هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۱, جمعه

ازهاله نور تا اشك تمساح

جوادي آملي: صدقه‌‏اي اداره کردن كشور هنر نيست
كد خبر: ۲۶۱۵۰ تاريخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۰ آبان ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۷۲۷۵

آيت‌الله جوادي آملي مشکل دولت‌‏مردان را ناشي از کمبود نيروي انساني دانست و گفت: کشور را به صورت کميته امدادي و صدقه‌‏اي اداره کردن هنر نيست، بلکه بايد جامعه را با کار و توليد اداره کرد. اگر بخواهيم با کمک، مردم را اداره کنيم، درست نيست، بلکه با کار و توليد اداره کردن کشور هنر است.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله جوادي آملي در اين مراسم با بيان اين‌که اگر کمبودهايي در کشور احساس مي‌‏شود به دليل کمبود انسان وارسته است، اظهار داشت: اگر کسي به هويت انساني خود بازگردد، مشکلي نخواهيم داشت.

وي با بيان اينکه ذات اقدس الهي، صحنه هستي را به عنوان سفره آماده براي انسان‌‏ها پهن کرده است، ادامه داد: خداوند انسان را دعوت كرد و فرمود، کل مجموعه را براي بهره‌‏گيري او آفريدم.

وي ادامه داد: بهشت‌سازي کار انسان است، همان گونه که زمين را انسان آباد مي‌‏کند. انسان از کرامت برخوردار است، اما اين کرامت آغاز راه است.

اينکه سند کرامت چيست و چرا انسان شريف شد، پاسخ آن را مي‌‏توان در خليفة‌الله بودن انسان يافت زيرا کسي خليفة‌الله است که پيام خدا را دريافت کند، بفهمد و به مرحله اجرا درآورد و پس از آن حرفش در دل‌‏هاي مردم اثر کند.

جوادي آملي مشکل دولتمردان را ناشي از کمبود نيروي انساني دانست و گفت: کشور را به صورت کميته امدادي و صدقه‌‏اي اداره کردن هنر نيست، بلکه بايد جامعه را با کار و توليد اداره کرد. اگر بخواهيم با کمک، مردم را اداره کنيم، درست نيست، بلکه با کار و توليد اداره کردن کشور هنر است.
وي در بيان محاسن مساجد ابراز داشت: مسجد جايي است که به انسان درس فرشتگي مي‌‏دهند و مردان الهي در آن به سر مي‌‏برند که با استناد به سوره نور هيچ چيز آنها را از ياد خدا را غافل نمي‌‏کند.

وي با اشاره به جنگ‌‏هاي جهاني اول و دوم و همچنين کودتاي 28 مرداد تصريح کرد: در کودتاي 28 مرداد در چهار ساعت نظام عوض شد و مصدق را به زندان انداختند، اما در زمان پيروزي انقلاب اسلامي سخن مسجد و مراجع مؤثر شد و شعار مرگ بر شاه در فضا پيچيد؛ هنگامي که سخن از دين و مسجد مي‌‏شود، فرهنگ شهادت پشتيبان آن مي‌‏شود.

جوادي آملي تصريح کرد: اين کشور را مساجد اداره مي‌‏کند و متأسفانه، اصل کتاب نيست؛ يعني حداکثر يک ميليون از قرآن، علما و کلام بزرگان دين خود را مي‌‏گيرند و 69 ميليون ديگر دين خود را از مساجد و اهل نماز دارند.

همچنين جوادي آملي در اين مراسم، بيست ميليون تومان از حق تأليفات خود را به ساخت اين مجتمع اختصاص داد.

گفتني است مراسم احداث و کلنگ‌زني مجتمع عبادي فرهنگي هدايت، صبح امروز با حضور آيت‌الله جوادي آملي، قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه، استانداران مازندران و قزوين، کردان وزير سابق کشور، نماينده ولي فقيه در استان مازندران، سردار رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي و جمعي ديگر از مازندراني‌‏هاي مقيم مرکز برگزار شد.

نظرات كاربران:
▪ بسمه تعالی
خدا میداند کمبود نیروی متخصص وجود ندارد بلکه دولت کنونی از نیروهای متخصص استفاده نمی کند. البته منظورم در اینجا نیروهای متخصص متعهد و معتقد به ولایت فقیه هستند که بعضا (مثل خود بنده) برای رساندن احمدی نژاد به پست ریاست جمهوری چه خون دلها که نخوردند. لیکن از آنجائی که این عده مثلا جزء باند هندی (فارغ التحصیلان شبه قاره هند) نیستند در وزارتخانه ای مانند امور خارجه هم اکنون هیچ جایگاهی ندارند.▪ دولت مردان به این تذکر مهم این عالم دین که قبلا" نیز توسط رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت ارائه شده توجه فرمایند . اگر کار و تولید فراهم شود برای مرد و زن ایرانی نیازی به دادن یارانه مستقیم نیست مگر به بخش هایی که تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی می باشند .البته طرح پرداخت مستقیم یارانه قبلا" توسط آقای کروبی در زمان کاندیداتور ریاست جمهوری در قالب پرداخت 50هزار تومان به هر ایرانی مطرح شد که الآن بعنوان تحول اقتصادی مطرح شده .
نظرات بینندگان

هیچ نظری موجود نیست: