هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

بهره‌برداري از پروژه اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب شرب شهر نشتيفان



خبرگزاري فارس: همزمان با هفته دولت و با حضور معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي پروژه آبرساني و احداث مخزن هزار مترمكعبي شهر نشتيفان از توابع خواف مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از استانداري خراسان رضوي، محمد طاهري مدير آب و فاضلاب خراسان رضوي در مراسم بهره‌برداري از اين پروژه اظهار داشت: پروژه آب‌رساني، اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب شرب شهر نشتيفان با همت كارشناسان و متخصصان صنعت آب خراسان رضوي و با هدف تامين و توزيع آب شرب و بهداشتي براي مردم منطقه اجرا شده است.
وي ادامه داد: افزايش حجم ذخيره آب شرب به ميزان هزار متر مكعب، انجام عمليات گندزدايي آب به صورت متمركز و يكنواخت و ارتقاي سطح كيفي آن، توزيع آب با فشار مناسب براي تمام مشتركان از جمله مزيت‌هاي اجراي اين پروژه است كه سبب دسترسي و بهره‌برداري هزار و 700 خانوار از آب شرب سالم مي‌شود.
مدير آب و فاضلاب خراسان رضوي در زمينه مشخصات فني اين پروژه اظهار داشت: احداث مخزن هزار متر مكعبي، محوطه‌سازي و حصاركشي مخزن به مساحت 10 هزار متر مربع، احداث 12 باب حوضچه شيرآلات، احداث ساختمان كلرزني به مساحت 30 متر مربع و 4 هزار و 800 متر لوله‌گذاري از جمله فعاليت‌هاي صورت ‌گرفته است.
طاهري ادامه داد: با احداث مخزن فوق در صورت بروز مشكل مردم شهر نشتيفان تا 25 ساعت از ذخيره آب موجود استفاده كنند.
وي هزينه اجراي اين پروژه را حدود 7 ميليارد ريال اعلام كرد.

شهر نشتيفان از توابع شهرستان خواف است كه در جنوب شرقي استان خراسان رضوي قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: