هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

آيا شيعه هاى ايران مسلمان هستند؟



آيا شيعه هاى ايران مسلمان هستند؟ امام حسين چند تا فرزند داشت و همسر ايشان چه نام دارد؟

الحمدلله،

اولا لازم است بدانيم كه خداوند در روز قيامت از اوامر و منهياتى كه امر فرموده است را از هر شخص سؤال خواهد كرد پس وظيفه ما اين نيست كه حكم كفر را بر كسى صادر كنيم زيرا خداوند ما را از كفر ديكران سؤال نخواهد كرد، ولى اگر مقصود اين باشد كه گروهها و فرقه هاى دينى را بشناسيم تا اينكه سقيم و صحيح را از آنها را از يكديگر تشخيص دهيم پس لازم است در اين زمينه توضيحاتى داده شود.

از پيامبر صلى الله عليه و سلم روايت شده است كه فرمودند: "امت من به 73 فرقة تبتديل خواهد شد كه همه آنها در دوزخند بجز يك گروه" صحابه سؤال كردند كه: "كدام گروه نجات يابنده است؟" پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند: "كسانى كه راه من و اصحاب را در پيش گيرند".

پس بطور عموم هر كس به قرآن و سنت نزديكتر باشد به راه نجات نزديكتر است، اما اگر كسانى باشند كه اصحاب را مرتد بدانند، و يا عايشه صديقه رضي الله عنها را متهم به فاحشه كنند، و قرآن را محرف بدانند، و خلفاى راشدين را غاصب و ظالم بدانند، و عبادت قبور و طلب از مردگان را اصل و اصول خود بدانند پس بدون شك كه كافر و مشرك ميشوند زيرا صراحتا با قرآن و سنت رسول الله مخالفت ورزيده اند. لذا اگر مايل به شناخت گروهى باشيد شما ميتوانيد اعمالشان را با قرآن و سنت صحيح پيامبر صلى الله عليه و سلم مقايسه كنيد و سپس به حقيقت آنها پي ببريد.

اما در مورد فهميدن و يا نفهميدن زنان و فرزندان حسين رضي الله عنه دردى را براى امت اسلامى دوا نميكند، ولى بطور خلاصه بعضى از مؤرخين 6 پسر بنامهاى أبو بكر – عمر – عثمان – علي الأكبر – عبد الله – على زين العابدين، و 2 دختر بنامهاى سكينه و فاطمه را از فرزندان حسين نام برده اند ولى روايات ديگر نيز وارد شده است كه فرزندان او بيشتر بوده اند و در حياتش داراى 7 زن بوده است.

در ضمن، على زين العابدين تنها نجات يافته مذكر نسل حسين رضي الله عنه در معركه كربلا بوده كه از مادرى بنام شهربانو و يا شاه زنان دختر يزدگرد پادشاه ايران بود (كه در يكى از جنگهاى مسلمانان در زمان عمر رضي الله عنه همراه با دو تا از خواهرانش اسير شدند و على رضي الله عنه ايشان را به عروسى حسين رضي الله عنه در آوردند) و نسل پيامبر از اين پس باقى مانده است.

البته ناگفته نماند بعلت كراهتى كه شيعه از اسامى ابوبكر و عمر و عثمان دارند اين اسامى را در كتبشان و يا سخنرانيهايشان ذكر نميكنند ! گر چه گذاشتن اين اسامى از طرف حسين رضي الله عنه نشان دهنده محبت و بزرگداشت آن حضرت به خلفاى راشدين بوده است.

رحمت و رضوان خدا بر همه آنها باد و همه ما را با ايشان در بهشت جمع گرداند.

هیچ نظری موجود نیست: