هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

در حال حاضر آموزش و پرورش ما از نظام های اموزشی نوین دنیا 40 سال عقب تر است و قطعا نیاز به تغییر و تحول دارد.


عقب‌ماندگی 40ساله از نظام‌های آموزشی نوین

وبلاگ  - شیرزاد عبدالهی، کارشناس آموزش و پرورش در مطلب جدید خود به لزوم تغییرات بنیادین در نظام آموزش و پرورش ایران اشاره کرده است.
عبدالهی نوشته است : "نظام آموزش و پرورش ایران نیاز به نغییرات بنیادین دارد. با انجام این تغییرات وظایف اضافی که مربوط به سایر دستگاه ها است از دوش آموزش و پرورش برداشته می شود و دستگاه آموزش و پرورش سبکبار شده و به وظایف اصلی و ذاتی خود می پردازد. "
وی افزوده است : "در حال حاضر اموزش و پرورش بخشی از وظایف حداقل 10 دستگاه دیگر را انجام می دهد. به عنوان مثال آموزش و پرورش بخشی از وظایف وزارت خانه های علوم ، بهداشت، مسکن و شهرسازی و سازمان هایی مانند شهرداری، تبلیغات اسلامی و بهزیستی و نهادهایی مانند حوزه علمیه و مساجد، نیروهای مسلح را انجام می دهد.البته منظور این نیست که این کارها انجام نشود، بلکه باید انجام آنها به حوزه های تخصصی واگذار شود. "
کارشناس آموزش و پرورش درباره تغییرات دیگر اظهار کرده است : "تغییر بعدی در نیروی انسانی وزارتخانه است. معلمان ما باید برای انجام وظایف خود تربیت حرفه ای شوند و تعلیم و تربیت ب راساس پرورش استعداد و توانایی های تک تک دانش اموزان پایه ریزی شود. 
در حال حاضر آموزش و پرورش ما از نظام های اموزشی نوین دنیا 40 سال عقب تر است و قطعا نیاز به تغییر و تحول دارد. اما در بحث هایی که از سوی مسئولان به عنوان تحول مطرح می شود چنین رویکردی دیده نمی شود و مسائل پیش پا افتاده ای مانند تغییر مقاطع آموزشی مطرح می شود. 

هیچ نظری موجود نیست: