هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

شما که مدیریت در هیچ کاری را ندارید به همسایه بغل دستی پاکستان سرک کشیده الگو برداري نماييد

برنامه واردات 55 هزار نيسان ديزلي
وي افزود: در اين رابطه همچنين شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با شركت ايران خودرو قراردادي امضا كرده كه ارزش آن 20 ميليارد تومان است و بر اساس آن شركت خودروساز بايد طي سه سال خودروهاي ديزلي توليد كند كه قرارداد آن فعال شده است.
كد خبر: ۲۶۶۵۸ تاريخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۴ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۲۸۱۴

براي افزايش تعداد خودروهاي نيسان 2400ديزلي به جاي خودروهاي پرمصرف بنزيني كنوني با شركت خودروسازي زامياد مذاكراتي انجام داده‌ايم.

عباس كاظمي - مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت - در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: بر اساس اين مذاكره قرار شد اين شركت 55 هزار خودرو نيسان ديزلي وارد كشور كند كه در صورت تبديل آن به قرارداد، 20 هزارخودرو در سال اول و باقي در سال‌هاي بعد تامين خواهد شد.

برنامه ايران‌خودرو براي واردات خودرو سواري ديزلي در مدت 3 سال
وي افزود: در اين رابطه همچنين شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با شركت ايران خودرو قراردادي امضا كرده كه ارزش آن 20 ميليارد تومان است و بر اساس آن شركت خودروساز بايد طي سه سال خودروهاي ديزلي توليد كند كه قرارداد آن فعال شده است.

توسعه ناوگان خودروهاي سواري ديزلي از سال آينده
به گفته‌ي او به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود سال آينده تعداد خودروهاي سواري ديزلي در كشور افزايش پيدا كند؛ به ويژه با توجه به اين‌كه پيش از اين مجوز واردات اين نوع خودروها از خارج ممنوع بود كه با مصوبه ابلاغ شده در اوايل امسال، اين محدوديت برداشته شد و اجازه واردات خودروهاي ديزلي داده شد.

ضرورت گسترش جايگاه هاي ديزل سبز
كاظمي تامين گازوييل مرغوب و مورد نياز اين نوع خودروها را مهمترين موضوع اجراي اين طرح پس از واردات خودروها دانست و خاطرنشان كرد: بايد جايگاه‌هاي ديزل سبز يا يورو4 در كشور توسعه پيدا كند كه به اين منظور شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي در حال فعاليت است و بايد در مسيرهايي مانند جاده شمال و همچنين شهر تهران توجه ويژه به اين موضوع شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه جايگاه‌هاي ديزل مانند سي.ان.جي نياز به تجهيزات و تاسيسات خاص ندارند و امكان توزيع ديزل در جايگاه‌هاي بنزين كنوني وجود دارد، توضيح داد: شركت ملي پخش براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت توزيع ديزل در حال انجام فعاليت‌هايي است؛ اگرچه ديزل فقط نياز به يك مخزن دارد و مانند CNG كار سختي نيست.

واردات روزانه 12 ميليون ليتر گازوييل
او با اشاره به اين‌كه برداشته شدن محدوديت واردات خودروهاي ديزلي مصوبه هيات دولت است و سازمان محيط زيست هم در آن حضور داشته، درباره اجازه واردات گازوييل مرغوب گفت: با توجه به اين‌كه تراز نفت‌گاز در كشور منفي است، مجبوريم گازوييل وارد كنيم. در حال حاضر روزانه حدود 12 ميليون ليتر گازوييل وارد مي‌شود كه با توسعه تعداد خودروهاي ديزلي بايد كيفيت آن به گونه‌اي باشد كه شامل استانداردهاي يورو 4 يا يورو 5 شود.

حمايت كامل بهينه‌سازي از توليد خودروهاي پايه گازسوز
مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت درباره برنامه توليد خودروهاي پايه‌گازسوز نيز افزود: پيش از اين برنامه گازسوز كردن خودروها در اختيار شركت بهينه‌سازي بود كه حمايت كامل از اين طرح انجام شد؛ به طوري كه حدود 30 ميليون يورو براي طراحي خودروهاي پايه گازسوز پرداخت كرديم و در حال حاضر نخستين خودرو با موتور پايه‌گازسوز شركت سايپا رونمايي شده است.
نظرات كاربران:
▪ شنیده شده که موتور این ماشینها از کرایسلر خریداری می شود!! لطفا پی گیری بفرمایید

هیچ نظری موجود نیست: