هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

فرق دو فرزند نظام : ارتش ناتنی وسپاه نور جشمی

ارتش بعد از ازهم گسستن مسایل بعد انقلاب(اعدام ها و اخراجها و زندانها)با حمله ناجوانمردانه دشمن به جبهه ها شتافت و سالها با کمترین امکانات بیشترین عملیات و بازپسگیری خاک میهن از اشغال دشمن را بعهده داشت و با کمترین تلفات انسانی به نسبت مدت حضور و تعداد نفر را داشت و مظلومانه و با رشادت و سلحشوری نقشی جاودانه ایفا کرد ولی در خاتمه جنگ و برگشت به پادگانها دریغ از یک شاخه گل ویا استقبالی خشک وخالی...........و اما فرزند تخم طلای دیگر با همهء تلفات و از دست دادن خیلی از سنگرها و ابزار وادوات جنگی و تعداد اسرا و شهداء حالا معرکه میدان است ونورچشم رهبر.........و در همه ادارات و کارخانجات و معابر میادین حاضر و ناظر و هر چی هست صاحب بلا منازع و قلدر معآبانه به پیش .....واما فرزند ناتنی دیگر (ارتش) در پادگانها در محاصره سیم خادارها که چون در جبهه ها شهید نشدند باید در محاصره سیم خاردارها در انتظار مرگ باشند.....و اما برادر نتی سپاه.....




کم پيش مي‌آمد که آنها را ببينيم.با اين حال اگر فرصتي مي‌يافتند وتنفس در هواي خمپاره و نارنجک را رها مي‌کردند، خسته و سوخته مي‌ديديمشان با يک دنيا حرف و در ددل وناگفتني از جنگ. جنگي ناخواسته که آنها عليه‌اش به پا خواسته بودند.
اين روزها اما همه چيز تغيير کرده.رزمندگان ديروز،امروز سوداي صنعتگري دارند.پل مي‌سازند،تاير توليد مي‌کنند.بورس را از سقوط نجات مي‌دهند و اکنون شده‌اند ستون «تپيکس» محور بورس تهران.
سپاهيان فقط آنهايي نيستند كه در ماه‌هاي اخير در خيابان‌ها حضور داشتند ونظم شهر را در دست گرفته بودند. اهالي سپاه در بنگاه‌هاي اقتصادي عظيم و پروژه‌هاي عمراني عظيم‌تر حضور دارند. حضوري كه در چهار سال قبل پررنگ‌تر هم شده است. در كشور پروژه‌هاي بزرگي را مي‌بينيم كه روي تابلوي آن نوشته شده، مجري: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا. در تهران هم پل‌ها و بزرگراه‌هاي زيادي توسط اين قرارگاه ساخته شده است.
اين گزارش درپي نفي يا اثبات سرمايه گذاري‌هاي سپاه نيست که قصد داريم تولد يک بنگاه بزرگ اقتصادي و سرمايه گذاري را اعلام کنيم.بنابراين بايد به اين نکته اشاره کنيم که مراكز فني و سازندگي و تجاري سپاه آنقدر زياد است كه در اين گزارش نمي‌توان به همه آنها اشاره كرد اما يكي از معروف‌ترين‌ آنها«قرارگاه خاتم» است. نام اين قرارگاه در فعاليت‌هاي عمراني تهران،در پروژه‌هاي نفتي عسلويه،در سرمايه گذاري‌هاي بازار سهام ودر فعاليت‌هاي بازار پول بيشتر از هميشه به چشم مي‌خورد.
اين قرارگاه تا كنون بنابر برخي آمارها حدود 1500 طرح و پروژه عمراني و سازندگي را به انجام رسانده و در حال حاضر نيز حدود 247 طرح ديگر را در دست اجرا دارد.
از نكات جالب آنكه اكثر شخصيت‌هاي سياسي فعلي كشور به نوعي به اين قرارگاه مربوط مي‌شوند و در آن سابقه‌اي داشته‌اند. اشخاصي چون سرلشكر فيروزآبادي، محمد باقرقاليباف، محسن رضايي و حتي پرويز فتاح وزير نيرو، وزير همان وزارت خانه‌اي كه امروزه در شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران ( بزرگ‌ترين كارفرماي سد و نيروگاه‌هاي آبي ايران) در بين نام شركت‌هاي همكار آن نام شركت‌هاي نظامي چون: قرارگاه خاتم الانبيا/ قرارگاه خاتم الانبيا(قرب نوح)/ قرارگاه خاتم الانبيا(موسسه حرا)/ قرارگاه خاتم الانبيا(موسسه رهاب)/ قرارگاه خاتم الانبيا(موسسه ساحل)/ قرارگاه خاتم الانبيا(موسسه عمران)/ قرارگاه خاتم الانبيا(موسسه مکين)/ قرارگاه بازسازي نيروي زميني سپاه و قرارگاه قائم/ ارتش جمهوري اسلامي (قرارگاه منطقه جنوب) به چشم مي‌خورد.
خاتم بازوي اقتصادي سپاه
قرارگاه خاتم‌الانبياي سپاه پاسداران که از آن به عنوان مهمترين واحد اقصادي سپاه نام برده مي‌شود و در حال ‏حاضر بزرگ‌ترين پيمانکار پروژه‌هاي دولتي در ايران به حساب مي‌آيد سال 69 با موافقت رهبرمعظم انقلاب تاسيس شده است. اين قرارگاه تاکنون بنابر برخي آمارها بيش از 1500 پروژه ‏دولتي را در بخش‌هاي مختلف اقتصادي ‏کشور در‎ ‎اختيار گرفته و‏‎ ‎در سه سال اخير مهمترين مجري ‏پروژه‌هاي دولتي‎ ‎در بخش نفت و گاز بوده است.‏
در سال 85 قرارگاه خاتم‌الانبياي سپاه پاسداران طي قراردادي به ارزش يک ميليارد و 300 ميليون دلار با ‏شرکت ملي گاز ايران، احداث خط لوله 900 کيلومتري انتقال گاز عسلويه به ايرانشهر را در استان سيستان و ‏بلوچستان بر عهده گرفت. ديگر پروژه بزرگي که از سوي وزارت نفت به سپاه پاسداران واگذار شده، طرح ‏توسعه فازهاي 15 و 16 ميدان پارس‌جنوبي است. قرارداد توسعه فازهاي 15 و 16 پارس‌جنوبي به ارزش‏‎ ‎مالي ‏‏2 ميليارد و 97 ميليون دلار با ترک تشريفات مناقصه دو سال پيش به قرارگاه سازندگي خاتم‌‎الانبيا واگذار شد اما ‏سپاه پاسداران نتوانست در زمان مقرر اجراي آن را به پايان برساند.
متعاقبا در اول تيرماه 87 خبرگزاري‌ها ‏گزارش دادند که به دستور آقاي احمدي‌نژاد اختصاص وام ‏يك ‌ميليارد دلاري ديگر به طرح توسعه فازهاي 15و16 ‏پارس‌جنوبي‎ ‎قطعي شده است.
رستم قاسمي، فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا اعلام کرد که وام يک ميليارد ‏دلاري مورد اشاره از‏‎ ‎محل صندوق ذخيره ارزي به اين قرارگاه اختصاص يافته و خاطرنشان کرد: «با تاكيد ‏رئيس‌جمهور و با هدف تسريع در‎ ‎مرحله اجرايي اين دو فاز، مجوز لازم از شوراي ‏اقتصاد و هيات امناي حساب ‏ذخيره ارزي‎ ‎توسط بانك صنعت و معدن گرفته شد.»
پس از پايان جنگ تحميلي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وارد فعاليت‌هاي سازندگي شد و در كنار فعاليت‌هاي نظامي حضور در عرصه‌هاي عمراني و زيربنايي را گسترده‌تر و جدي‌تر پيگيري کرد. به ويژه اينكه حضور اين نهاد نظامي و امنيتي در عرصه‌هاي اقتصادي منع قانوني ندارد حتي بر اساس اصل 147 قانون اساسي، دولت موظف به استفاده از توان نيروهاي مسلح در سازندگي و توسعه كشور است. البته اين امر در زماني است كه جنگي وجود نداشته و امنيت در مرزها و داخل كشور حكمفرما باشد. پيش از اين، سپاه به ويژه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به عنوان بازوي مهندسي و اجرايي اين نيرو در بسياري از فعاليت‌هاي عمراني، بازسازي و سازندگي كشور حضور داشته است .
خاتم در نفت
هرچند فرماندهان قرارگاه خاتم هرگز اتهام برخورداري از امتيازات ويژه در واگذاري مناقصه‌ها را نپذيرفتند و حتي محمود احمدي‌نژاد نيز يك‌بار از آنها در برابر اين نقدها دفاع كرد اما نقد جدي بخش خصوصي به قرارگاه خاتم و فعاليت‌هاي آن هميشه اين بوده كه رقابت اين قرارگاه به دليل برخورداري از و برخي معافيت‌ها مثل معافيت‌هاي مالياتي و.... با شركت‌هاي بخش‌خصوصي رقابتي عادلانه نيست. براي مثال دو مورد از اين قراردادها كه بيشتر در رسانه‌ها مطرح شدند، دو پروژه احداث خط لوله گاز 900 كيلومتري و توسعه فازهاي 15 و 16 پارس‌جنوبي را بدون برگزاري مناقصه برده است.
قرارداد بين شركت ملى گاز ايران و قرارگاه سازندگى خاتم‌الانبيا منعقد شد. اين قرارداد احداث خط لوله گاز براي انتقال ۵۰ ميليون متر مكعب از گاز عسلويه از طريق استان هرمزگان به استان سيستان و بلو چستان به‌طول 900 کيلومتر است. مبلغ قرارداد1/3 ميليارد دلار است. در مراسم امضاي اين قرارداد که مهم‌ترين پروژه نفتي واگذار شده به سپاه پاسداران است کاظم وزيري‌هامانه وزير نفت و سردار سيد يحيي رحيم‌صفوي فرمانده وقت سپاه پاسداران حضور داشتند. در قرارداد ديگر، توسعه فازهاي 15 و 16 پارس‌جنوبي به قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا سپرده شد. مبلغ قرارداد 5/2ميليارد دلار است.
در ارديبهشت ماه امسال نيز مديرعامل شرکت مهندسي نيروي نفت‌وگاز سپانير وابسته به قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا از توافق جديد با شرکت نفت‌وگاز پارس براي حفر يک حلقه چاه اکتشافي در حاشيه ميدان مشترک گازي پارس‌جنوبي خبر داد. سردار خواجه‌علي حجم کل پروژه‌هاي عمراني قرارگاه خاتم‌الانبيا را 15 هزار ميليارد تومان اعلام کرد.
در قراردادي ديگر اين قرارگاه با دولت نهم، قرارگاه «خاتم الانبيا» با مشارکت گروه صنعتي «سديد» ‏برنده مناقصه 320 ميليون يورويي شرکت ملي گاز ايران شده است.‏مسعود صادقي، ‎مديرفروش گروه صنعتي سديد به واحد مرکزي خبر گفت: «اين مناقصه مربوط به پروژه خط‎ ‎انتقال گاز نائين- ميامي به طول 283 کيلومتر است که ظرف مدت 18 ماه به صورت کامل‏‎ ‎از سوي سديد با ‏همکاري قرارگاه خاتم‌الانبيا اجرا مي‌شود.» ‏به گفته صادقي از 283 کيلومتر لوله‌هاي قطور فولادي موردنياز‎ ‎اين پروژه 162 کيلومتر آن از طريق شرکت ‏لوله و تجهيزات سديد تامين مي‌شود و مابقي آن از شرکت لوله‌سازي ماهشهر تهيه خواهد‎ ‎شد.‏
خاتم در مسكن
سال گذشته در همين روزها فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا توسعه بخش مسكن كشور را يكي از سياست‌هاي جديد اين قرارگاه عنوان كرد و گفت: در اين زمينه طرحي با عنوان طرح صنعتي‌سازي مسكن ارائه شده كه در هيات وزيران مورد تصويب قرار گرفته است.
سردار رستم قاسمي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به تشريح عملكرد فعاليت‌هاي عمراني و اقتصادي اين قرارگاه پرداخت.وي گفت: قرارگاه با رويكرد جديد و با هدف حمايت از بخش خصوصي فقط در پروژه‌هاي خاص عمراني و اقتصادي كشور كه بخش خصوصي توان اجراي آن را ندارد، مشاركت مي‌كند.باگذشت يكسال، هنوز خبري از فعاليت‌هاي اين قرارگاه در بخش مسكن منتشر نشده است.
خاتم در بنادر
يكي از حوزه‌هاي عمده فعاليت اين قرارگاه، ساخت و تجهيز اسكله‌ها و بنادر است. در ارديبهشت ماه سال 87 مديرعامل شركت توسعه بندر و فرودگاه كيش گفت: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا برنده مناقصه احداث اسكله ۱۲هزار تني بندرگاه جزيره كيش شد. بشير خليلي افزود:با احداث اين اسكله كشتي‌هاي ۱۲هزار تني مي‌توانند براي بارگيري و تخليه كالاهاي خود در اين بندرگاه پهلو بگيرند. وي، مبلغ قرارداد احداث اسكله ۱۲هزار تني بندرگاه كيش را ۳۲۰ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: طول اين اسكله نيز حدود ۴۵۰متر است و عمق آن ۹ متر تعيين شده است. پيش از آن در بهمن ماه سال ۸۵ قرارداد ساخت مخازن ذخيره‌سازي، تاسيسات بندري و اسكله طرح «ايران ال‌ان جي» را با مشاركت شركت «دايلم» كره جنوبي و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء، منعقد كرد. از ساير اسكله‌هايي كه اين قرارگاه در ساخت و تجهيز آنها مشاركت داشته است مي‌توان به: اسكله‌هاي شهيد بهشتي و پست پانامات در بندر امام خميني(ره) اشاره كرد.
خاتم در راه‌آهن
قرارگاه خاتم، در بخش راه‌هاي ريلي نيز پروژه‌هايي را انجام داده و مي‌دهد. 23 بهمن ماه سال 85 شهردار منطقه ۱۷تهران از امضاي تفاهمنامه مشترك ميان شهرداري تهران، شركت راه‌آهن و قرارگاه خاتم‌الانبيا براي انتقال بخشي از خط آهن تهران - تبريز به زير زمين خبر داد. اين طرح قرار بود طي مدت ۲۴ماه و با هزينه تقريبي ۶۰۰ميليارد ريال انجام شود. دي‌ماه همان سال نيزعمليات ريل‌گذاري راه آهن زاهدان - بم از زاهدان به سمت بم آغاز شد. پيمانكار اين پروژه نيز قرارگاه خاتم بود.
رستم قاسمي، فرمانده قرارگاه خاتم، در ماه‌هاي پاياني سال گذشته در خصوص طرح‌هاي انجام شده و در دست اجراي اين قرارگاه گفته بود: در بخش شمال کشور قرارگاه خاتم طرح گازرساني ارمنستان را انجام داد و طرح گازرساني خط 11 ميامي به گلستان به زودي آغاز خواهد شد و اميدوارم خط 9 انتقال سراسري گاز هم آغاز شود.
وي از اجراي خط لوله انتقال گاز دوستي ايران و پاکستان توسط اين قرارگاه خبر داد و افزود: اين طرح در يک زمان کمتر از 30 ماه به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
آب رساني به شهر قم، پروژه انتقال آب از سد کرج به تهران، ساخت «سد گتوند» که در سفر استاني احمدي‌نژاد کلنگ آن زده شد، از اجراي خطوط انتقال گاز در منطقه خرم آباد، پروژه راه آهن شيراز و ساخت راه آهن بم- زاهدان و... از جمله پروژه‌هاي عمراني بودند كه در پايان سال گذشته به گفته قاسمي قرارگاه خاتم در حال انجام آنها بوده است.گفتني است در دوره تصدي فتاح بر وزارت نيرو، پروژه‌هاي عمراني زيادي به اين قرارگاه سپرده شده است.

محسن رضايي، بنيانگذار خاتم اقتصادي
پس از پايان جنگ ايران و عراق، محسن رضايي تحصيلات مهندسي خود را نيمه کاره گذاشت و در رشته اقتصاد به ادامه تحصيل پرداخت. وي توانست دکتراي خود را در اين رشته از دانشگاه تهران دريافت كند. وي در زمان فرماندهي سپاه پاسداران، دانشگاه امام حسين، دانشگاه علوم پزشکي بقيه‌الله و دانشکده فرماندهي سپاه را تاسيس کرد. سال ۱۳۶۸ و پس از پايان جنگ، او قرارگاه بازسازي خاتم‌الانبيا در سپاه پاسداران را راه اندازي كرد و اجراي چند طرح عمراني را زيرنظر دولت‌هاشمي رفسنجاني بر عهده داشت. اين آغاز فعاليت‌هاي غيرنظامي قرارگاهي به نام خاتم بود

فيروزآبادي، جانشين موسوي در خاتم
حسن فيروزآبادي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با صدور پيام امام‌خميني(ره) مبني بر تاسيس جهاد سازندگي به آن سازمان پيوست و به عنوان موسس و عضو شوراي مرکزي جهاد خراسان سپس در سال ۱۳۵۹ با حکم نخست وزير وقت به عضويت شوراي مرکزي جهاد سازندگي کشور منصوب و مشغول کار شد. سال ۱۳۶۰ توسط شهيدرجايي به عنوان رئيس جمعيت هلال احمر و از سال ۱۳۶۴ از سوي مهندس مير حسين موسوي نخست‌وزير به سمت معاون امور دفاعي نخست‌وزير منصوب و در طول دفاع مقدس 8 ساله مسووليت جانشين نخست‌وزير در قرارگاه خاتم(ص) (البته در آن دوره اين قرارگاه وارد فعاليت‌هاي اقتصادي نشده بود)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غيرعامل، پدافند شيميايي، ميکروبي و هسته‌اي، مهندسي صنعتي جنگ، کميته ساخت موشک زمين به زمين و... را به عهده گرفت.


قاليباف: فرمانده سه ساله
قاليباف در سن ۲۲ سالگي فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ايران و عراق بود. او که دوره خلباني نيز گذرانده‌است سال ۱۳۷۳ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا شد و سال ۱۳۷۶ به فرماندهي نيروي هوايي سپاه پاسداران منصوب شد و در سال ۱۳۷۹ براي فرماندهي نيروي انتظامي انتخاب شد. شايد به خاطر حضورش در قرارگاه خاتم است حالا كه به عنوان شهردار تهران شناخته مي‌شود، حجم زيادي از عمليات راه سازي و پل‌سازي را به اين قرارگاه و شركت‌هاي تابعه واگذار مي‌كند.

پرويز فتاح، وزير احمدي نژاد
پرويز فتاح وزير نيروي احمدي‌نژاد، از قرارگاه خاتم به اين وزارتخانه راه يافته است. سيدپرويز فتاح از جمله مديراني است که از قرارگاه خاتم به دولت احمدي‌نژاد راه پيدا کرد و در سابقه اجرايي وي فعاليت در جهاد سازندگي طي سال‌هاي 58 تا 59، مسوول کميته فرهنگي جهاد استان آذربايجان‌غربي، حضور در عرصه‌هاي مختلف جنگ تحميلي در طول دوران جنگ تحميلي، مسووليت‌هاي مديريتي و فرماندهي (آخرين مسووليت: قائم مقام فرماندهي لشکر ويژه پاسداران)، مسوول ستاد نظامي نيروهاي سازمان ملل در ايران طي سال‌هاي 68 تا 70، مدير امور قراردادي پروژه‌هاي عمراني در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) به مدت دو سال، قائم‌مقام شرکت مهندسي سپاسد و معاون فني در طول 11 سال و مدير پروژه سدهاي کرخه و گتوند طي 4 سال در سپاسد را مي‌توان ديد. در دوره وزارت فتاح در وزارت نيرو، شرکت‌هاي تابعه قرارگاه خاتم به عنوان مشاور و مجري پروژه‌هاي اين وزارتخانه حضور داشتند.

احمدي‌نژاد: حضور بچه‌هاي قرارگاه به آدم اطمينان مي‌دهد
آبان‌ماه سال 87 رئيس‌جمهوري در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم‌ر‌ود، گفت: براي ساختن کشور نيازمند روحيه جهادي، حزب اللهي و ايماني هستيم. حضور بچه‌هاي قرارگاه به آدم اطمينان خاطر مي‌دهد که مي‌توان کارهاي بزرگي در کشور انجام داد ولي بعضي اظهارنظرهاي نادرست و از روي عدم اطلاع مي‌کنند و مي‌گويند حضور قرارگاه در پروژه‌هاي کشور راه را براي حضور ساير بخش‌ها تنگ مي‌کند؛ در صورتي که اين حرف غلط و از روي عدم‌ اطلاع است.
نگاه ما به پروژه‌هاي کلان و استراتژيک کشور است
در پي طرح انتقادات از ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌هاي عمران مسوولان اين قرارگاه معتقدند كه در طرح‌هاي اجرا شده و در حال اجرا تنها از 30 درصد توان مهندسي و تجهيزاتي سپاه استفاده شده و 70 درصد ديگر در بخش دفاعي به كار گرفته شده است. از سوي ديگر، مسوولان قرارگاه خاتم معتقدند كه اين قرارگاه هيچ‌گاه مانعي بر سر راه فعاليت و توسعه شركت‌هاي پيمانكار بخش خصوصي كشور نبوده است. خردادماه سال جاري، جانشين فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) در آخرين اظهارنظر خود در اين خصوص با بيان اينکه ما در داخل کشور قصد ورود به پروژه‌هايي که پيمانکاران داخلي توان اجراي آن را دارند، نداريم، گفت: ما به دنبال جايگزيني شرکت‌هاي بزرگ و پيمانکاران خارجي هستيم و نگاهمان به پروژه‌هاي کلان و استراتژيک کشور است.به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي کل سپاه، سردار رستم قاسمي جانشين فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) در همايش مسوولان و مديران پشتيباني قرارگاه با بيان اينکه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) در بين پيمانکاران داراي ويژگي خاصي است، گفت: ما در داخل کشور قصد ورود به پروژه‌هايي که پيمانکاران داخلي توان اجراي آن دارند را نداشته و به دنبال جايگزيني شرکت‌هاي بزرگ و پيمانکاران خارجي هستيم و نگاه ما به پروژه‌هاي کلان و استراتژيک کشور است. قاسمي با تاکيد بر اينکه در کشور به اندازه کافي کار براي همه پيمانکاران وجود دارد و پروژه‌هاي بزرگ نيز در کشور کم نيستند، خاطر نشان کرد: امروز پيشرفت تکنولوژي لحظه‌اي است و دائما بايد مطابق با روز پيشرفت کرد. جانشين فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) مديريت و برنامه‌ريزي و تامين منابع مالي و تجهيزات و نيروي انساني ماهر و متخصص را سه رکن اساسي در اجراي هر پروژه‌اي خصوصا در پروژه‌هاي بزرگ و پيچيده دانست که در هر سه مرحله پشتيباني آن نقش اصلي را ايفا مي‌کند. وي با اشاره به شرکت در انتخابات، آن را وظيفه و تکليف شرعي دانسته و شاخصه‌هاي مورد اشاره رهبر معظم انقلاب را ملاک اصلي عنوان کرده و افزود: بايد با قصد قربت در اين انتخابات شرکت کنيم تا نقشه دشمنان که کم‌رنگ کردن مشارکت مردم هدف آنان است نقش بر آب شود. اولين همايش مسوولان و مديران پشتيباني قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) با هدف بررسي عملکرد سال 87 و نحوه اجراي برنامه‌هاي سال 88 و چگونگي پياده سازي فرامين مقام معظم رهبري در خصوص اصلاح الگوي مصرف در سازمان در زمينه‌هاي تامين و خريد، نت، ماشين‌آلات، حمل و نقل و ترابري، نگهداري اموال و املاک، چرخه کالا در مجموعه قرارگاه به همت معاونت پشتيباني اين قرارگاه برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست: