هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه

آي خبر

متهمان اصلى جعل 35هزار شناسنامه تبرئه شدند (خبر ويژه)
حکم قطعی پرونده جعل 35هزار جلد شناسنامه که از سوی یک طیف سیاسی تندرو برای استفاده در جریان انتخابات مجلس هفتم طرح ریزی شده بود صادر شد.
بنابر این حکم که چندی پیش از سوی یکی از شعب تشخیص دیوانعالی کشور صادر گردیده است؛ اکبر «الف» و ابوالفضل «ن» متهمان ردیف اول و دوم این پرونده تبرئه شدند! هر چی بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک این سناریو سالهاست در ایران واخیرآ به کمک ایران ودادن دختران ایرانی به اعراب عراق و بالا بردن آمار شیعیان در عراق انجام و آب در آسیاب تکان نخورد.

رئيس صليب سرخ جهاني:
آنچه در غزه ديدم قابل توصيف نيست


رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی وضعیت انسانی در نوار غزه را بسیار بد توصیف کرد و گفت انسان از دیدن اوضاع غزه شوکه می شود

هآرتص:
در جهان بى آبرو شديم


یک روزنامه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، حمله به نوار غزه موجب تخریب شدید چهره اسرائیل و بی آبرو شدن آن نزد جهانیان شده است.



سقوط ايرباس خطوط هوايي آمريكا به يك رودخانه

مقامات امداد و نجات نيويورك اعلام كردند: يك فرزند هواپيماي خطوط آمريكا با 155 سرنشين در آب‌هاي يخ‌زده رودخانه «هادسون» در نيويورك سقوط كرد، اما تمامي سرنشينان اين هواپيما به طرز معجزه‌آسايي نجات يافتند

فرماندار: هدف عملیات تروریستی تربت جام بر هم زدن وحدت شیعه و سنی بود

فرماندار شهرستان تربت جام یک هفته پس از حادثه تروریستی در شام غریبان این شهرستان هدف اصلی و انگیزه عوامل این حادثه را بر هم زدن وحدت تشیع و تسنن اعلام کرد. سید محسن امیرکلالی گفت: آنچه در این حادثه قابل تامل است دست داشتن عوامل فریب خورده در این اقدام تروریستی و مزدورانه می باشد که هدف اصلی و انگیزه آن ها بر هم زدن وحدت بین تشیع و تسنن بوده است.اما از محرکین اصلی که شعار تحریک آمیز روی خودروها می نویسند نامی به زبان نیاورد

بازار
نرخ فروش برخي خودروهاي داخلي










قيمت نفت در مرز 35دلار


گروه بين‌الملل- روز جمعه قيمت نفت به حدود 35دلار در هر بشكه رسيد. زيرا معامله‌گران مراقب ضعف اقتصادي آمريكا و كاهش تقاضاي جهاني براي نفت بودند كه اين امر قيمت نفت را از هفته گذشته تاكنون يك سوم كاهش داده است.


در معاملات الكترونيكي بورس نيويورك، قيمت نفت خام سبك شيرين براي تحويل در ماه فوريه به 35/35دلار در هر بشكه رسيد. ارزش قراردادها پس از آنكه به 20/33دلار يعني كمترين رقم طي پنج سال گذشته رسيد، در رقم 40/35دلار ثابت شد

اوباما در نخستين روز رياست‌جمهوري‌اش اعلام مي‌كند:
دعوت از ايران براي مشاركت در گفت‌وگوهاي خاورميانه


باراك اوباما اظهار كرد كه قصد دارد سوريه و ايران را در مذاكرات مربوط به خاورميانه وارد سازد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه السفير چاپ لبنان، رييس‌جمهور منتخب آمريكا در گفت‌وگو با شبكه‌ سي‌بي‌اس نيوز با بيان اينكه دولتش در نظر دارد تا در همان روز اول شروع رياست جمهوري حل و فصل اوضاع خاورميانه اقدام كند، گفت‌: در كنار اين مساله تصميم بر آن است تا سوريه و ايران هم در اين مذاكرات شركت داده شوند.

تاکيد عارف بر عدم مداخله سپاهیان در سياست

عارف معاون اول رئيس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به بحث ورود سپاهیان در‌‏عرصه سياست گفت: در همين ايام شما شاهد هستيد که برخي از فرماندهان نظامي به صراحت از ضرورت مداخله نظاميان در امور سياسي صحبت مي­کنند. ورود نظاميان به سياست نه تنها برخلاف قانون است ،بلکه مغاير با وصيت صريح امام راحل و بنيانگذار جمهوري اسلامي است. من نمي­دانم با چه استدلالي مي­توان پذيرفت نيروهايي که از امکانات بيت‌‏المال استفاده مي­کنند و داراي نيروي قهريه و قدرت نظامي هم هستند، مجاز به مداخله در سياست باشند و گروهي را اصيل و گروهي را منحرف بنامند و در انتخابات از فرد يا جناحي جانبداري کنند؟
وي تصريح‌‏کرد: نظاميان همواره بايد مورد حمايت همه آحاد ملت باشند. جانبداري نظاميان از افراد يا يکي از جناح­ها يا گروه­هاي قانوني موجود در کشور مي­تواند موجب تضعيف پايگاه آنها و کاهش محبوبيت­شان شود که ظلمي نابخشودني به نيروهايي است که جان خود را در کف گرفته­اند تا حافظ امنيت و استقلال کشور باشند. از سوي ديگر، نيروهاي نظامي نبايد به خود اين اجازه را بدهند که يکي از سلايق موجود در جامعه را با تفسير فرماندهان خود به اسلام، امام راحل يا مقام معظم رهبري نزديک‌‏تر بدانند و خود و نيروهاي تحت فرمان خود را تکليف کنند که از آن سليقه و تفکر يا گروه و جناح سياسي خاص حمايت کنند! اينها همه نشانه­هاي عدم اجراي قانون است و بايد به سرعت اصلاح شوند.
5/۲۶ درصد ؛ تورم باز افزايش يافت!
بانك مركزي با اعلام شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در آذر ماه 1387 نرخ تورم در اين ماه را 25 درصد اعلام كرد. به گزارش ايسنا، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران بر اساس سال پايه 100= 1383 (359 قلم كالا و خدمت) در آذر ماه 1387 به شرح ذيل است: شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در آذرماه 1387 نسبت به ماه قبل3/1 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 4/26 درصد افزايش يافت. گفتني است، نرخ تورم تقريباً از دو سال پيش همچنان روندي صعودي دارد و تمام تلا‌ش‌هاي دولت مبني بر كاهش و يا حتي توقف رشد آن بي‌نتيجه مانده است. در همين حال بايد توجه داشت دو ماه آخر سال نيز بر اثر تزريق نقدينگي و نزديكي به ايام عيد، قيمت‌ها رشد غيرمتعارفي در سال‌هاي اخير داشته اند و اين امر ممكن است نرخ تورم را در صورت عدم تمهيدات مناسب به يك نرخ بي‌سابقه برساند، هر چند رئيس كل بانك مركزي از تلا‌ش براي جلوگيري از ظهور چنين امري سخن گفته است اما طبق برنامه چهارم توسعه ، نرخ تورم ميانگين اين برنامه بايد تك رقمي باشد كه با اين وضعيت دسترسي به آن كمي مشكل است همچنين بروز بحران مالي جهاني كه سقوط بي سابقه قيمت‌ها را در پي داشته است هنوز نتوانسته بر بازار ايران تاثير بگذارد. نام گذاري يكي از خيابان‌ لاهور به نام فردوسي به افتخار ورود هیأت ايراني، يكي از خيابان‌هاي بزرگ لاهور به نام فردوسي، شاعر حماسه ‌سراي ايران نامگذاري شد.
به گزارش فارس پس از ورود هيأت بلندپايه خراسان رضوي به مركز ايالت پنجاب كه با استقبال گرم و صميمانه سلمان تأثير حكمران پنجاب و مردم اين شهر همراه بود، در مراسمي رسمي يكي از خيابان‌هاي بزرگ لاهور، فردوسي نام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: