هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

معرفی ۲۰ افزونه ی برتر Google Chrome


آموزش اینترنت|نویسنده: آرش
این افزونه یک نمای کلی از کامنت های فلیکر و یوتوب نشانتان میدهد. یعنی مثلا فرض کنید یک ویدئو ی محبوب در یوتوب ۲۰۰۰ کامنت دریافت کرده. با استفاده از این افزونه بجای اینکه مجبور باشید تک تک نظرات را بررسی کنید تا ببینید چند درصد نظرات در مورد ویدئو مثبت بوده و چند درصد از آنها منفی، به راحتی در کمتر از چند ثانیه میتوانید نتایج را از طریق همین افزونه دریافت و بررسی نمایید. بنابراین به راحتی میتوانید ایده ی عده ی زیادی از کاربران را در مورد یک عکس یا ویدئو ی خاص دریابید بدون اینکه وقتتان تلف شده باشد.
این افزونه واقعا جالب و کار آمد است ولی متاسفانه اگر در جایی بجز آمریکا و کانادا باشید عملا برای شما بی فایده خواهد بود. با استفاده از این افزونه میتوانید در هر لحظه و هر کجا تعداد پیامهای صوتی دریافت شده خود را مشاهده کنید، تماس برقرار کنید یا اس ام اس ارسال کنید، یا اگر در سایتی به شماره ای برخورد کردید سریعا با آن تماس بگیرید.
کار این افزونه واقعا جالب است. فرض کنید مشغول خواندن مقاله ای چند صفحه ای در یک سایت هستید. اگر این افزونه را نصب کرده باشید دیگر لازم نیست هر بار به صفحه ی جدیدی از مقاله بروید تا قادر باشید ادامه ی آنرا بخوانید، چراکه این افزونه بدون اینکه شما کاری انجام دهید تمام صفحات بعدی را برایتان بارگذاری خواهد کرد.
کار این افزونه در عین سادگی بسیار مفید و سودمند است. این افزونه کار بسیار ساده ای انجام میدهد. کارش این است که وقتی مشغول تماشای ویدئو های آنلاین میشوید، اطراف ویدئو را برایتان به رنگ سیاه (یا رنگ های دیگری که شما بخواهید) در می آورد تا شما از تماشای ویدئوی مورد نظر هرچه بیشتر لذت ببرید.
بعد از نصب این افزونه، روی هر کلمه ای که دوبار کلیک کنید به راحتی میتوانید مفهوم آن کلمه را به زبان انگلیسی مشاهده کنید. به نظر من این افزونه فوق العاده کاربردی است. خصوصا برای کسانی که عادت به مطالعه ی منابع انگلیسی دارند. در ضمن کافی است روی آیکن این برنامه در آدرس بار کلیک کنید تا به دنبال کلمه ی مورد نظر شما در وب جستجو کند.
این افزونه به شما کمک میکند تا تمام ایراد هایی که در دیکته، گرامر و نحوه ی نوشتن دارید را به راحتی تصحیح نمایید. از این افزونه به راحتی میتوانید برای چک کردن توییت ها و ایمیل هایتان هم استفاده کنید. به علاوه که لازم است ذکر کنم دقت این افزونه بسیار بالاست.
فکر میکنم همه قبول داشته باشید که پیدا کردن کالای مورد نظرمان با قیمت مناسب واقعا چیز لذت بخشی است! اما اینکه بخواهیم چندین و چند سایت متفاوت را برای پیدا کردن پایین ترین قیمت در فروش کالای مورد نظرمان پیدا کنیم بسیار وقت گیر و خسته کننده است. اگر میخواهید همیشه محصول مورد نظرتان را با کمترین قیمت ممکن تهیه کنید این افزونه به زودی تبدیل به دوست صمیمی شما خواهد شد. وقتی شما در یک سایت مشغول خرید هستید، این افزونه به طور اتوماتیک به دنبال محصول مورد نظرتان به فروشگاه های دیگر سرک میکشد و اگر قیمتی ارزان تر از قیمت سایتی که در آن هستید پیدا کند بلافاصله شما را خبر خواهد کرد و لینک فروشگاه ارزان تر را در اختیارتان خواهد گذاشت.
این افزونه چک میکند تا ببیند آیا نسخه ی جدید تری از پلاگین های نصب شده روی مرورگرتان مانند، ShockWave flash, VLC , Java runtime و …. وجود دارد یا خیر و اگر موجود بود به شما خبر میدهد تا آنها دریافت و نصب نمایید.
۹- TinEye
TinEye یک نوع جستجوگر جالب برای عکس است. فرض کنید شما یک عکس را که بنده ادیت کردم در وبسایت من مشاهده میکنید. حالا مایلید بدانید عکس اصلی به چه شکل بوده… اینجاست که این افزونه به کمک شما می آید و شما را به پاسخ مورد نظر میرساند. در ضمن کارهای جالب دیگری هم میتوان با این افزونه انجام داد. مثلا میتوانید برای اندازه های بزرگتری از عکسی که در حال مشاهده اش هستید جستجو کنید و …
۱۰- SlideShow
در هر سایتی که تعدادی عکس پیدا شود میتوانید از این افزونه ی فوق العاده بهترین استفاده را بکنید. فرض کنید در گوگل در حال جستجو به دنبال تصویر هستید. این افزونه میتواند تمام نتایج جستجو را به صورت اسلاید برایتان به نمایش در بیاورد. از آن لذت خواهید برد. این افزونه در سایت های مانند فلیکر، picasa, facebook, deviantart و …. کاربرد های فوق العاده ای خواهد داشت.
این افزونه به شما کمک میکند تا تام مستنداتی را که در اینترنت با آنها سر و کار دارید، از جمله فرمت های PDF و فایل های powerpoint را مستقیما و خیلی سریع در Google Docs مشاهده نمایید.
اگر میخواهید از مطالعه در اینترنت لذت ببرید به شما این افزونه را پیشنهاد میکنم. پس از نصب این افزونه قادر خواهید بود تقریبا تمام موارد اضافه ی اطراف متن مورد نظر را به کلی حذف کنید و به راحتی به مطالعه مشغول شوید. در ضمن میتوانید تمام امکانات این برنامه را هم به سلیقه ی خود تغییر دهید.
این افزونه کنترل بسیار مناسبی برای اکانت توییترتان در اختیار شما میگذارد. به وسیله ی این افزونه تقریبا هر کاری میتوانید با اکانت توییتر خود انجام دهید. امکان جالب این افزونه این است که میتوانید در آن تعیین کنید که مثلا در هر ساعت به دنبال واژه های خاصی جستجو کند و نتایج را به شما اعلام نماید. میتوانید توییت های مورد علاقه ی تان را تعیین کنید، به توییت ها پاسخ دهید و یا توییت جدید ارسال نمایید. در ضمن این افزونه به سیستم کوتاه کننده ی لینک به صورت اتوماتیک مجهز است. خلاصه حسابی کارتان را راه خواهد انداخت.
از نمای همیشگی فید هایتان خسته شدی اید؟ از آنجایی که شاید در روز بیش از ۲ یا ۳ بار با فید هایتان سر و کار داشته باشید لازم است کمی نمای آنها را دستخوش تغییر کنید. برای این کار به شما افزونه ی FeedSquares را معرفی میکنم. این افزونه نمای فید هایتان را کاملا متحول خواهد کرد.
۱۵- ScribeFire
این افزونه یکی از آن افزونه های محبوب است که قبلا برای فایرفاکس هم عرضه شده  و طرفدار های خاص خودش را دارد. با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود به راحتی پست های خود را در وبلاگ های مختلفتان منتشر کنید. کاملا بدون معطلی. در ضمن این افزونه امکانات مناسبی را هم برای ویرایش و مدیریت پست هایتان در اختیار شما میگذارد. اگر چندین وبلاگ در سرویس های مختلف دارید استفاده از این افزونه را به شما پیشنها میکنم.
از اسم این افزونه دقیقا معلوم است که قرار است برای شما چه کاری انجام دهد. این افزونه شما را قادر خواهد ساخت تا در هر سایتی نوشته های مورد نظر خود را درون یک Sticky note یاد داشت کرده و در همان صفحه ذخیره کنید. امکانات این افزونه خیلی گستره است و در آن شما هر چیزی که فکر کنید را میتوانید سفارشی نمایید. رنگ، پوزیشن، اندازه و … همه قابل تغییر هستند. هرچیزی هم که در این ورق های چسبنده یادداشت کنید بلافاصله و به صورت خودکار ذخیره خواهد شد و دفعه ی بعدی که سایتی را که این نوت ها را در آن یاد داشت کرده اید باز کنید، این نوت ها فراخوانی شده و در آن سایت نمایش داده خواهند شد.
این افزونه امکان استفاده از تمام سرویس های پیام فوری را یکجا برایتان فراهم میکند. شما از طریق این افزونه میتوانید در سرویس هایی که عضو هستید به گفتگو بپردازید و پیغام های خود را در هر لحظه بدون وقفه دریافت نمایید. این افزونه با سرویس های AIM, Facebook, Google talk, yahoo Messenger, MSN, ICQ, MySpace و Skype همخوانی کامل دارد. در هنگام استفاده از این برنامه لازم نیست حتما پنجره ی آنرا باز بگذارید. در ضمن اگر برنامه مینیمایز باشد، شما را توسط هشدار هایی که روی دسکتاپتان نمایش میدهد از دریافت پیغام های جدید آگاه خواهد کرد.
با استفاده از این افزونه میتوانید یک لیست To-Do بسیار مرتب و کامل برای خود درست کنید تا انجام هیچ کدام از کارهایتان را از یاد نبرید.
۱۹ – Extension.fm
بعد از نصب این افزونه به هر سایتی که سر بزنید اگر فایل mp3 ای در آن سایت موجود باشد، این افزونه آنرا ذخیره کرده و به کتابخانه ی موسیقی شما اضافه خواهد کرد. در ضمن بعدا هم به آن سایت سر خواهد زد تا موزیک های جدید را هم برایتان پیدا کند. بنابراین با استفاده از این افزونه شما به یک آرشیو بزرگ موسیقی دست پیدا خواهید کرد.
این هم از اخرین و عملا مهم ترین افزونه. با استفاه از این افزونه ی مفید قادر خواهید بود از تمام اطلاعات پروفایل خود در گوگل کروم پشتیبان کامل تهیه کنید و سپس آنها را بازگردانی نمایید. این افزونه پیش از این کاملا رایگان بود اما متاسفانه در حال حاضر تنها نسخه ی آزمایشی آن با محدودیت ۳۰ روزه برای دانلود موجود است.
برای دیدن تمامی مطالب کلیک کنید
موضوع: ترفندهای ویندوز|نویسنده: آزیتا
کامپیوتر های خانگی امنیت نسبتا مناسبی دارند. اغلب اوقات فرد دیگری با آنها کار نمی کند و تنها مورد استفاده یک فرد قرار می گیرند. اما در مورد استفاده از کامپیوتر های عمومی و همگانی، لازم است مواردی را برای حفظ امنیت رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم. منظور از کامپیوتر های عمومی کامپیوتر های فرودگاه ها، کافی نت ها، دانشگاه ها، کتابخانه ها و حتی کامپیوتر دوست تان است. به طور کلی کامپیوتر هایی که متعلق به شما نیستند و تنها به صورت موقت از آنها استفاده می کنید، کامپیوتر عمومی به حساب می آیند.
در این مطلب به ارائه نکاتی در خصوص رعایت اصول امنیتی هنگام کار با کامپیوتر های عمومی می پردازیم.
۱- از نرم افزارهای پرتابل و در صورت امکان سی دی لایو استفاده کنید
اینجا تعدادی از ابزارها و نرم افزارهای مورد نیاز شما برای استفاده از کامپیوترهای عمومی، معرفی شده اند:Mojopac  شما با نصب این نرم افزار رایگان بر روی فلش دیسک خود و سفارشی کردن آن می توانید در هر زمان و هنگام استفاده از هر کامپیوتری به یک محیط کاری کاملا اختصاصی و شخصی دسترسی داشته باشید. سایر قابلیت های Mojopac را می توانید در سایتش مشاهده نمایید. فایرفاکس پرتابل  نسخه رایگانی از فایرفاکس است که قابلیت نصب بر روی کول دیسک را دارد. با استفاده از آن مرور امن صفحات وب در کامپیوترهای عمومی امکان پذیر می شود. همچنین در صورتی که می خواهید با دوستان خود به چت و گفتگو بپردازید، استفاده از نسخه رایگان نرم افزارهای پرتابلی همچون Miranda (لینک: ) و Pidgin توصیه می شود. شاید استفاده از این دو برنامه قابل حمل، جذابیت زیادی نداشته باشد، اما در این مواقع امنیت اهمیت بیشتری دارد.
با این حال می توانید از مسنجرهای تحت وب همچون Yahoo Messenger for the Web ، Meebo و Google Talkاستفاده نمایید. همچنین می توانید سی دی های لایو Ubuntu  و یا Knoppix  را دانلود و در صورت امکان استفاده نمایید.
2- کامپیوتری را انتخاب کنید که کمترین مشکل را داشته باشد
زمانی که در مکان های عمومی قصد انتخاب کامپیوتری را برای استفاده دارید، انتخاب یک کامپیوتر در گوشه ای از کافی نت یا سایت دانشگاه، به مراتب بهتر از انتخاب کامپیوتری است که در مسیر رفت و آمد افراد است. هر چند که این مورد تاثیری بر روی امنیت دیجیتال اطلاعات شما ندارد، اما به هر حال اطلاعاتی که در صفحه نمایش کامپیوتر مربوطه به نمایش در می آیند، برای همه قابل رویت نیستند. همچنین هنگام ورود رمزهای عبور خود، دقت کنید که کسی اطراف شما نباشد.
۳- فایل هایی که در مدت زمان استفاده دانلود یا ایجاد کرده اید از کامپیوتر پاک کنید
هنگام ترک کامپیوتری که استفاده کرده اید، بررسی کنید که همه فایل هایی که طی مدت استفاده، دانلود یا ایجاد کرده اید، پاک کرده باشید. لطفاً دقت کنید که این کار را با Shift+delete انجام دهید نه با Delete. همچنین اگر می خواهید خیالتان از بابت پاک شدن کامل فایل ها، راحت شود، آنها را با استفاده از نرم افزار پرتابلUltraShredder پاک نمایید. در صورتی که نرم افزار بهتری سراغ دارید و از آن مطمئن هستید، می توانید آن را به این منظور مورد استفاده قرار داده و به ما هم معرفی کنید.
۴- شیوه های تایپ کردن رمزهای عبور
یکی از مواردی که همیشه کامپیوترهای قابل حمل را از امنیت ساقط می کند، Keyloggerها هستند. Keyloggerها نرم افزارها و سخت افزارهایی هستند که اگر بر روی سیستمی وجود داشته باشند، می توانند کلیه اطلاعاتی را که با کیبورد به کامپیوتر ارسال می شوند، ذخیره کنند. جهت در امان ماندن از Keyloggerهای سخت افزاری، استفاده از کیبورد مجازی ویندوز (On_Screen Keyboard) توصیه می شود. سریعترین راه برای دسترسی به این کیبورد مجازی، فشردن ترکیبی کلید ویندوز و کلید U است.
pic1-logon-negahbaan-com.png
همچنین توصیه اکید می شود که از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور مانند KeePass استفاده کنید. برای دریافت نسخه پرتابل KeePass به اینجا مراجعه نمایید. با استفاده از این نرم افزار، تنها با یکبار وارد کردن رمز عبور KeePass می توانید سایر پسوردهای خود را با کپی کردن در سایت ها و نرم افزارهای مورد نظر استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد KeePass می توانید این مطلب نگهبان را مطالعه کنید:
۵- پاکسازی اطلاعات
قبل از ترک کامپیوتری که از آن استفاده کرده اید، چنانچه از مرورگر آن استفاده کرده اید، لازم است اطلاعات آن از جمله History ،Temporary Internet files، کوکی ها، کَش مرورگر و رمزهای عبوری که احتمالاً به اشتباه ذخیره شده اند را پاک نمایید. به این منظور می توانید از راهنماهای زیر برای مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس استفاده نمایید. در اینترنت اکسپلورر 7 روی منوی Tools کلیک کنید و از لیست باز شده Delete Browsing History را انتخاب نمایید و سپس در کادر محاوره ای باز شده گزینه Delete All را انتخاب نمایید. همچنین برای پاکسازی اینترنت اکسپلورر در نسخه های قدیمی تر، می توانید پس از کلیک بر Tools از منوی باز شده گزینه Internet Options را انتخاب نموده و در تب General در قسمت Temporary Internet Files بر روی Delete files کلیک کرده و سپس بر روی Delete cookies کلیک کنید. برای پاکسازی فایل های موقتی نیز می توانید در صورتی که به درایوها دسترسی دارید، با ورود به شاخه زیر، کلیه فایل ها را انتخاب و (با استفاده از Shift+delete) پاک نمایید.
C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Temp
در فایرفاکس نیز پس از کلیک بر Tools، از منوی باز شده، بر روی Clear Private Data کلیک نمایید.
۶- خروج از سایت ها، مسنجرها و کلاینت ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید
بسیاری از کاربرانی که از کامپیوتر های عمومی استفاده می کنند، قبل از ترک کامپیوتر فراموش می کنند که از سایت ها، مسنجرها، کلاینت ها و یا حتی ایمیل خود خارج (Sign out یا Logout) شوند. توجه کنید که تحت هر شرایطی، خروج از سایت های بازدید شده مرورگر و همچنین تک تک مسنجرها قبل از ترک کامپیوتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس لطفاً به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.
۷- از خریدهای اینترنتی و ورود اطلاعات شخصی خود پرهیز کنید
از ورود اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات کارت های بانکی و اعتباری خود در کامپیوترهای عمومی به شدت پرهیز نمایید.
۸- پس از اتمام کار، کامپیوتر را ریستارت نمایید
پس از اتمام کار و استفاده از کامپیوتر، لازم است کامپیوتر را ریستارت نمایید. مزیت ریستارت این است که در صورتی اطلاعاتی همچنان در حافظه موقت باقی مانده باشد، با ریستارت از بین می روند. همچنین بسیاری از کامپیوترهای عمومی مجهز به نرم افزارهایی برای برگرداندن داده ها و تنظیمات کامپیوتر به حالتی پیش فرض هستند که با ریستارت کردن کامپیوتر فعال می شود. پس تا حد امکان این مورد را نیز از یاد نبرید.
رعایت نکات بالا، در زمان هایی که مجبور به استفاده از کامپیوتر های عمومی هستید، برای حفاظت از اطلاعات دیجیتال شما ضروری است. پس آنها را پشت گوش نیاندازید و در صورتی که موردی در این لیست لحاظ نشده، آن را با ما به اشتراک بگذارید. Neghahbaan.com
برای دیدن تمامی مطالب کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست: