هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

پیگیری جزیی ترین خواست های یک سوم جمعیت ایران توسط فراكسيون نمايندگان اهل سنت د

نامه فراكسيون اهل سنت به کاندیداها

فراكسيون نمايندگان اهل سنت مجلس شوراي اسلامي با انتشار نامه‌اي سرگشاده ، خواسته‌هاي نمايندگان عضو اين فراكسيون را بازگو كرد.


به گزارش ايلنا، متن كامل اين نامه به اين شرح است:

از فراكسيون نمايندگان اهل سنت مجلس شوراي اسلامي
رياست‌جمهوري در ايران

احتراما ما نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي ضمن دعوت از تمامي برادران و خواهران اهل سنت كشور براي شركت گسترده و انتخابات آگاهانه در انتخابات رياست‌جمهوري دهم، نظر به اينكه مردم و شهروندان ايران اسلامي اكنون بيش از گذشته به رئوس و متن برنامه‌هاي كانديداهاي محترم رياست‌جمهوري توجه كرده و هر كسي كه نسبت به ايفا و حل مطالبات و مشكلات آنان تعهد و صراحت بيشتري ابراز كند و با قاطعيت نسبت به تامين خواسته‌هاي قانوني اهل سنت كشور در كابينه آينده اعلام آمادگي و اقدام نمايد ما وموكلانمان نيز خود را موظف به حمايت و تقويت ايشان مي‌دانيم، انشاءالله اقدام خواهيم كرد.

1- حذف نگاه امنيتي نسبت به اقليت‌هاي ديني و مذهبي.

2- پيگيري اصل تشنج‌زدايي در سطوح ملي، منطقه‌اي و جهاني به ويژه تلاش براي وحدت عملي و احترام متقابل در كشورهاي چند مذهبي.

3- به كارگيري نخبگان و مديران اهل سنت در مديريت كلان به ويژه در سطح كابينه دهم كه انتظار داريم دولت آينده حداقل يك يا دو وزير اهل سنت به مجلس معرفي كرده و در سطوح معاونت وزرا و استانداري‌ها هم از شايستگان اهل سنت استفاده كند.

4- تعهد به تلاش براي ايجاد زمينه مناسب جهت دستيابي به فرصت‌هاي برابر در انتخابات و تحقق اصل حق انتخاب و انتخاب شدن، رفع تبعيض و گزينش‌هاي سليقه‌اي اهل سنت در دستگاه اداري و استخدامي كشور.

5- بازبيني مصوبه 613 شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد نحوه اداره حوزه‌هاي علميه اهل سنت در جهت حفظ استقلال و حرمت آنها امري كه همواره در طول تاريخ مورد تاكيد علما بوده است.

6- اجراي اصل 12 قانون اساسي كه ناظر بر نوعي خودگرداني مذهبي در حد اختيارات شوراها براي اهل سنت بوده و گامي در راستاي وفاق ملي و وحدت اسلامي خواهد بود.

7- فراهم كردن بسترهاي لازم جهت تدريس، آموزش و توسعه ساير مذاهب مصرح در قانون اساسي در كنار مذهب رسمي كشور به نحوي كه معارف اهل سنت هم‌شان معارف اهل تشيع در كليه مقاطع تحصيلي در مناطق سني‌نشين كشور امكان آموزش و تبليغ داشته باشد و براي دانش‌آموزان و دانشجويان اهل سنت منحصرا از كتب و معارف آنان در كنكور و ساير مناسبت‌ها استفاده و سوال طرح شود.

8- جمعيت20 ميليوني اهل سنت كشور در پايتخت جمهوري اسلامي ايران به عنوان ام‌القراء و منادي وحدت و اخوت اسلامي متاسفانه فاقد مسجدي هم‌شان و يا ظرفيت اين مسلمانان است در حالي كه در پايتخت‌هاي اروپايي و آمريكايي شاهد تاسيس بزرگ‌ترين مساجد هستيم. فلذا انتظار دارد كانديداي مورد حمايت ما در برنامه‌هايشان نسبت به اخذ مجوز و ملزومات تاسيس يك مجتمع فرهنگي و هنري و مسجد ويژه اهل سنت در تهران تعهد كنند.

فراكسيون نمايندگان اهل سنت در مجلس شوراي اسلامي

هیچ نظری موجود نیست: