هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۱۴, پنجشنبه

استعمار وترفند هايش

بر پايه نظرسنجي تابناك:
ايرانيان هنوز به سياست‌هاي آمريكا بي‌اعتمادند
بر پايه اين نظرسنجي، شركت‌كنندگان با توجه به سياست‌هاي دمكرات‌هاي آمريكا درباره ايران، احتمال تغيير ماهوي رفتار دولت اوباما را بسيار اندك دانسته و تصورشان اين است كه رفتار سختگيرانه آمريكا البته به شيوه‌اي متفاوت و با پرهيز از جنگ استمرار خواهد داشت.
كد خبر: ۲۷۹۰۳ تاريخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۲۱۱۴


بر پايه نظرسنجي «تابناك» ‌كه در آن حدود 29 هزار نفر شركت كردند، در ايران اعتمادي نسبت به تغيير ماهيت رفتاري حاكمان آمريكا در برابر ايران نيست.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در نظرسنجي با نام «با توجه به پيشينه رفتاري دمكرات‌هاي آمريكا با ايران و وعده‌هاي متفاوت اوباما، به نظر شما دولت وي چه سياستي را در قبال كشورمان خواهد داشت؟» كه داراي اين گزينه‌ها بود:
1ـ ادامه رفتار جنگ‌طلبانه بوش
2ـ تداوم و تشديد تحريم‌ها
3ـ اقدام براي مذاكره بدون پيش‌شرط
4ـ حمايت از مذاكره با اعلام پيش‌شرط
شركت‌كنندگان گزينه «تداوم و تشديد تحريم‌ها» را به عنوان اصلي‌ترين سياست دولت آينده آمريكا در برابر ايران دانسته‌اند؛ به گونه‌اي كه اين گزينه 1/56 درصد آرا را از آن خود كرد.

از سوي ديگر، گزينه «حمايت از مذاكره با اعلام پيش‌شرط» دومين گزينه‌اي بود كه شركت‌كنندگان آن را سياست اعمالي دولت اوباما در برابر ايران دانسته‌اند، به گونه‌اي كه اين گزينه 82/31 درصد آرا را به دست آورد.

بنا بر اين نظر سنجي، سياست «اقدام براي مذاكره بدون پيش‌شرط»، سومين گزينه نظرسنجي بوده كه مورد نظر شركت‌كنندگان قرار گرفته است؛ البته با كسب 07/14 درصد آرا و گزينه «ادامه رفتار جنگ‌طلبانه بوش» تنها 02/8 درصد نظر شركت‌كنندگان در نظرسنجي را از آن خود كرده بود.

بر پايه اين نظرسنجي، شركت‌كنندگان با توجه به سياست‌هاي دمكرات‌هاي آمريكا درباره ايران، احتمال تغيير ماهوي رفتار دولت اوباما را بسيار اندك دانسته و تصورشان اين است كه رفتار سختگيرانه آمريكا البته به شيوه‌اي متفاوت و با پرهيز از جنگ استمرار خواهد داشت.

آنچه در قالب يك تحليل از نتايج نظرسنجي مي‌توان ارايه داد،‌ اين است كه شعارها و سخنان انتخاباتي اوباما مبني بر تغيير رويه آمريكا در قبال ايران نتوانسته است اعتماد جامعه ايران را به خود جلب كند. در واقع ذهنيت ايراني‌‌ها نسبت به رفتار آمريكا و عدم صداقت سياستمداران آن كشور درباره ايران تغيير چنداني نداشته است. شايد انتخاب هيلاري كلينتون ـ معتقد به برخورد سختگيرانه و مذاكره مشروط با ايران ـ به عنوان وزير خارجه و ابقاي بيل گيتس، وزير دفاع بوش در چند روز گذشته، دليلي براي تقويت اين ذهنيت باشد.

هرچند نمي‌توان يك جامعه آماري 30 هزار نفري را الگويي با خطاپذيري پايين براي تحليل رفتار جامعه ايران دانست، ‌اما براي نمونه مي‌‌توان اين‌گونه نتيجه گرفت كه آقاي اوباما و دولتش تنها با انجام اقدام عملي و اثبات صداقت خويش‌، مي‌توانند ذهنيت جامعه ايران را نسبت به آمريكا تغيير دهند،‌ وگرنه سر دادن شعار‌هايي حتي اغواكننده‌تر از مذاكره، بدون پيش‌شرط نيز نمي‌تواند مؤثر باشد.
همه طرح‌هاي بر باد رفته «بي.بي.سي» فارسي
چند ماه پيش، سايت فارسي «بي.بي.سي» با تغيير صفحه اصلي خود منتظر جذب مخاطبان جديد و افزايش آمار بازديدكنندگان خود بود؛ ولي آنچه در عمل مشاهده كرد، كاهش شديد تعداد مخاطبان اين سايت خبري و كاهش تعداد بازديدكنندگان روزانه سايت بود.
كد خبر: ۲۷۸۶۱ تاريخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۳ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۸۸۰۲

تلويزيون «بي.بي.سي» فارسي كه بنا بر مصوبه مجلس بريتانيا، قرار بود از اول سال جاري ميلادي، كار خود را آغاز كند، احتمالا تا سال آينده ميلادي نيز كار خود را آغاز نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»‌، تلويزيون بخش فارسي بنگاه خبري بريتانيا كه قرار بود كار خود را از اوايل سال 2008 ميلادي آغاز كند، به دلايل مشكلات فني و همچنين فشارهايي كه برخي افراد وزارت امور خارجه و سرويس‌هاي اطلاعاتي انگلستان بر مسئولان اين بنگاه خبري وارد مي‌آورند، مقرر شد در پاييز 2008 ميلادي فعاليت خود را آغاز كند.

پس از چندين بار ناكامي در افتتاح اين شبكه، گردانندگان آن مدنظر داشتند پخش برنامه‌هاي آن را همزمان با كريسمس 2009 شروع كنند كه آن‌گونه كه از شواهد و قراين برمي‌آيد، با توجه به آغاز موج تحولات و تغييرات گسترده در رسانه دولتي انگليس، بعيد به نظر مي‌رسد تا مارس 2009 (اواخر سال 87 شمسي)، برنامه‌هاي تلويزيوني «بي.بي.سي» فارسي روي آنتن برود.

بنا بر اين گزارش، چند ماه پيش، سايت فارسي «بي.بي.سي» با تغيير صفحه اصلي خود منتظر جذب مخاطبان جديد و افزايش آمار بازديدكنندگان خود بود؛ ولي آنچه در عمل مشاهده كرد، كاهش شديد تعداد مخاطبان اين سايت خبري و كاهش تعداد بازديدكنندگان روزانه سايت بود.

اين گزارش حاكي است، فشارهاي دولت بريتانيا بر اين رسانه در راستاي پخش شايعات و اخبار جهت‌دار از يك سو و مشكلات فني و خبري پيش آمده در «بي.بي.سي» فارسي از سوي ديگر، باعث اخراج يا استعفاي برخي كاركنان ارشد پخش فارسي «بي.بي.سي» شده است.

در همين راستا يكي از مديران ارشد اين بخش، به تازگي از مقام خود كناره‌گيري كرده است.
نظرات كاربران:
▪ تا قبل از فيلتر شدن اين سايت، يكي از خوانندگان اخبار آن بودم تا اخبار را يك سويه دريافت نكنم ولي از زمان فيلتر شدن ديگر نتوانستم به راحتي از اين سايت استفاده كنم و فكر ميكنم يكي از دلايل كاهش بارديدكنندگان اين سايت همين فيلتر شدن آن باشد.▪ این یک واقعیته که صفحه بندی بی بی سی خیلی ضایع شده و آدم نمیخواد بره توش▪ البته در شایعه پراکنی این سایت شکی نیست ولی چون این سایت فیلتر است میزان دسترسی به ان چندان گویای بازدید کنندگان ان نیست یا اینکه مخاطبی ندارد▪ باسلام.من خودم ازخوانندگان گهگاه بي بي سي فارسي هستم. با توجه به موضع گرفتن هاي ضد ايراني و در بيشتر موارد اتخاذ مواضع موزيانه ي اين سايت به روشني پيداست كه استعمار پير چه هدفي ار ايجاد چنين فضاهايي دارد. مثل من نوعي كه در آمار خوانندگان سايت بي بي سي گاهي قرار ميگيريم بيشتر براي همان برنامه هاي آموزش انگليسي و كنجكاوي است تا كسب خبر. حالا دل خبيثشان اگر با اين آمار خوش ميشود خدا از سر تقصيرمان بگذرد!!▪ اسم خلیج فارس فقط توی بخش فارسی به اسم کامل برده می شود و متاسفانه در بخشهای دیگر به خصوص بخش عربی از عناوین جعلی و مثل خلیج و خلیج.... نام برده می شود که به این می گن عملکرد دوگانه▪ لطفا فيلتر شدن اين سايت براي ايرانيان را هم ذكر نماييد.▪ سا یت فارسی بی بی سی بصورت کاملا علنی مطالب جهت دار شامل ایجاد و تشدید اختلافات قومی ومذهبی و القای ایده تجزیه طلبی ودرگیریهای جناهی احزاب درون کشور را نشر میکند.▪ وقتی سایتی فارسی در ایران فیلتر باشه نمیشه آمار بازدید را به عنوان میزان محبوبیت مد نظر گرفت▪ دیگر اینکه فیلتر کردن سایت بی بی سی هم نتوانسته مخاطبانش را از او بگیرد. این شبکه صدای آمریکاست که مخاطبان بی بی سی را به طرف خود کشانده است .
اعلان جنگ طالبان به ايران
به گفته منابع اطلاعاتي روسيه ربودن حشمت الله عطار زاده ديپلمات ايراني در افغانستان و قتل راننده وي يكي از اولين عمليات هاي مشترك ميان طالبان و القاعده در اين راستاست .
كد خبر: ۲۷۷۹۰ تاريخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۴۳۷۳

منابع امنيتي و اطلاعاتي روسيه از آماده باش طالبان براي ضربه زدن به ايران و تصميم اين گروه تروريستي براي ناامن سازي ايران و فشار بر جمهوري اسلامي خبر داده اند.

به نوشته جمهوری، برخي روزنامه هاي روسيه نظير « ورميا نووستي » و « كراسنايا ازويزدا » به نقل از منابع اطلاعاتي روسيه اعلام كردند كه گزارش هاي اطلاعاتي حاكي از تصميم سران طالبان براي آغاز يك جنگ اعلام نشده عليه ايران است . براساس اين گزارش ها سران طالبان در آخرين نشست خود تصميم گرفته اند به دليل مشاركت فعال ايران در سركوب القاعده و طالبان و كمك به امنيت افغانستان حملات سازمان دهي شده اي را عليه منافع جمهوري اسلامي در افغانستان و همچنين در صورت امكان حملاتي را در داخل خاك ايران انجام دهند.

گفته مي شود كه فرماندهان صحرايي طالبان اخيرا دستورات روشني را درباره حملات تروريستي عليه ايران دريافت كرده اند. به گفته منابع اطلاعاتي روسيه ربودن حشمت الله عطار زاده ديپلمات ايراني در افغانستان و قتل راننده وي يكي از اولين عمليات هاي مشترك ميان طالبان و القاعده در اين راستاست .

اقدامي كه از سوي ناظران اطلاعاتي نوعي اعلان جنگ از سوي القاعده و طالبان به جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود. طي هفته هاي اخير تحولات پيچيده اي در افغانستان صورت گرفته كه امان نامه حامد كرزاي براي سران طالبان حملات نظامي و خودسرانه ارتش آمريكا عليه بخشي از نيروهاي طالبان در داخل خاك افغانستان و پاكستان و همچنين تشديد فعاليت هاي گروهك هايي نظير عبدالمالك ريگي (شاخه ايراني القاعده ) در ايران بخشي از اين تحولات است ; تحولاتي كه احتمال همكاري بخش هايي از سرويس اطلاعاتي پاكستان با اين نيروها عليه ايران را تقويت مي كند .

ايمن الظواهري مرد شماره 2 القاعده و برخي از سران طالبان در گذشته حملات شديداللحني را عليه جمهوري اسلامي ايران انجام داده و تهران را به همكاري با آمريكا براي سركوب طالبان و القاعده و همچنين تلاش براي بسط نفوذ خود در منطقه متهم كرده بودند.
نظرات كاربران:
▪ هنوز آنها طعم تلخ ضربات ارتش و سپاه خصوصا بسیج را نچشیده اند بهتر به آن دنیا سفری کرده و از صدام لعنتی سرنوشتش را بپرسند .▪ این هم از شانسهای کشور ماست که با چنین افرادی همسایه شده ایم.▪ گلی بود به سبزه نیز آراسته شد، حداقل به این بهانه یه مدتی گرونی و ترافیک رو فراموش میکنیم !!!▪ به شدت باید سرکوب شوندونیروهای اطلاعات باید انها را زیر ذره بین بگیرندتا عملیات انها در ایران خنثی شود▪ تا وقتی شبه آمریکا در منطقه خاورمیانه سایه افکنده نه طالبان نه القاعده و نه هیچ جریان تروریستی بویژه علیه ایران دست از اقدامات وحشیانه خود برنمیدارند. انشاءالله خدا ریشه این ارازل و اوباش بین المللی بویژه آمریکا و اسرائیل را بخشکاند.▪ تمام جنایتهای حال حاضردرجهان از ناحیه وهابیت و گروههای وابسته به آن ازجمله القاعده میباشد▪ طالبان و گروههای تروریستی کور خوانده اند مگر برادران سپاه پاسداران و برادران ارتش و جان برکفان بسیج را فراموش کرده اند که این طوری کرکری می خوانند ایران همیشه سرافراز و سربلند است و تمام تروریستها ناکام خواهند ماند همانطوری که تاکنون ناکام مانده اند.
به امید پیروزی ایران اسلامی در همه زمینه ها▪ امریکا وانگلیس مصوب اصلی این پر روی این گروهک ها هستند▪ آمریکا که بزرگتر همه تروریستهای دنیا است تا حالا که نتونسته هیچ غلطی بکند.حالا این عروسکهای شکسته شده میخواهند با 70 میلیون ارتش ایران وارد جنگ بشوند؟
بسمه الله.این گوی و این میدان.آقای بن لادن بچرخ تا بچرخیم.از همینجا به تمام دشمنان ایران اعلام میکنم ما قویترین کشور دنیا هستیم. پس با دم شیر بازی نکنید.تمام ابر قدرتهای دنیا سالهاست که به چه کنم چه کنم در رابطه با مسئله هسته ای ایران افتاده اند.حال این کودکان وهابی ما را تهدید میکنند؟▪ مطمئنا اگر طالبان تا کنون مجالی داشت اقدام کرده بود▪ بايد باور داشت که طالبان توان چنين کاري را دارد چون از چند ميليون افغان غيرمجاز که سالها در ايران ساکن بوده و کليه نقاط کشور را مثل کف دست مي شناسند حتماً چندين هزاري دست ياري طالبان را براي همکاري برضد ايران مي فشارند حال هي مردم از وجود افاغنه بنالند و دولتيان اعتنايي نکنند!▪ با این تعداد افغانی که در ایران هستند وبا این رعبی که در دل مردم با جنایتهایشان ایجاد کرده اند هم اکنون این کار را انجام داده اند▪ بسم الله! آزمایش کنند و نتیجه اش را ببینند. طالبان و القاعده خیال کرده اند که ایران هم مانند اربابانشان آمریکا با ناز و ادا با آنها رفتار می کنند! شروع جنگ طالبان با ایران، همزمان با نابودی کامل آنها خواهد بود. شروع کنند و نتیجه اش را ببینند.▪ القاعده و طالبان دست نشانده خود آمریکاست. ( القاعده و طالبان ) هیچ غلطی نمی تواند بکند.▪ القاعده را امریکا باکم سیاسی عربستان وجغرافیای پاکستان ونیروی انسانی قشریون سنی مذهب تاسیس وبه راه انداختند بعد از11سپتامبر امریکا ازپاکستان مبارزه جدی علیه طالبان ویا القاعده را نخواسته تاکنون نیز مواد مخدر افغانستان وکمکمالی عربستان وحمایت دولت پاکستان موجب وهن وبدنامی اسلام وتشویش خاطر امنیتی کشور ایران گردیده است

هیچ نظری موجود نیست: