هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

آي خبر

خبر :حکمتیار:" ایران در عمل از فلسطینی ها حمایت نمی کند"
گلبدالدین حکمتیار در سالهای تسلط طالبان بر افغانستان در ایران بود

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشاره به جنگ غزه، به فلسطینیان گفته است که به ایران اعتماد نکنند.

حکمتیار در حال حاضر متواری و سرگرم نبرد علیه دولت افغانستان و متحدان بین المللی آن است.

آقای حکمتیار در پیامی که در یک روزنامه انترنتی مربوط به حزب اسلامی منتشر شده، خطاب به فلسطینیان گفته است، ایران با وجود این که فریاد حمایت از فلسطینیان سر داده، اما در عمل کاری برای آنها انجام نمی دهد.

روزنامه انترنتی شهادت نوشته است که اگر ایران واقعا با مردم فلسطین احساس همدردی می کند، باید به حزب الله دستور دهد که راکتهایی را به سمت اسرایل شلیک کند.

خبر :چرا سوریه در برابر جنگ غزه تقریبا ساکت است؟
در حقیقت، سوریه به عنوان یکی از حامیان اصلی حماس و میزبان رهبران تبعیدی این گروه، از آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه، در مجموع بی‌سر و صدا در مقابل این بحران ظاهر شده و نمی‌خواهد خود را در معرض این بحران قرار دهد.

خبر :بوش به اوباما درباره خطر حمله به آمریکا هشدار داد

جورج بوش در آخر ین کنفرانس خبری خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا گفته است که مهمترین مسئله ای که باراک اوباما پس از روی کار آمدن باید به آن بپردازد یک حمله بالقوه تروریستی به آمریکاست و نه بحران اقتصادی جاری.

آقای بوش همچنین به خبرنگاران گفت که ایران و کره شمالی - از جمله کشورهایی که او محور شرارت خوانده است - همچنان خطرآفرین هستند.

از دروه ریاست جمهوری آقای بوش فقط هشت ماه گذشته بود که حملات یازده سپتامبر به آمریکا رخ داد.

او برای آقای اوباما آرزوی خوش شانسی کرد و گفت او به خوبی مورد حمایت خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی که در مقابل دفتر مطبوعاتی کاخ سفید حاضر شده بود تا از آنها به خاطر فعالیتشان در دو دوره ریاست جمهوری او تشکر کند گفت او هرروز به غیر از روزهای یکشنبه در جریان خلاصه ای از وضعیت امنیتی قرار می گرفته است.

او افزود: "فوری ترین خطری که او و دیگر رئیس جمهوران آمریکا که بعد از او بر مسند قدرت خواهند نشست با آن مواجه خواهند شد احتمال حمله به این کشور خواهد بود."

او گفت: "ای کاش من لازم نبود این موضوع را مطرح کنم اما دشمنی وجود دارد که می خواهد به آمریکایی ها آسیب برساند و این موضوع مهم ترین خطر است."

خبر :واكنش تهران به «رويكرد تازه» اوباما در قبال ايران

سخنگوى وزارت خارجه ايران يك روز پس از اظهارات اوباما در باره رويكرد تازه او در قبال تهران گفت: ايران منتظر مشاهده تغييرات در دولت آمريكا است



خبر :دانشگاه شیراز؛ اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت دانشجویان

پس از بازداشت چهار دانشجوی دانشگاه شيراز، به نام های کاظم رضايی، جليل رضايی، لقمان قديری و محسن زرين کمر و همچنين احضار ۱۰ دانشجوی ديگر توسط اداره اطلاعات، دانشجويان دانشگاه شيراز اعلام کردند که از شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

سخنگوى وزارت خارجه ايران يك روز پس از اظهارات اوباما در باره رويكرد تازه او در قبال تهران گفت: ايران منتظر مشاهده تغييرات در دولت آمريكا است

خبر :مشایی: از گفتگوی شفاف احمدی نژاد و اوباما استقبال می‌کنیم
آقای مشایی به رئیس جمهوری منتخب آمریکا توصیه کرده است از مواضع دولت های قبلی ایالات متحده فاصله بگیرد

معاون رئیس جمهوری ایران گفته است دولت این کشور از مذاکره مستقیم محمود احمدی نژاد و باراک اوباما، به شرطی که محتوای آن علنی باشد، استقبال می کند.

اسفندیار رحیم مشایی، معاون آقای احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در سفر به ژاپن و در گفتگو با خبرگزاری کیودو گفت: اگر آقای اوباما تغییری را که قولش را داده اجرا کند به نتایج مطلوب می رسد؛ اما ادامه سیاست های دولت قبلی برای او عواقبی بسیار وخیم خواهد داشت.

خبر : خوددارى نمايندگان كرمانشاه از همراهى رئيس جمهور در سفر استانى (آفتاب)

مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس در بيانيه‌اي خطاب به مردم اعلام كردند: از شما انـتـظـار داريم به رسم مهمان نوازي بدون توقع كرمانشاهي‌ها، هيئت دولت را در سفر دوم مورد استقبال گرم قرار دهيد، ولي ما اعلام مي‌كنيم كه به دلايلي امكان همراهي با هيئت دولت را نخواهيم داشت.



خبر : هشدار به اخلال‌كنندگان اينترنتى و آگهى‌دهندگان به شبكه‌هاى ماهواره‌اى

‌دادستان تهران گفت: دفتر اينترنت دادسرا به محض شناسايي سايت هاي مروج فساد و فحشا، اين سايت ها را براي تعقيب ‌و برخورد قانوني معرفي مي كند. ‌به گزارش شبكه خبر، مرتضوي افزود: در صورت اثبات تعلق مطالب اين سايت ها به ‌گردانندگان آن، مراحل رسيدگي و محاكمه آنان پيگيري خواهد شد




خبر : حماس :انتظاركمك تسليحاتي از دولت‌‌هاي اسلامي داريم
نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در تهران گفت: انتظار ما از امت و دولت‌‌هاي اسلامي اين است كه از نظر تسليحاتي از ما حـمـايـت كـنند و حمايت مسلمانان از امت فلسطين وظيفه شرعي و انساني است و آنان بايد به حكم انساني به ما كمك كنند و سلاح برسانند.


خبر : افسران" وادا" براي گرفتن تست دوپينگ، محرمانه وارد ايران مي‌شوند‌
هشدار جدي يزداني خرم به قهرمانان ورزش و كشتي ايران

‌ رئيس فدراسيون كشتي از ورود محرمانه و سرزده‌ ‌گروهي از افسران آژانس ‌جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) در روزهاي آينده به ايران خبر‌ ‌داد و اظهار داشت: افراد وادا به طور سرزده و ‌ناگهاني از ملي پوشان كشتي كشورمان‌ ‌آزمايش دوپينگ خواهند گرفت.‌ ‌محمدرضا يزداني خرم در اين گفتگو خاطرنشان ساخت: آژانس جهاني مبارزه با‌ ‌دوپينگ، ظرف چند روز ‌آينده افسران خود را براي گرفتن آزمايش دوپينگ از ورزشكاران‌ ‌ملي پوش به تمامي كشورها از جمله ايران ‌اعزام خواهد كرد.


خبر : سرپرست دادسراي كاركنان دولت خبر داد:فاز دوم رسيدگي به پرونده فرمانده سابق نيروي انتظامي آغاز شد
سرپرست دادسراي كاركنان دولت از آغاز رسيدگي به فاز دوم پرونده‌ يكي از فرماندهان سابق نيروي انتظامي خبر داد. جعفري در گفتگو با ايسنا در اين باره گفت: طبق گفته‌ بازپرس، حسابرسي در اين پرونده آغاز شده تا مبلغ و ميزاني كه وي سوءاستفاده مالي كرده، مشخص شود. وي گفت: بر اساس شكايت مطرح مبني بر سوءاستفاده مالي اين فرمانده سابق نيروي انتظامي، حسابرسي در حال انجام و كنترل است كه مشخص شود ميزان و مقدار پول چقدر بوده تا بر اساس آن قرار تامين مناسب صادر شود. جعفري همچنين درباره‌ آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده‌‌فرد توهين‌كننده به علما و مراجع گفت: اين پرونده در حال بررسي است و تاكنون قرار نهايي صادر نشده است.


خبر :رو كم كني با قمه و‌ ‌قداره، قرباني گرفت
درگيري خونين پسران خشن در كرج كه با قمه و قداره به جان هم افتاده‌ ‌بودند با مرگ يكي از آنان پايان يافت.‌‌به گزارش ايسكانيوز ، زنگ تلفن پليس 110 كرج 19 دي امسال به صدا ‌درآمد و‌ ‌خبر رسيد دو گروه چهار نفره در يكي از خيابان هاي اين شهر با قمه و قداره به جان هم‌ ‌افتاده‌اند.سپس گروهي از ماموران به محل درگيري رفتند و با بدن نيمه جان "شهرام" ‌‌20 ‌ساله رو به رو ‌شدند.اين پسر بلافاصله به همراه يكي ديگر از زخميان كه وضعش خيلي‌ ‌وخيم نبود به بيمارستان فرستاده ‌شد اما "شهرام" پيش از هرگونه اقدام پزشكي جان‌ ‌باخت.


خبر : استارت افزايش قيمت حامل هاي انرژي زده شد:حذف 10 هزار ميليارد تومان يارانه انرژي از بودجه 88
‌معاون برنامه ريزي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از ارائه لايحه برنامه پنجم به ‌مجلس تا ابتداي سال 1388 و حذف 10 هزار ميليارد تومان يارانه شفاف سازي حامل هاي انرژي و واردات ‌بنزين و گازوئيل از لايحه بودجه 88 خبر داد.


خبر : رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلا‌م كرد: حذف ممنوعيت سفربه خارج ازكشورجوانان درسن 18 سالگي
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كرد: خانواده‌ها ديگر نگران قبول نشدن فرزندانشان در دانشگاه‌ها و فرستادن آنان در سن 15 سالگي به خارج از كشور نباشند،چرا كه با تصويب نهايي مصوبه كميسيون، فرزندانشان مي‌توانند در صورت قبول نشدن در كنكور در سن 18 سالگي براي ادامه تحصيل به خارج از كشور، سفر كنند.


خبر :بزرگترين پيشگوي ستاره‌شناس دنيا:
اعراب سال سياهي در پيش دارند/ دستيابي ايران به غني سازي بالا
او پيش‌بيني كرد، احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور ايران بار ديگر در انتخابات پيروز خواهد شد و ايران به بالا‌ترين مراحل غني‌سازي اورانيوم دست پيدا خواهد كرد و نيروگاه بوشهر شاهد عمليات خرابكارانه خواهد بود. الشارني چند ماه پيش از مرگ عرفات، «مرگ مجهول» او را پيش‌بيني كرده بود و چند ماه پيش نيز گفته بود: با كمال شگفتي در پيشاني‌نوشت مصر تظاهرات گسترده عليه مبارك مي‌بينم!

خبر :معاملات قولنامه‏اي و ضررهاي
مصداق بارز آن خودرويي است که مالک آن دوازده ميليون تومان تخلف راهنمايي و رانندگي دارد که پس از احضار توسط پليس اظهار داشت خودرو خود را چندين سال است که به صورت دستي و قولنامه‏اي واگذار کرده و حال اين شخص بايد دو برابر قيمت خودرو را به دليل تخلفات خريدار به عنوان جريمه راهنمايي و رانندگي پرداخت کند.

هیچ نظری موجود نیست: