هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ آذر ۸, جمعه

ر اه آهن هرات – خواف تا پایان سال به به بهره برداری خواهد رسید
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): تهران - مقامات محلی هرات اعلام کردند طرح احداث راه آهن هرات – خواف هفتاد درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش بی بی سی، "حبیب الله تیموری"، رئیس اداره فواید عامه (خدمات عمومی ) هرات روز سه شنبه گفت: قرار بود راه آهن هرات – خواف، در مدت سه سال از سوی شرکت ایرانی سازنده آن به پایان برسد، اما این شرکت تلاش دارد تا این طرح را پیش از موعد تعیین شده، تکمیل کند و به دولت افغانستان تحویل دهد.
عملیات اجرایی طرح احداث خط آهن هرات – خواف، که افغانستان را به شبکه راه آهن ایران و اروپا متصل می نماید، دو سال پیش( در تابستان سال 1385 ) با حضور معاونان روسای جمهور افغانستان و ایران آغاز شد.
با اجرای این طرح افغانستان برای نخستین بار دارای راه آهن می شود و از طریق شبکه راه آهن سراسری ایران، به شبکه راه آهن ترکیه - اروپا و بندرهای ایران در خلیج فارس راه پیدا می کند.
مقامات محلی افغان می گویند ترکمنستان همسایه شمال غربی افغانستان نیز اعلام کرده است در صورتی که راه آهن هرات – خواف تا شهر هرات امتداد یابد، این کشور حاضر است خط آهن خود را که در زمان حاضر تا شهرک مرزی تورغندی در شمال هرات رسیده ، به راه آهن ساخته شده توسط ایران وصل کند.
افغانستان از معدود کشورهایی است که راه آهن ندارد و بسیاری از مردم این کشور تاکنون قطار را از نزدیک ندیده اند.


هیچ نظری موجود نیست: