هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

اگر در حال نماز سنت بوديم و اقامه نماز بر پا شد، چه بايد بكنيم؟

درمورد نماز ظهر من در حال خواندن چهار رکعت سنت بودم که قامت گفته شد و امام تکبير گفت حالا من نماز سنتم را تکميل کنم يا سلام کنم و همراي امام نيت کنم. اميد است جواب مفصل برايم ارايه بداريد.


الحمدلله،

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند:
" إذا أقيمت الصلاة فلاصلاة إلا المکتوبة" (صحيح مسلم 710/493/1)
«هرگاه نماز (فرض) اقامه شد خواندن هيچ نمازي جز همان فرض جايز نيست».
بنابراين اگر در حال نماز سنت بوديد و اقامه نماز بر پا شد، بايد نمازتان را قطع كنيد و نيازى به سلام دادن نيست بلكه فقط از نماز خارج ميشويد، ولى اگر ميتوانيد نماز سنت را به پايان برسانيد و سپس به ركعت اول امام برسيد بهتر است نماز سنت را مختصرا تمام كنيد، اما اگر تازه شروع كرده ايد و ركعت اول امام از شما فوت ميشود بايد نماز سنت را قطع كنيد.

هیچ نظری موجود نیست: