توليد موتور ملي کم مصرف در سایپا
بذرپاش گفت: اين موتور دوگانه سوز با حجم 1500 سيسي و بر پايه استاندارد روز دنيا طراحي و ساخته شده است که تا دي ماه به توليد انبوه ميرسد.
كد خبر: ۲۶۸۰۸ تاريخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۵ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۳۵۴۳
مديرعامل سايپا گفت: با داشتن اين موتور ميتوان بهتر پاي ميز گفتوگو با خارجيها نشست.
به گزارش ايلنا، مهرداد بذرپاش مزيت اول توليد موتور ملي را مصرف سوخت پايين و مالکيت موتور به نام ايران خواند و تصريح کرد: نخستين برتري است که ميتوان با در اختيار داشتن اين خودرو به گونه ديگري با شرکاي خارجي پاي ميز مذاکره نشست.
مديرعامل سايپا افزود: اين که ظرفيت موتور 1500 سي سي است و قابليت افزايش به ديگر ظرفيتها را دارد و با قابليت و کلاس خودرو نيز قابل افزايش است.
وي تصريح کرد: کاهش مصرف سوخت 0.6 ليتر در هر 100 کيلومتر رقم قابل توجهي است و افزايش راندمان و گشتاور از ديگر مزيتهاي اين موتور است.
بذرپاش گفت: اين موتور دوگانه سوز با حجم 1500 سيسي و بر پايه استاندارد روز دنيا طراحي و ساخته شده است که تا دي ماه به توليد انبوه ميرسد.
مديرعامل سايپا با اشاره به کاهش شديد هزينه توليد اين موتور ابراز اميدواري کرد تا پايان سال خودرو ملي سايپا با موتور ساخت داخل توليد شود.
نظرات كاربران:
▪ با سلام
امروز در اخبار رسانه های آلمان ماشین برقی که با باطری حرکت میکند معرفی شد و تولید انبوه آنرا هم آغاز کرده اند.وابستگی به نفت و بنزین و موضوع محیط زیست از مسایلی بود که در راه انجام این نوع اتوموبیل در نظر گرفته بودند.
امیدوارم که خودرو سازان وطنی هر چه زودتر بفکر شیوه های جدید سوخت و اتوموبیلهای جدید باشند.▪ ميزان مصرف چقدر است؟ مهمتر از آن قدرت موتور است! ضمن اينكه بايد بيشتر به فكر طراحي پلتفرم ملي بود تا ساخت موتور، آن هم از روي نمونههاي كرهاي !!▪ انشاء ا... با توليد انبوه اين موتور - كه هزينه توليد و به نسبت قيمتش به قول آقاي بذر پاش به شدت كاهش يافته - شاهد افزا... ببخشيد كاهش قيمتها باشيم.▪ با سلام اگر سایپا واقعاً توان طراحی و ساخت موتور کم مصرف را دارد فکری به حال خودروهای پراید بکند .
در ماه خرداد پرایدی تحویل گرفته ام که با مصرف بیش از 11 لیتر در 100 کیلومتر دست پیکان مدل 48 را هم از پشت بسته است .▪ این چندمین بار است که اخبار مربوط به خودروی ملی, موتور ملی , و ... را می شنویم. حال می خوانیم تولید موتور ملی با مالکیت موتور به نام ایران !!!!! مگر فبلا موتور ملی که اخبارش رو می شنیدیم با مالکیت کره ای یا فرانسوی بود!!!!!!▪ اينها هر از چندي ادعاي كاهش هزينه توليد را براي توليدات جديد خود مطرح مي كنند و همينكه عده اي از مشتريان جديد را سركيسه كردند ناگهان ادعاي خسارت و به صرفه نبودن را مطرح مي كنند. تندر 90 بهترين نمونه است كه قرار بود زير 8 مليون بفروشند ولي حالا به 13-14 مليون تومان هم راضي نيستند!!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر