هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

کدخدای ده که مرغابی بود رهبر ملت که مشت علی بود رنوی دو قیمتی عا دی بود کیفیت گر نیست گویند عالی بود



دلالی کیفیت و یک بام و دو هوای تندر90

دلالی کیفیت و یک بام و دو هوای تندر90

اقتصاد > صنعت  - بنابراین مشتری پارس خودرو که تندر90 را 245 هزار تومان گران‌تر از ایران خودرو دریافت می‌کند، اگر بخواهد خودرو خود را در بازار به فروش برساند، آن را متناسب با قیمت دریافتی خواهد فروخت
دلالی کیفیت و یک بام و دو هوای تندر90
«مشتری که تندر پارس‌خودرویی می‌خرد احساس آرامش بیشتری دارد.»
«تعجب نکنید اختلاف قیمت تندر پارس خودرو با ایران خودرو به یک میلیون تومان هم برسد.»
«همین موارد بدون هیچ تبلیغی به مرور جزو باورهای مردم نیز شده که با تندر پارس‌خودرو احساس کیفیت و آرامش بیشتری خواهند داشت.»
« به دلیل اشتیاق بازار به تندر پارس‌خودرویی همیشه 300 تا 500 هزار تومان گران‌تر محصول ما در بازار خرید و فروش می‌شود.»
این‌ها همه بخشی از آخرین اظهارات مدیرعامل پارس‌خودرو قبل از عزیمت به ایرالکو در خصوص تفاوت کیفیت تندر پارس خودرو و ایران خودرو بود.
در این که چهره پارس خودرو به عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس مطرح است و معمولاً محصولات این کارخانه به دلیل سطح داخلی‌سازی پایین از کیفیت خوبی بهره می‌برد، بحثی نیست و وجهه این شرکت در نزد افکار عمومی به عنوان یک تولیدکننده خودرو با کیفیت، وجهه خوبی است.
اما حس آرامش بیشتری که در بالا به آن اشاره شده، اختلاف یک میلیون تومانی برای قیمت و اختلاف قیمت 500 هزار تومانی تندر ایران خودرو و پارس خودرو به نوعی غلو تبلیغاتی است که تفرشی آن را ثمره تلاش مجموعه‌اش برای ارائه محصول کیفی‌تر می‌دانست.
بارها و بارها خبرآنلاین بر اساس گزارش‌های مستند شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرده که دو محصول مشترک تولیدی ایران خودرو و پارس خودرو در سطح کیفی نهایی تقریباً با هم برابر هستند.
اما نمی‌توان منکر این شد که تبلیغات پارس خودرو نقشی در گران شدن تندر90 این شرکت در بازار نداشته است. با این حال هر روز موضوع تازه‌ای در خصوص این خودرو مطرح است.
اختلافی که هم اکنون تندر پارس خودرو با ایران خودرو در بازار دارد نه یک میلیون تومان و نه 500 هزار تومان است، بلکه هم اکنون مدل فول آپشن این خودرو، در بازار برای مشتریان 200 هزار تومان فاصله قیمتی تعریف کرده که این رقم نیز خود گواه موضوع دیگری است.
پارس خودرو چند ماه پیش اقدام به افزایش قیمت تندر90 مدل E2 فول خود از قیمت 13 میلیون و 897 هزار و 300 تومان به 14 میلیون و 195 هزار تومان کرد، در حالی که قیمت تندر90 ایران خودرو در قیمت 13 میلیون و 950 هزار تومان ثابت ماند و این خودروساز نیز کماکان با این قیمت تندر90 را به مشتریان تحویل می‌دهد.
بنابراین مشتری پارس خودرو که تندر90 را 245 هزار تومان گران‌تر از ایران خودرو دریافت می‌کند، اگر بخواهد خودرو خود را در بازار به فروش برساند، آن را متناسب با قیمت دریافتی خواهد فروخت و مسلماً وجود چنین اختلاف قیمتی در بازار برای دو محصول یکسان کاملاً طبیعی خواهدبود؛ چرا که تندر90 با توجه به اختلاف قیمتی که با کارخانه پیدا کرده، انگیزه خوبی برای دلالی بر روی آن وجود دارد بنابراین اینکه عنوان می‌شود تندر پارس خودرو در بازار به خاطر کیفیت 200 تا 300 هزار تومان گران‌تر از محصول ایران خودرو است، حرف کاملاً غلطی است. البته در حوزه تبلیغات و شکل دهی افکار عمومی پارس خودرو بازی را از رقیب خود برد، اما در واقعیت این عرضه محصول گران‌تر است که موجب اختلاف قیمت شده است و تبلیغات یاد شده نیز مکملی برای پذیرفتن کیفیت بهتر محصول پارس خودرو بود.
با این حال و با توجه به حساسیتی که روی تولید این خودرو نه چندان پرتیراژ وجود دارد، عجیب است که مسئولان وزارت صنایع و معادن و به خصوص دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه هیچ گونه واکنشی به اختلاف قیمت موجود در دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو نشان نمی‌‌دهد.
در اینجا بحث از گران فروشی و ارزان فروشی خودروساز مطرح نیست، بلکه عدم ارائه یک سیاست واحد قیمتی است که حاشیه‌ساز شده است.
به هر حال اوضاع این خودرو در بازار به اندازه کافی نابسامان هست؛ چرا که هم اکنون یک خودرو با یک کیفیت و یک امکانات با چند قیمت فروخته می‌شود و این تناقض وجهه خوبی برای مسئولان امر در بر نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: