هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

جو سازی خطرناک روافض علیه دانشجویان اهل سنت کشور


ویژۀ سنى نيوز: شکی نیست که در کشوری مثل ایران که ادیان و مذاهب و اقوام و مکاتب گوناگون در کنار هم زندگی می کنند تنوع اعتقادی و فکری و فرهنگی کاملا طبیعی و ناگزیر است.
اما روافض صفوی منش که یک اقلیت بسیار ناچیز هستند از یک سو به زور خود را تنها سخن گوی شیعيان معرفی کرده و از سوی دیگر با چاپلوسی و تملق خود را خیر خواه و دلسوز جناح حاکمیت قلمداد کرده اند!.
 و لذا تمام سیاست های رسمی کشور را به سمت و سوی همان غلو و افراطی گری سوق داده اند به گونه ای که گویا در این کشور جز روافض غالی و افراطی نه شیعه معتدل و حق جو وجود دارد و نه هم اهل سنت مظلوم و ستمدیده ای که حد اقل با بیش از یک چهارم جمعیت گویا در این کشور بیگانه هستند.
نتیجۀ سیاست های تبعیض آمیز گذشته و رفتار های دوگانه دورانِ انقلاب با اهل سنت این بوده که از همۀ حقوقشان در تمام سطوح محروم بمانند.
 همچنانکه نمایندگان اهل سنت در مجلس عوض 80 نفر هیچگاه به 20 نفر نرسیده (هميشه بين 14 تا 18 نفر بوده اند) و تعداد دانشجویان اهل سنت هم با روشهای مختلف حذف و گزینش به جز در صدی ناچیز همواره از تحصيل محروم گذاشته شده اند.
این درصد ناچیز هم که با تحمل هزار نوع مشکلات و علافی و متلک و اهانت و تحقير و غیره از فیلتر رد می شوند و به دانشگاه می رسند با جو سازی متعصبان هرگز آرامش روحی لازم را ندارند که بتوانند فقط به فکر تحصیل و پیشرفت باشند.
 یکی از مشغله های دائم و لذت بخش به اصطلاح حراست دانشگاه و اطلاعات و نمایندۀ رهبری و غیره خورد کردن اعصاب دانشجویان اهل سنت است!.
از کلاس تا خوابگاه و غذا خوری و کلاس های اجباریِ نشرِ ترویجِ خرافات و غیره در تمام این مراحل دانشجوی اهل سنت باید سرش را پایین بیندازد و هرگونه اهانتی را به جان بخرد؛ تا بتواند خود را عادی جلوه دهد؛ و آنها هم او را یک عنصر مثبت ارزیابی کنند!
 و یا اینکه در گیر شود و هر روز جلو همکلاسی ها تحقیر شود و سر انجام باز هم بسازد و تحمل کند یا اخراج شود!
البته كم نيستند دانشجويان مؤمن و شجاع و مسئوليت شناسي كه در هر شرايطي استقلال فكري و مذهبي خود را حفظ مي كنند و با افتخار شعائر عبادي خود را ادا مي نمايند؛ به شبهه ها و اهانت ها پاسخ منطقی می دهند و به توفیق و یاری خداوند متعال درسشان را هم ادامه می دهند.
به ندرت اتفاق می افتد که یک دانشجوی اهل سنت بتواند از تمام مراحل فیلتر  و گزینش عبور و به مراحل نهایی راه پیدا کند.
لذا عبور از لیسانس به بالا تقریبا جزو محالات است واقعا استثنا است که يك دانشجوی اهل سنت بتواند به کارشناسی ارشد ودکترا برسد!
انگیزۀ نوشتن این مقاله این است که 29 فروردین 90 خبری در یک سایت عقده ای و مروج تعصب و اختلاف توجه مرا به خود جلب کرد«فعالیت دانشجویي وهابیون در یک استان» وقتی خواندم واقعا تأسف خوردم که ما با چه انسانهايی سر و کار داریم؟!
 بلکه کار از تعصب گذشته و از یک وقاحت و بی شرمی بی پرده ای حکایت دارد که می طلبد حد اقل قشر فرهنگی و دانشگاهی و مسئولان مستقل و دلسوز كشور كه از تعصبات و جناح بندي هاي مفرط فارغ هستند به عنوان حامیان دانش و دانشجو و براي حفظ فضای سالم دانشگاه به این موارد توجه جدی نشان بدهند و نگذارند یک فرقه تکفیری و انحصار طلب که جز خودشان كس دیگری را مسلمان و حتی انسان نمی دانند بر فضای دانشگاه مسلط باشند؛ و هر جور خواستند بچه های مردم را زیر فشار و شکنجه روحی قرار دهند!
 مگر قرار است هر کس به دانشگاه وارد شود بايد شیعه بودنش را اعلان کند  و از عقاید خود بگذرد؟! شما که در تمام کشور جولان می دهید و فحاشی و اهانت ترویج میکنید! اینقدر هم تحمل ندارید که چهار تا دانشجوی اهل سنت با همدیگر بشینند و یا نماز جماعتي بخوانند  یا یک کلاس فقه برای خودشان داشته باشند؟!
 متأسفانه قشر دانشجوی اهل سنت  ایران از محرومترین اقشار جامعه است تمام دانشجويان و در تمام مراحل هیچگونه آزادی ندارند هیچگونه حقوقی ندارند هیچ احترامی ندارند!
 دانشجویان اهل سنت در تمام کشور یک انجمن دانشجویی سرتاسری که هیچ؛ حتی استانی هم ندارند!.
یک نشریۀ دانشجویی ندارند دانشجوی منتخب و نخبۀ اهل سنت صرفا  به دلیل سنی بودنش  از بورسیه و اعزام حتی بعد از قبولی و پذیرش باز داشته می شود!
حتي مواردي وجود دارد كه دانشجوي اهل سنت از يك دانشگاه خارجی دعوتنامه دریافت کرده اما به دلیل سنی بودنش مقامات مهرورز و عدالت خواه جمهوری اسلامی مانع سفر او شده اند!
 در تمام کشور تحصیل کردگان و دانشجویان  اهل سنت از حق تجمع و اعتراض محرومند نگاه مسئولان به هرد فرد سنی بویژه دانشجو و تحصیل کرده اهل سنت نگاهی توأم با تحقیر و نارضایتی است!
با همۀ آنچه عرض شد جو خوش بینی و امید در اين اواخر رونق روز افزون گرفته و با توجه به خیزش آزادی خواهی در منطقه به نظر می رسد طولي نخواهی کشید که زنجیر و طلسم استبداد كور پاره گردیده و مروجان خرافات و چماق بدستان تمامیت خواه ابتکار عمل از دست خواهند داد.
حد اقلش این است که خواهند فهمید اگر از سایر مستبدان رسوای منطقه درس و عبرت نگیرند سر نوشتی بد تر از آنان در انتظارشان خواهد بود لذا با اطمینان کامل عرض می کنیم که انشاء الله:
در نا اميدي بسي اميد است
پایان شب سيه سفید اس

هیچ نظری موجود نیست: