمی می دادند، شگفت آور بود. مثلا 10 درصد دانشجویان دانشگاه شریف، هرمی بودند. اما اکنون شرایط فرق دارد. خبری از دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک، شریف و تهران نیست. مسوولان انتظامی و امنیتی می گویند عمده سواد آنها زیر دیپلم است، از دنیا بی خبرند و البته به خاطر بی کاری، حاضرند هرکاری کنند. به هرحال، دولت می گوید هرمی ها، تاکنون 8 میلیارد دلار پول از ایران خارج کرده اند، یعنی بیش از 8 هزار میلیارد تومان. یعنی به اندازه دو و نیم برابر بودجه بنزین وارداتی در سال 87، به اندازه دو برابر بودجه شهر تهران در سال 89. به اندازه بودجه مورد نیاز برای نوسازی همه مدارس ایران.
\هرمی های بی مجوز
بحث قانونی بودن فعالیت های شرکت های هرمی و در کنار آنها نت ورک مارکتینگ، هنوز عاقبت مشخصی ندارد. در حالی که روزنامه ایران، سال گذشته در تیتری جنجالی، خبر از قانونی شدن فعالیت های شرکت های هرمی داد، اما اکنون شرکتهایی که تحت عنوان بازاریابی شبکه ای هم فعالیت می کنند، به عنوان هرمی و مخل جریان اقتصادی کشور، پلمب می شوند. وزارت بازرگانی اعلام کرده بود «شرکت‌های هرمی که در کشور به صورت زیرزمینی درحال فعالیت‌اند، تنها در صورتی شکل قانونی پیدا می‌کنند که نحوه فعالیت خود را در چارچوب آئین‌نامه مصوب وزارت بازرگانی اصلاح کرده و از مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت بازرگانی) مجوز فعالیت دریافت کنند.» اما با توجه به اطلاع رسانی های وزارت اطلاعات، هیچ کدام از شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای اکنون مجوز فعالیت ندارند. حتی مجوز اوریف لیم هم که 250 هزار نفر را در ایران مشغول کرده بود، هم لغو شد. هرچند که یک ماه پیش رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی از احتمال مجوز گرفتن دو شرکت بازاریابی شبکه ای خبر داده بود. غیر از این ها هشدارهایی برای فارکس هم وجود دارد. شنیده شده که به زودی هم برخوردهایی با شرکت های اینچنینی انجام می شود.

دلایل جذابیت های شرکت های هرمی
نام
سمت
اظهار نظر
-
مدیر مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات
افرادی که کلاهبردار هستند و به خوردن پول مردم عادت کرده‌اند به این سادگی دست‌بردار نیستند و هر روز شیوه‌های جدیدی را ابداع می‌کنند و بدین ترتیب برخی از مردم بعضا فریب آنها را می‌خورند، ولی به محض این‌که متوجه ماجرا می‌شوند، از این شرکت‌ها خارج شده و مراتب را به مقامات مسوول اطلاع می‌دهند. شرکت‌های هرمی حالت سرطانی دارند و در نتیجه حتی وجود تعداد کم این شرکت‌ها با انجام تبلیغات کذب و دروغ به‌ویژه در مناطقی که سطح فرهنگ پایین‌تری دارند و اطلاع‌رسانی کمتری در آن‌جا انجام شده است، کار خود را گسترش می‌دهند. در حال حاضر یک سری شرکت‌های کوچک هرمی هنوز باقی مانده‌اند که یک به یک ضربات لازم را به آنها وارد می‌کنیم.
مجید ابهری
مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس
استفاده از جنس مخالف و سوء استفاده از بیکاری جوانان، محورهای اصلی جذابیت شرکت های هرمی است. همچنین از نظر آسیب‌شناسی رفتاری دلیل گسترش شرکت‌های هرمی، بیکاری بعضی از جوانان و وعده‌های رنگارنگ و دروغین سرکرده‌های این گروه‌ها تحت عنوان مهاجرت به اروپا و تحصیل و تجارت در آن کشورها است. سرمایه‌هایی که این شرکت‌ها از جوانان می‌گرفتند، هیچ‌وقت به آنها بازگردانده نشده و سودی به آنها داده نشد اما عده‌ای از این جوانان که در رویا و خیال به دنبال پول‌های بی‌زحمت و باد آورده بودند، در دام عنکبوت هرمی افتادند. برای پیشگیری از رونق و ظهور مجدد این سرطان‌های اقتصادی و اجتماعی، سازمان‌های مربوطه با تشکیل تعاونی‌های تولید و خدمات، فروش سهام آن به جوانان و تولید کار در ابعاد مختلف آن را ریشه‌کن کنند.
سرهنگ مهرداد امیدی
معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا
در بررسی‌های مختلف از افراد بازداشت شده، مشخص شد که بیشتر افراد که جذب این دفاتر می‌شوند، اهل شهرستان‌ها هستند. انگیزه اصلی این افراد پیداکردن یک شغل بودند، این در حالی است که بیشتر این افراد توسط آشنایان خود با این شرکت‌ها آشنا شده و برخی از این افراد از قشر دانشجو یا سرباز بوده که خدمت خود یا درس‌شان را رها ‌کرده‌ بودند. در بررسی‌ها مشخص شد که بسیاری از این افراد از سوی خانواده‌هایشان به عنوان مفقودان اعلام شده بودند. حداقل سرمایه‌گذاری‌ انجام شده در این شرکت‌ها توسط مالباختگان چهارـ پنج میلیون تومان است. شرکت‌های هرمی برای فعالیت‌های خود مجوزی ندارند و به عنوان بازاریاب شبکه‌ای خود را معرفی می‌کنند.
-
یک بازاریاب اوریف لیم
شرکت تشویق‌های مختلفی را برای فروش بیش‌تر داشت؛ از جمله آن جایزه یک میلیارد تومانی، هدیه‌های یک میلیون‌تومانی، سفرهای خارجی، سکه‌های طلا و... بود.
سرهنگ احد احمدی
رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی
متهمی در اراک از سال 1388 به اتفاق بردارش با شگردهای خاص بویژه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و خرید تور مسافرتی برای متقاضیان کلاهبرداری کرده و حدودا 30 نفر زیر مجموعه اصلی را جذب و از این افراد مبلغی بالغ بر 2 میلیارد ریال کلاهبرداری و برای فرار از قانون به تهران گریخته بود.
حیدر محمدزاده
بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده شرکتهای هرمی
در سالهای اول شروع به کار معمولا دانشجویان و حتی افراد تحصیل کرده کشور طعمه می‌شدند اما با گذشت زمان و آگاه شدن جامعه این شرکت‌ها به سوی افراد زود باور و نا آگاه که عمدتاً از اقشار مستضعف و نیازمند جامعه بودند متمرکز شدند و در حال حاضر جوانان شهرستانی و جویای نام و کار مورد هدف هستند. طرح و روشهای عضوگیری هرمی‌ دائم در حال تغییر است البته در حالت کلی یکی است‌، در یکی از پرونده‌ها از طریق چاپ آگهی با استخدام بازاریاب عضوگیری کرده بودند در مواردی هم با دادن وعده استخدام در کارخانه‌های ایران خودرو، سایپا و مخابرات از افراد جویای کار پول دریافت می‌کردند و به ظاهر آنها را در فهرست کارخانه قرار می‌دادند‌. سرشاخه‌های شرکتهای هرمی‌ از روش‌ها ومتدهای روانشناسی استفاده می‌کنند و با وعده و وعید مبنی بر رسیدن به ثروت هنگفت افراد را جذب خود می‌کنند.
-
یکی از سرکرده های بازداشت شده گلدکوئست
مأموریت داشتیم سراغ جوانان شهرستانی و حتی روستایی برویم و با ترغیب شان به حضور در جلسات، آنها را ساعت ها زیر بمباران اطلاعاتی قرار دهیم و نگذاریم تا مجالی برای تأمل و فکر کردن داشته باشند. وقتی این افراد امکان مالی لازم برای عضویت و جذب افراد جدید را نداشتند، آنها را مجبور می کردیم تا مشخصات مالی خانواده و بستگانشان را به ما بدهند تا هزینه های عضویت را از آن ها بگیریم. پس از تماس با خانواده یا بستگان درجه یک افراد، به دروغ می گفتیم که فرزندشان که برای طی مراحل استخدام در شرکتی دولتی عازم تهران شده است دچار سانحه شده و نیازمند پول است. به هر حال اعتماد خانواده آنها را جلب می کردیم و با ارائه شماره حسابی، از آنها پول می گرفتیم. حتی برخی افراد را وادار می کردیم تا به عنوان کمکهای خیریه، هزینه عضویت خود را تامین کنند. برای ما و برای شرکت مهم این بود که پول ها در اختیار گلدکوئست قرار گیرد و اینکه این پول ها از کجا و چه طریقی تأمین شود مهم نبود.
-
یک عضو بازداشت شده گلدکوئست
اگر کوچکترین مقاومتی برای نپذیرفتن عضویت در فردی مشاهده می کردیم، او را تحت فشار اطلاعاتی می گذاشتیم تا باور کند وارد یک فعالیت غیر قانونی شده و راهی برای بازگشت ندارد. این ترفند برای دختران عضو به شدت جواب می داد به نحوی که فرد از ترس آبروی خود مجبور به همکاری می شد. حتی در برخی موارد با تهیه فیلم های غیراخلاقی، اعضا را وادار به ماندن و فعالیت می کردیم. از دختران عضو می خواستیم تا با استفاده از آرایش های غلیظ و عشوه گری، جوانها را جذب و ترغیب به عضویت و عضوگیری کنند. در بسیاری از موارد، استفاده از این ترفند و برقراری رابطه عاطفی با جنس مخالف به عنوان آخرین ترفند با موفقیت حاصل می شد. برای لحظه ای افراد را به حال خود نمی گذاشتیم تا مبادا در خلوت دچار تردید شوند، فردی را تا هنگامی که عضو جدید به بخوابد، مأمور می کردیم تا با صحبت کردن درباره آرزوها و آمال کوئست، آنها را در فضایی تخیلی نگه دارند. استفاده از غذاهایی مانند پنیر، دوغ و حتی مشروبات الکلی که فعالیت های مغزی را تحت تأثیر قرار دهد و ترویج فرهنگ بودائیسم و مدیتیشن از دیگر راههایی بود که با استفاده از آن در جهت منافع گلدکوئست حرکت می کردیم. در برخی موارد تا بدان اندازه موفق بودیم که فردی را متقاعد ساختیم تا برای تأمین حق عضویت کلیه های خود را بفروشد.
 42

هیچ نظری موجود نیست: