هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۶, چهارشنبه

"محمد باقر فالی"، مبلغ مذهبی ایرانی با چه ما’موریتی و به چه منظوری حق دخالت در کشور همسایه را دارد

مصاحبه با رضا قاسمی سفیر سابق ایران در کویت

تاکنون گزارشی از موافقت امیر کویت با کناره گیری دولت ارسال نشده است.

با این حال، خبر استعفای دولت از سوی نمایندگان پارلمان تازه ترین بحران سیاسی است که کویت با آن مواجه شده است.

زمانی که پارلمان درصدد بود تاریخ استیضاح را تعیین کند، وزرای کویت به همراه شیخ ناصر محمد احمد الصباح، نخست وزیر، صحن پارلمان را ترک کردند.

بدون حضور دولت، پارلمان کویت قادر نیست مسئولیت های خود را انجام دهد.

خبرگزاری فارس، ماه گذشته (27 آبان) گزارش کرد که از ورود "محمد باقر فالی"، مبلغ مذهبی ایرانی که به مناسبت های مختلف در حسینه کربلایی های کویت سخنرانی و به مدت 21 سال مقیم آن کشور بوده است، در فرودگاه کویت جلوگیری شده بود.

فارس در آن گزارش آورده بود "سلفی ها و وهابی های تندرو در داخل حکومت کویت با ورود و اقامت آقای فالی، که سخنرانی های تاثیرگذاری در کویت اجرا کرده است، مخالف بوده اند."

انحلال؟

در گذشته، امیر کویت، شیخ صباح احمد الصباح برای جلوگیری از برگزاری جلسه استیضاح و رای اعتماد در پارلمان، اعضای دولت خود را جا به جا یا پارلمان را منحل کرده است.

نمایندگان پارلمان پس از انجام جا به جایی در پست های وزارت در کویت اجازه ندارند وزیری را به خاطر عملکردش در پستی که قبلا داشته استیضاح کنند.

هیئت دولت کنونی در کویت از ماه مارس سال 2007 روی کار بوده است.

معروف است که پارلمان کویت مستقل ترین پارلمان در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

اما در این کشور هنوز هم استیضاح وزرا از سوی برخی نمایندگان پارلمان اقدامی جنجال برانگیز است چون وزرا از میان اعضای خانواده سلطنتی انتصاب می شوند.

شکایت سه نماینده اسلام گرا از نخست وزیر کویت به مسائل دینی محدود نمی شود آنها همچنین او را به فساد اداری و اهمال در اداره خدمات عمومی متهم کرده اند.

بیم می رود که بحران سیاسی دیگری در این کشور نفت خیز باعث شود اصلاحات اقتصادی مهمی که قرار بوده در واکنش به رکود اقتصاد جهانی در این کشور به اجرا درآید، با تاخیر مواجه شود.

دولت کویت امیدوار بوده به دومین بازار سهام در جهان عرب کمک نقدی کند و نظام جدیدی را برای انضباط مالی راه اندازی کند.

هیچ نظری موجود نیست: