هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

هشدار به حاکمیت که آراء مردم جهان را بر علیه امنیت ملی و تهدیدکشور میشوراند !!!

نتيجه يک نظر سنجی جهانی نشان می‌دهد که اکثريت مردم در بيشتر کشورهای غربی و در برخی از کشورهای اسلامی از حمله نظامی آمريکا به ايران حمايت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشيگتن، اين نظرسنجی که از سوی مرکز تحقيقاتی پيو در ۲۲ کشور جهان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که اکثر مردم در ۱۶ کشور جهان گفته‌اند برای اين که ايران به سلاح اتمی مجهز نشود، آمريکا بايد به ايران حمله کند.

 ۶۶ درصد مردم آمريکا، ۵۹ درصد از فرانسوی‌ها، ۵۱ درصد از مردم آلمان، ۵۰ درصد از اسپانيايی‌ها و ۴۸ درصد از مردم بريتانيا به حمله نظامی آمريکا عليه ايران رای مثبت داده‌اند.

نتيجه اين نظرسنجی در برخی از کشورهای اسلامی از اين قرار است: ۵۵ درصد مردم مصر، ۵۳ درصد از اردنی‌ها، ۴۴ درصد از مردم لبنان و ۲۹ درصد از مردم ترکيه از حمله نظامی آمريکا به ايران حمايت کرده‌اند.

اما در پاکستان، آمار و ارقام به گونه ديگری است. ۵۸ درصد مردم پاکستان از دستيابی ايران به تکنولوژی هسته‌ای حمايت کرده و تنها ۱۰ درصد گفته‌اند که موافق حمله نظامی آمريکا به ايران هستند.

در روسيه ۳۳ درصد، در چين ۳۵ درصد و در ژاپن ۳۴ درصد از کسانی که در اين نظرسنجی شرکت کرده‌اند، مداخله نظامی را راه حل مناقشه اتمی ايران می‌دانند.

مرکز تحقيقاتی پيو می‌نويسد که بر شمار افرادی که نسبت به جمهوری اسلامی ايران ديد منفی پيدا کرده‌اند نيز اضافه شده است.

در اين ارتباط، ۸۸ درصد کسانی که در آلمان در اين نظرسنجی شرکت کرده‌اند به جمهوری اسلامی رای منفی داده‌اند. اين آمار در فرانسه ۸۱ درصد و در ژاپن ۷۵ درصد است.

اين در حالی است که مردم پاکستان و اندونزی به جمهوری اسلامی ايران نظر مثبتی دارند.

درباره تشديد تحريم‌ها عليه ايران، آماری که مرکز پيو ارائه کرده از اين قرار است: ۷۹ درصد از مردم اسپانيا، ۷۸ درصد مردم بريتانيا، ۷۷ درصد مردم آلمان، ۷۶ درصد در فرانسه، ۶۷ درصد در روسيه و ۵۸ درصد در چين از تشديد تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران حمايت کرده‌اند.

به گزارش مرکز پيو، در اين نظرسنجی ۲۴ هزار نفر  شرکت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: