هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

جي ميل خود را آفلاين چك كنيد




سرويس Gmail در مدت كوتاهي كه از انتشارش ميگذرد توانسته است محبوبيت فراواني را در بين كاربران بدست آورد. از جمله اين امتيازات مي‌توان به كاربر پسند بودن (كه اصلاحا به آن User Friendly نيز گفته مي‌شود)، سرعت بالاي بارگذاري صفحات ، و ارائه فضاي نسبتا زياد (نزديك 7 گيگابايت) اشاره نمود. نكته ديگر اين است كهGmail درصفحات خود از قرار دادن فايل‌هاي گرافيكي سنگين خودداري كرده كه اين كار كمك شاياني به ساده نمودن و سرعت بخشيدن به عمليات آن كرده است.

در ايران به دليل پايين بودن سرعت اينترنت براي اكثر كاربران، چك كردن ايميل از طريق وب سايت در بسياري از وقت‌ها، كاري وقت‌گير و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شركتي است كه سرويس POP3 را به صورت كاملاً رايگان در اختيار كاربران خود قرار داده است، قبل از اين، Yahoo نيز POP3 را براي كاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرويس رايگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهايي براي چك كردن ازطريق  سرويس معمولي تحت وب وجود دارد كه معمولا در بسياري از مواقع وقت‌گير هستند.

در اين مقاله تصميم بر آن گرفتيم تا سرويس POP3 Gmail و شيوه چك كردن آن توسط نرم‌افزار Outlook Express را توضيح دهيم. با وجود اين سرويس، شما سرعت زيادي براي ارسال وهمچنين دريافت نامه ها از Gmailتان را خواهيد داشت. البته نرم‌افزارهاي مديريت ايميل ديگري نيز مانند  Eudora،Mozilla Thunderbird  هم وجود دارند كه تفاوت زيادي با Microsoft Outlook يا Outlook Express از نظر تنظيمات ندارند. اما از آنجايي كه  Outlook Expressدر هنگام نصب ويندوز، بطورخودكار، نصب مي‌شود و اكثر كاربران به آن دسترسي دارند و با محيط آن آشنا هستند، ترجيح داديم كه از اين نرم‌افزار براي گرفتن ايميل‌هاي Gmail استفاده نماييم.

تنظيم دريافت ايميل POP3

لازم نيست متذكر شويم كه شما بايد يك Account از Gmail داشته باشيد!!

استفاده از POP3 بسيار راحت است و شما با كمي دقت و انجام دادن چند كار كوتاه مي‌توانيد به سادگي از اين سرويس استفاده كنيد.

تنظيم در Gmail

بعد از ورود به Account خود در Gmail در صفحه اصلي بالاي سمت راست بر روي Settings كليك كنيد تا مطابق شكل 1 پنجره Mail Settings نمايش داده شود و از آنجا سربرگ Forwarding and POP انتخاب كنيد. در قسمت POP Download گزينه Enable POP for all mail را تيك زده و از پايين صفحه گزينه Save changes را كليك كنيد.
 

 شكل شماره 1

تنظيم در Outlook Express

اكنون كار شما در سايت به پايان رسيده و نوبت تنظيمات Outlook رسيده است.

• برنامه Outlook Express را اجرا نماييد.

• از منوي Tools  بر روي گزينهAccounts  كليك كنيد.

• مطابق شكل 2 ابتدا بر روي گزينه Add و سپس گزينه Mail را كليك كنيد.

 

 
 شكل شماره 2

• در پنجره جديد Your Name فقط نام مورد نظر خود را وارد كنيد وكليد Next را بزنيد.

• در پنجره بعد يعني Internet E-mail Address آدرس كامل Gmail خود را وارد كنيد و سپس Next كنيد.

• مطابق شكل 3 و در پنجره E-mail Server ابتدا گزينه My incoming mail server را بر روي POP3 تنظيم نماييد و سپس براي گزينه  Incoming Mail serverعبارت POP.Gmail.Com را وارد نماييد و در زير گزينه Outgoing mail (SMTP) server عبارت SMTP.Gmail.Com را تايپ و بعدNext  كنيد.

  

 شكل شماره 3

• مطابق شكل 4 و در صفحه Internet Mail Logon نام كاربري و پسوردي را كه در Gmail ثبت كرده‌ايد را وارد كنيد. اگر بخواهيد در هر بار connect شدن به سرور، پسورد از شما سئوال نشود، گزينه Remember password را تيك بزنيد وNext  را كليك كنيد و در نهايت، دكمه Finish را بزنيد.


 شكل شماره 4

تذكر مهم:حتما در قسمت نام كاربري (Account name) آدرس جي ميل خود را كامل وارد كنيد.مثلا:name@gmail.com

 اكنون در پنجرهInternet Accounts (شكل شماره 2) گزينه POP.Gmail.Com  اضافه شده ، بر روي آن 2 بار كليك كنيد تا مطابق شكل 5 پنجره POP.Gmail.Com Properties ظاهر شود و در سر برگ Server  گزينه My Server requires authentication را تيك بزنيد.

 تنظيمات فرعي جي ميل
 

  شكل شماره 5

سپس در همين صفحه به قسمت Advanced برويد و تنظيمات را مطابق شكل6 اعمال كنيد. اكنون كار شما به اتمام رسيده است.


 شكل شماره 6

و حالا براي چك كردن نامه‌هايتان در Gmail كافي است از پنجره اصليOutlook Express  به مسير

Tools  > Send and Receive   رفته و گزينه POP.Gmail.Com را كليك نماييد. و اما براي ارسال نامه‌هايتان به مسير File  > New  > Mail Message برويد.

روش ديگري هم براي تنظيماتOutlook Express  هم هست وآن هم روش استفاده از نرم‌افزار GmailConfig است. به اين صورت كه بعد از اجراي  نرم‌افزار GmailConfig و طي مراحل خواسته شده، تنظيمات Outlook Express اعمال مي‌شود و عمل رسال و دريافت نامه مانند همين روش خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: