هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

آيت‌الله دستغيب: پنج مرجع تقليد انحراف حاكميت از اسلام را پذيرفته‌اند


آيت‌الله علي محمد دستغيب گفت كه پنج مرجع تقليد ۱۶ موردي را كه او به عنوان «انحراف و تخلف حاكميت از اسلام و قرآن و قانون اساسي» مطرح كرده بود، تائيد كرده‌اند و مواردي ديگر از تخلفات حاكميت به آن‌ها افزوده‌اند.

براساس گزارش وب‌سايت حديث سرو، نزديك به آيت‌الله دستغيب، اين مرجع تقليد ساكن شيراز در جلسه تفسير قرآن خود در انتقاد از برخوردهاي امنيتي و قضايي صورت گرفته با طلاب و شاگردان خود، اين سخنان را مطرح كرد.

اين مرجع تقليد منتقد دولت و عضو خبرگان رهبري هشدار داد كه اين رفتارها افراد را نسبت به جمهوري اسلامي «بدبين» خواهد كرد.

آيت‌الله دستغيب رفتارهاي صورت گرفته با شاگردان خود را «كينه» توصيف كرد و گفت: ما هيچ. اين بندگان خدا چه گناهى كرده‌اند كه از يك طرف شهريه‌شان را قطع كرده‌ايد، از يك طرف بايد سربازى بروند، از يك طرف از نماز اخراج‌شان كرديد، حالا لباس هم از تن‌شان درمى‌آوريد تا كت و شلوار بپوشند؟

براساس گزارش وب‌سايت حديث سرو ۱۰ نفر از طلاب و شاگردان آيت‌الله دستغيب در جريان حمله مهاجمان لباس شخصي به مسجد قبا در روز قدس « به جرم دفاع از خود»،  به پرداخت جزاي نقدي تا سقف يك ميليون تومان، حبس به مدت هفت ماه، تبعيد به مدت دو سال و خلع لباس روحانيت محكوم شده‌اند.

در تاريخ ۱۲شهريور ماه سال گذشته عده‌اي از نيروهاي بسيجي و لباس شخصي شيراز، بعد از راهپيمايي روز قدس به مسجد قبا كه امامت آن را آيت‌الله دستغيب به عهده دارد، حمله كرده بودند كه در جريان اين حمله شمار زيادي از شاگردان و نزديكان آيت‌الله دستغيب زخمي و شماري از آن‌ها بازداشت شدند.

نيروهاي لباس شخصي كه به مسجد قبا حمله كرده بودند به سخنان آيت‌الله دستغيب در مراسم شب بيست و سوم رمضان (چند روز پيش از حادثه) معترض بودند كه در آن از رهبر جمهوري اسلامي و سپاه و بسيج انتقاد كرده بود.

اسفند سال گذشته و پس از آن كه حكم زندان و تبعيد شاگردان آيت‌الله دستغيب اعلام شد، اين مرجع تقليد با نوشتن نامه‌اي به اعضاي مجلس خبرگان رهبري، ۱۶ مورد را با عنوان «تخلفات دولت از شرع و قانون» نام برد.

نظارت خبرگان بر اعمال رهبر و تذكر به او درصورت انجام عمل خلاف شرع، استقلال حوزه‌هاي علميه و دخالت نكردن نيروي انتظامي در امور مذهبي حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مساجد و پايبندي هيئت حاكمه به قانون اساسي و تخلف نكردن شوراي نگهبان از پاسداري از احكام اسلام و صيانت راي مردم و حفظ آبروي مسلمانان، ازجمله موارد ۱۶ گانه‌اي بود كه آيت‌الله دستغيب به خبرگان رهبري نوشته بود.

آيت‌الله دستغيب پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران به‌طور آشكار از برخورد حكومت با مخالفان انتقاد كرد و از ديگر مراجع تقليد و عالمان ديني خواست در برابر خشونت با مردم ساكت ننشينند.

اين مرجع تقليد منتقد به حكومت هشدار داده است: شما منتظر باشيد نيايد روزى كه همين بلاها سر خودتان بيايد.

هیچ نظری موجود نیست: