هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۸, جمعه

افشاي برنامه سري آمريكا:
آيا پاكستان نيز به سرنوشت شوروي دچار مي‌شود؟
از جمله مسائل ديگري که پاکستان را نگران ساخته، اين است که هندوستان به افغانستان پيشنهاد آموزش نيروهاي ارتش اين کشور را داده و در نوسازي يک ساختمان پارلماني جديد به اين کشور کمک مي‌كند و همچنين شماري از کنسولگري‌هاي خود در نزديک مرز پاکستان را بازگشايي كرده است که به گفته مقامات پاکستاني، هدف هندوستان از اين كار، حمايت از جنبش‌هاي جدايي‌طلب بلوچ در اين کشور است.
كد خبر: ۲۶۸۸۲ تاريخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۶ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۷۲۰۸
سرويس بين‌الملل تابناک- در نقشه آينده آسياي جنوب غربي، کشوري به نام پاکستان وجود نخواهد داشت؛ اين مطلب را نشريه «هوستون کرونيکل»، چاپ آمريکا در شماره روز شنبه، 22 نوامبر، خود به چاپ رساند.

«جان پرليز»، نويسنده اين مطلب مي‌گويد: در نقشه آينده آسياي جنوب غربي، افغانستان از طرف شرق و قلمرو هندوستان نيز از سوي غرب گسترش خواهد يافت و در نتيجه، عملا کشور کنوني پاکستان به باريکه‌اي از خشکي تبديل خواهد شد.
به گفته نويسنده، اين نقشه چندي پيش، در ميان شماري از گروه‌هاي نئومحافظه‌کار آمريکايي پخش و نويسنده ادعا مي‌کند که اين نقشه در ژورنال نيروهاي مسلح آمريکا نيز چاپ شده است که ايده يک «خاورميانه خوب» را دنبال مي‌کند.

همچنين به نقل از اين نشريه، هم‌اكنون اين نگراني در ميان بسياري از نيروهاي مسلح پاکستان و مقام‌هاي سياسي آن کشور گسترش يافته است که ايالات متحده آمريکا مي‌خواهد «يگانه کشور مسلمان داراي سلاح هسته‌اي» را تجزيه کند.
«کرونيکل» به نقل از يکي از مقام‌هاي رسمي پاکستان که در برنامه‌ريزي‌هاي استراتژيک آن کشور سهم دارد، نوشته است: «يکي از نگراني‌هاي عمده نظاميان پاکستاني، اين است که همکاري بين افغانستان و هندوستان به تجزيه پاکستان خواهد انجاميد».

اين نشريه آمريکايي همچنين مي‌نويسد: اين تصور در حالي ميان پاکستاني‌ها اوج گرفته که آمريکا از پنجاه سال به اين سو، با پاکستان دوست و متحد نزديک هستند. با اين حال، تأکيد باراك اوباما، رئيس‌جمهور برگزيده ايالات متحده آمريکا بر همکاري بيشتر پاکستان در مبارزه با تروريسم، مي‌تواند اين پندار را که آمريکا درصدد تجزيه پاکستان است، بي‌معنا نشان دهد.
با اين حال، نويسنده گفته است که مرزهاي كنوني منطقه، بازمانده استعمار انگليس است که ملت‌ها را از هم جدا کرده است. همچنين آمده است که در اين نقشه، هندوستان مي‌تواند به بندر چابهار ايران دسترسي پيدا کرده و ديگر اين کشور را از نيازمند بودن به پاکستان، رهايي‌ سازد.

از سوي ديگر، به گفته نويسنده اين نوشتار، مخالفت پاکستاني‌ها با افزايش نيروهاي نظامي آمريکايي در افغانستان، نيز ناشي از همين نگراني است و حتا حکومت پاکستان به همين خاطر در برابر طالبان و القاعده با دلگرمي نمي‌جنگد.

در اين نشريه، از جمله مسائل ديگري که پاکستان را نگران ساخته، اين است که هندوستان به افغانستان پيشنهاد آموزش نيروهاي ارتش اين کشور را داده و در نوسازي يک ساختمان پارلماني جديد به اين کشور کمک مي‌كند و همچنين شماري از کنسولگري‌هاي خود در نزديک مرز پاکستان را بازگشايي كرده است که به گفته مقامات پاکستاني، هدف هندوستان از اين كار، حمايت از جنبش‌هاي جدايي‌طلب بلوچ در اين کشور است.

در همين حال، ژنرال «ديويد مک کرنن»، فرمانده آمريکايي نيروهاي ناتو در افغانستان، ماه گذشته در نشستي با هفتاد تن از اعضاي پارلمان پاکستان گفته بود که عملکرد‌هاي آنان، نشان داده است که آمريکا نسبت به وضعيت اين منطقه، درک درستي تا پيش از 11 سپتامبر سال 2001 نداشته است.

در عين حال، «مک کرنن» هفته گذشته در نشست شوراي آتلانتيک در واشنگتن گفت: پرسش‌هايي نزد من هست، مبني بر اين كه چرا تا هنگامي که آمريکايي‌ها به افغانستان نرفته بودند، اين کشور بسيار امن بود؟
او گفت: «ما کارهاي بسياري داريم که بايد به انجام برسانيم».

فرماندهان نظامي آمريکا از جمله «ديويد پترائوس»، هم‌اکنون چنين استدلال مي‌کنند که راهكار پيشنهادي براي بحران جاري در افغانستان، جايي که تلاش‌هاي آمريکا را براي ايجاد ثبات در منطقه به بن بست کشانيده، بايد شمار بسياري از همسايگان را در بر گيرد تا با همکاري يکديگر، معضل اين کشور را برطرف كنند.
نظرات كاربران:
تجزیه پاکستان ، تجزیه کردستان ، از نیل تا فرات همگی نقشه های استعماری غرب است که با بیداری مردم منطقه و کشورهای مورد نظر معنی نخواهد شد .
عدم همکاری هندوستان در پروژه خط لوله صلح را نیز میتوان در همین راستا ارزیابی کرد.
اين شرايط ميتواند فرصتي براي ايران نيز باشد كه با توجه به مشتركات فرهنگي با نزديكي بيشتر به پاكستان مانع از اين اتفاق شود. آنچه مهم است اين است كه استكبار و صهيونيزم در انديشه خاورميانه جديد، خوب و ... تعابيري از اين دست هستند و جهان اسلام نبايد اجازه دهد كه آنها به مقاصد خود برسند كه البته اين امر هم در شرايط كنوني با توجه به عملكرد سران كشورهاي عرب (اسلامي) در مواجهه با فشار اسرائيل بر مردم بيگناه غره بعيد به نظر ميرسد

هیچ نظری موجود نیست: