هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

جنايت كاري كه خود را حافظ صلح ميداند

بوش: ایران هنوز تهدیدی برای صلح است
جورج بوش، رئیس جمهوری آمریکا، برنامه اتمی ایران را همچنان خطری برای صلح دانسته و تاکید کرده است که آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح اتمی دست یابد.

دولت ایران بارها تاکید کرده است که درصدد دستیابی به سلاح هسته ای نیست.

جورج بوش، روز جمعه (5 دسامبر) بار دیگر برنامه غنی سازی ایران را خطری برای صلح دانست.

او این اظهارات را در مرکز سیاست های خارمیانه ای سابان (Saban) وابسته به سازمان تحقیقاتی بروکینز در واشنگتن انجام داد.


مرکز سابان که گرایش لیبرال دارد، جدیدا با انتشار گزارشی مفصل به باراک اوباما، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، توصیه کرده است که با دولت ایران برای برقراری رابطه وارد مذاکره شود.

با این همه، جورج بوش در سخنرانی خود از سیاستش در برابر ایران که تعلیق در برنامه غنی سازی اورانیوم ایران را شرط اصلی مذاکره تعیین می کند، دفاع کرد.

او به بسته های پیشنهادهایی سیاسی- اقتصادی گروه پنج به علاوه یک اشاره کرد و گفت که ایران این بسته ها را نپذیرفته است.

اتحادیه اروپا دو بسته پیشنهادی برای حل مسئله هسته ای به ایران ارائه کرده، اما ایران تاکنون جوابی قطعی به این بسته ها نداده است.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد به منظور تامین امنیت آمریکا و صلح جهان، آمریکا اجازه نخواهد داد تا ایران سلاح اتمی تولید کند.

ایران بارها این اتهام های دولت آمریکا را بی اساس دانسته است.

بخش مهم نطق روز جمعه آقای بوش درباره دستاوردهای دولتش در منطقه خاورمیانه بود. او تاکید کرد که هیچ منطقه ای در دنیا به اندازه خاورمیانه برای امنیت آمریکا مهم نیست.

جورج بوش گفت که در دوران ریاست جمهوری وی، عراق به متحد آمریکا و یک دموکراسی تبدیل شده و لیبی برنامه هسته ای اش را کنار گذاشته است.

جورج بوش همچنین از تصمیم خود برای سرنگون کردن حکومت صدام حسین، رهبر سابق عراق، دفاع کرد. او گفت که سرنگونی صدام حسین محاسبات اتمی ایران را تغییر داد.

به گفته وی دولت ایران هم اکنون، بیش از همیشه تحت فشارهای بین المللی قرار گرفته است.


منتقدان جورج بوش در آمریکا با اشاره به گسترش سریع برنامه غنی سازی ایران در چند سال گذشته، سیاست او در برابر ایران را شکست خورده می دانند.


این صفحه را به دیگران بفرستید

هیچ نظری موجود نیست: