هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۶, چهارشنبه

بي شرمي و دروغ چيزي كه اينها ابايي از آن ندارند

توليد موتور ملي کم مصرف در سایپا
بذرپاش گفت: اين موتور دوگانه سوز با حجم 1500 سي‌‏سي و بر پايه استاندارد روز دنيا طراحي و ساخته شده است که تا دي ماه به توليد انبوه مي‌‏رسد.
كد خبر: ۲۶۸۰۸ تاريخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۵ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۳۵۴۳

مديرعامل سايپا گفت: با داشتن اين موتور مي‌‏توان بهتر پاي ميز گفت‌وگو با خارجي‌‏ها نشست.

به گزارش ايلنا، مهرداد بذرپاش مزيت اول توليد موتور ملي را مصرف سوخت پايين و مالکيت موتور به نام ايران خواند و تصريح کرد: نخستين برتري است که مي‌‏‌‏توان با در اختيار داشتن اين خودرو به گونه ديگري با شرکاي خارجي پاي ميز مذاکره نشست.

مديرعامل سايپا افزود: اين که ظرفيت موتور 1500 سي سي است و قابليت افزايش به ديگر ظرفيت‌‏ها را دارد و با قابليت و کلاس خودرو نيز قابل افزايش است.


وي تصريح کرد: کاهش مصرف سوخت 0.6 ليتر در هر 100 کيلومتر رقم قابل توجهي است و افزايش راندمان و گشتاور از ديگر مزيت‌‏هاي اين موتور است.

بذرپاش گفت: اين موتور دوگانه سوز با حجم 1500 سي‌‏سي و بر پايه استاندارد روز دنيا طراحي و ساخته شده است که تا دي ماه به توليد انبوه مي‌‏رسد.

مديرعامل سايپا با اشاره به کاهش شديد هزينه توليد اين موتور ابراز اميدواري کرد تا پايان سال خودرو ملي سايپا با موتور ساخت داخل توليد شود.
نظرات كاربران:
▪ با سلام
امروز در اخبار رسانه های آلمان ماشین برقی که با باطری حرکت میکند معرفی شد و تولید انبوه آنرا هم آغاز کرده اند.وابستگی به نفت و بنزین و موضوع محیط زیست از مسایلی بود که در راه انجام این نوع اتوموبیل در نظر گرفته بودند.
امیدوارم که خودرو سازان وطنی هر چه زودتر بفکر شیوه های جدید سوخت و اتوموبیلهای جدید باشند.▪ ميزان مصرف چقدر است؟ مهمتر از آن قدرت موتور است! ضمن اينكه بايد بيشتر به فكر طراحي پلتفرم ملي بود تا ساخت موتور، آن هم از روي نمونه‌هاي كره‌اي !!▪ انشاء ا... با توليد انبوه اين موتور - كه هزينه توليد و به نسبت قيمتش به قول آقاي بذر پاش به شدت كاهش يافته - شاهد افزا... ببخشيد كاهش قيمتها باشيم.▪ با سلام اگر سایپا واقعاً توان طراحی و ساخت موتور کم مصرف را دارد فکری به حال خودروهای پراید بکند .
در ماه خرداد پرایدی تحویل گرفته ام که با مصرف بیش از 11 لیتر در 100 کیلومتر دست پیکان مدل 48 را هم از پشت بسته است .▪ این چندمین بار است که اخبار مربوط به خودروی ملی, موتور ملی , و ... را می شنویم. حال می خوانیم تولید موتور ملی با مالکیت موتور به نام ایران !!!!! مگر فبلا موتور ملی که اخبارش رو می شنیدیم با مالکیت کره ای یا فرانسوی بود!!!!!!▪ اينها هر از چندي ادعاي كاهش هزينه توليد را براي توليدات جديد خود مطرح مي كنند و همينكه عده اي از مشتريان جديد را سركيسه كردند ناگهان ادعاي خسارت و به صرفه نبودن را مطرح مي كنند. تندر 90 بهترين نمونه است كه قرار بود زير 8 مليون بفروشند ولي حالا به 13-14 مليون تومان هم راضي نيستند!!

هیچ نظری موجود نیست: