هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه

فناوري هارد ديسك هاي اكسترنال

مطمئنا براي هر شخصي سالم ماندن اطلاعات موجود در حافظه رايانه بسيار باارزش است در واقع براي بسياري از اطلاعات شخصي نمي توان قيمتي تعيين كرد در بعضي مواقع افراد براي به دست آوردن اطلاعات از دست رفته بايد مبالغي بيش از چند برابر قيمت يك هارد ديسك بپردازند.
حتما تا به حال براي شما هم پيش آمده كه پيش از انجام تغييرات اساسي سخت افزاري يا تحويل رايانه تان به تعمير كار به فكر ذخيره اطلاعات مهم موجود در رايانه در جايي مطمئن افتاده باشيد اسان ترين روش براي اين كار در حال حاضر استفاده از يك دستگاه سي دي رايتر است.
با اين وسيله اطلاعات شما روي سي دي هايي ذخيره مي شوند كه هر كدام تنها 700 مگابايت حجم دارند از معايبي كه مي توان براي اين روش نام برد وقتيگير بودن آن است براي پر كردن هر كدام از اين سي دي ها با اطلاعات مختلف شمابه طور متوسط به 15 دقيقه وقت نيازداريد از ديگر مشكلات اين روش امكان از ميان رفتن اطلاعات از روي اين سي دي ها بسادگي هر چه تمامتر است . 
با استفاده از يك هارد درايو اكسترنال شما با صرف كمترين وقت ممكن مي توانيد كل اطلاعات موجود در حافظه رايانه خود را پيش از هر عملياتي حفظ كنيد ، همچنين با استفاده از اين روش شما اطمينان داريد كه اطلاعات مهم شما بسادگي از ميان نخواهد رفت درواقع كار با اين هارد درايوها بسيار ساده است براي شروع به كار اين دستگاه ، شما فقط3 كار ساده را بايد انجام دهيد.
ابتدا برنامه نرم افزاري را نصب و سپس دستگاه را به رايانه متصل كنيد ودر پايان دكمه اي را كه روي دستگاه قرار گرفته ، يكبار فشار دهيد با اين كار تمام اطلاعات موجود در رايانه شما به اين دستگاه منتقل و ذخيره سازي مي شود در واقع نام اين هادرهاي اكسترنال نيز به خاطر همين سادگي كار با آنها one touch در نظر گرفته شده است البته اين تنها كاربرد اين دستگاه ها نيست اين دستگاه ها در واقع مي توانند به عنوان هارد اضافي براي دستگاه لپتاپ يا رايانه منزل و محل كارتان نيز مورد استفاده قرار گيرند.
اين هارد درايوها با گنجايش هاي متفاوت ومتنوعي به بازار عرضه ده اند كه عبارتند از ظرفيت هاي 80، 120، 200، 160، 250 و 300 گيگابايتي به اين ترتيب شما مي توانيد تمام اطلاعات موجود در رايانه هاي شركت خود را در يكي از اين دستگاهها كه حجم مناسبي دارد ذخيره كنيد بد نيست بدانيد كه يك هارد از اين نوع با ظرفيت gb 40 مي تواند بيش از 40 ساعت از فيلمهاي mpeg يا 10000 فايلmp3يا 40000 عكس را در خود جاي دهد در واقع مي توان اين هارد درايوها را وسايلي مناسب براي استفاده هاي شخصي و اداري به حساب آورد.
اين هاردها داراي يك هد 13.5 اينچي هستند كه قابليت چرخش 7200 دور در دقيقه را دارد البته اين قابليت در مدل 300 گيگابايتي به 5200 دور در دقيقه تنزل مي يابد.
براي هاردهاي 250 و 200 گيگابايتي mb8 به عنوان cache در نظر گرفته شده كه اين مقدار براي مدلهاي ديگر mb2 است . 
خروجي هاي اين دستگاه به صورت پورت usb2 و 11 و همچنين firewire است سرعت انتقال اطلاعات اين دستگاه با پورت usb2 در حدود mb/sec 480 است و متوسط زمان مرده اين هاردهاي اكسترنال در حدود ms9.3 است موتور اين هادرها سيستمي دارد كه با استفاده از آن كمترين صداي ممكن توليد مي شود در واقع بورلبرينگي كه براي اين موتور در نظر گرفته حاوي مايعي خاص است كه به اين وسيله صداي موتور به طرز قابل قابل ملاحظه اي كاهش مي يابد و به ادعاي شركت سازنده صداي اين دستگاه در حد صداي پچ پچ كردن است . 
اين هاردهاي قابل حمل همچنين ظاهري بسيار زيبا دارند سطح خارجي اين هادرها از آلومينيوم ساختهخ شده است از مشخصات جالب اين دستگاه ها وزن كم آنهاست كه حمل آنها را بسيار آسان مي كند وزن آنها در حدود 1.38 كيلوگرم است همچنين اين دستگاه ها طوري طراحي شده اند كه مي توان آنها را هم به صورت افقي و هم به صورت عمودي مورد استفاده قرار داد با طراحي صورت گرفته در هيچ يك از اين دو حالت فشاري به موتور دستگاه وارد نمي شود ود ستگاه در موقعيتي كاملا مناسب كار خواهد كرد.
براي دستگاه پايه اي نيز براي عمودي قرار دادن آن در نظر گرفته شده كه همراه ديگر لوازم جانبي ارائه مي شود با عمودي قرار دادن دستگاه اين وسيله كمترين جاي ممكن را اشغال خواهد كرد براي اين دستگاه يك كليد به منظور انجام عمليات ذخيره سازي و كليد ديگري براي خاموش و روشن كردن در نظر گرفته شده است شما مي توانيد به وسيله نرم افزاري كه با دستگاه ارائه مي شود نيز كارهاي مختلفي انجام دهيد.

با استفاده از يك هارد درايو اكسترنال شما با صرف كمترين وقت ممكن مي توانيد كل اطلاعات موجود در حافظه رايانه خود را پيش از هر عملياتي حفظ كنيد
براي مثل شما مي توانيد بااستفاده از اين نرم افزر، كاربري كليد اصلي دستگاه را تغيير دهيد.
با استفاده از اين دستگاه شما مي توانيد در صورت نياز با صرف كمترين زمان و بدون هيچ دردسري تماماطلاعات موجود در رايانه هاي يك شركت را به شركتي ديگر منتقل كنيد.

هیچ نظری موجود نیست: