هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۱۲, سه‌شنبه

نمونه بي لياقتي مديران و ورشكستگي دامدان و كشاورزان

واردات 59 هزار تن گوشت قرمز به كشور
كد خبر: ۲۷۶۰۷ تاريخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۲ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۸۵۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال، واردات گوشت قرمز کشور به 59 هزار تن رسید.

به گزارش شبكه خبر به نقل از "ایرنا"، محمدرضا اسکندری، امروز با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال، 59 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است که 25 هزار تن آن به صنایع فرآورده های گوشتی کشور اختصاص داشت.

وزیر جهاد کشاورزی، در نشست این کمیسیون همچنین اظهار داشت: وظیفه دولت، تامین منابع نهادهای دامی نیست، بلکه تشکّل ها و تعاونی های دامی باید این کار را انجام دهند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه "وزارت جهاد کشاورزی، هیچگاه برای شیر، قیمت تعیین نمی کند، بلکه قیمت آن، بر اساس عرضه و تقاضای بازار است"، اظهار داشت: از مجموع 9 میلیون تن شیر توزیعی در کشور، حدود یک میلیون و 500 هزار تن آن، یارانه ای و هفت میلیون و 500 هزار تن آن، غیر یارانه ای و آزاد است.

وزیر جهاد كشاورزی ادامه داد: دولت 2 هزار و 500 ریال بابت هر لیتر شیر یارانه ای از مصرف کننده دریافت می کند و یک هزار و 600 ریال نیز یارانه بابت هر لیتر شیر به کارخانه ها پرداخت می کند. به این ترتیب بهای هر لیتر شیر، چهار هزار و 100 ریال تمام می شود.

به گفته اسکندری، دولت هر کیلوگرم مرغ زنده را نیز به قیمت 17 هزار و 300 ریال از مرغداری ها خریداری می کند و مقدار خرید از این مرغداری ها، روزانه به یک هزار تن می رسد.

وزیر بازرگانی نیز امروز در پاسخ به پرسش نماینده ارومیه درباره انجام نشدن خرید تضمینی سیب و کشمش از کشاورزان ارومیه و واردات بی رویه محصولات باغی گفت: مقدار صادرات سیب کشور، 193 هزار تن در سال 84، 232 هزار تن در سال 85، 273 هزار تن در سال 86 و 101 هزار تن در هفت ماهه اول سال 87 بوده است.

سید مسعود میرکاظمی در ادامه گفت: همچنین واردات سیب، 359 هزار تن در سال 84، پنج هزار و 996 تن در سال 85، پنج هزار و 370 تن در سال 86 و سه هزار تن در هفت ماهه اول سال87 بود که نشان دهنده واردات سیب در قبال صادرات این محصول است.

وزیر بازرگانی در پایان اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان وارد عرصه خرید کشمش نمی شود، اما از طریق اصناف، هماهنگی های لازم برای خرید این محصول صورت گرفته است که خرید و توزیع آن، انجام می شود.

هیچ نظری موجود نیست: