هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

ترفند تکراری ونخ نمای نفتی ملاها ی دیکتاتور ایران



رویترز اعلام کرد: ذخیره‌سازی نفت ایران در 11 نفتکش در دریاها

رویترز اعلام کرد: ذخیره‌سازی نفت ایران در 11 نفتکش در دریاها

اقتصاد > انرژی  - منابع آگاه نفتی با اشاره به کاهش 90 درصدی ذخایر نفتی شناور در جهان اعلام کردند ایران اکنون بخشی از نفت تولیدی خود را در 7 تا 11 نفتکش بزرگ ذخیره کرده است.
رویترز اعلام کرد: میزان ذخایر نفت خام در نفتکشهای جهان طی یک سال گذشته به 6 میلیون بشکه کاهش یافته است .
بر اساس این گزارش سطح قیمت نفت در شرایط فعلی در حدی نیست که انگیزه و تمایل چندانی برای افزایش ذخایر نفت در نفتکش ها باشد . ذخایر نفتی نفتکش ها سال گذشته به مرز 100 میلیون بشکه رسید که این مساله به علت گمانه زنی ها و برآوردهای کارشناسان در خصوص نوسانات احتمالی قیمت جهانی نفت بوده است .
کریستین مورچ کارشناس ارشد شرکت نفتکش مائرسک در این باره تاکید کرد: ذخایر تجاری نفت در دریا در شرایط کنونی به هیچ وجه دارای جذابیت اقتصادی نیست . قیمت نفت سال گذشته در شرایطی بود که جذابیت اقتصادی زیادی برای سرمایه گذاران داشت و سطح ذخایر نفت در دریا سال گذشته به 100 میلیون بشکه رسید . اختلاف قیمت نفت برنت برای تحویل در دسامبر و ژانویه روز جمعه به 20 سنت رسید که این رقم یک سوم قیمتی است که معمولا سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در ذخایر نفتی دریایی جذب می کند .سال گذشته بیش از 40 نفتکش بزرگ در دریاهای بین المللی ذخایر نفتی را نگهداری می کردند .
وی افزود فکر نمی کنم تا شش ماه آینده سطح ذخایر نفتی دریایی درنفتکش ها افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد .
بر اساس این گزارش میزان ذخایر نفتی ایران در نفتکشها نیز به شرایط فصلی و کاهش تقاضای داخلی بستگی دارد . برآورد می شود 7 تا 11 نفتکش بزرگ ذخایر نفت ایران در دریا را حمل می کنند . افزایش تقاضای آسیا نیز طی ماههای اخیر تاثیر زیادی در کاهش حجم ذخایر نفتی شناور در دریاها داشته است .

تا آنجا که در یادها مانده و روزنامه خراسان هم در دوسال قبل پیگیر شد تا دریابد که علاوه بر نفت کشهای ایران نفتکشهای اروپا هم بارگیری  نفت از ایران  نموده ولی مقصد آنان معلوم نیست پرواضح که هیچ منبع آگاهی جواب قانع کننده نداد اما گذشت زمان و افت قیمت نفت از156 دلاربه حدود50دلار خود گواه برآن شد که ملایان غاصب بر ایران غلام حلقه بگوش استعمار برای بقای حکومت ننگینشان به عکش شاه که میگفت چرا نفت مفت ببرید و تولیدات خودتانرا گران بما بدهید  نفت را هماهنگ با اربابان خویش به یکبار وارد بازار و باعث تنزل قیمت به حدود یکسوم برای خوش خدمتی و ماندن 4صباح بیشتر بر اریکه قدرت بر ایرانیان نمودند و با این عمل ننگینشان میلیاردها دلار به همه مسلمانان که سی سال است سنگ آنان را به سینه میفشارند صررو زیان وارد وجیب دشمنان آنان را انباشته از فواید نفت نموده تا آنان بافراغت خاطر مفاد این عمل را در توجیح ناوها و نیروهای سرکوبگر خویش در عراق و افغانستان و پاکستان  وکل منطقه  و استمرار دایم طرح ریزی نموده و به سرکوب همه ممالک مسلمان پرداخته و علاوه بر خونریزی دیگر منابع را بتاراج ببرند. اینبار نیز سناریو دیگری طراحی شده ونفت با هزینه این ملت در نفتکشها ذخیره و به موقع ارایه تا فرصت لازم توسط اربابان به آنان داده شود تا به سرکوب مبارزان پرداخته و حکومت سرتاپا مسلح و دیکتاتور ی خویش را چند صباحی دیگر حفظ نموده و به تاراج ایران وایرانیان بپردازند

هیچ نظری موجود نیست: