هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

چهارشنبه ۲م بهمن ۱۳۸۷ حمایت انجمن اسلامی دانشگاه بابل از دانشجویان شیراز: نارضایتی عمومی سبب برخوردهای گسترده با دانشجویان



خبرنامه امیرکبیر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان دانشگاه شیراز، برخوردهای گسترده با دانشجویان را ناشی از ناتوانی دولت در پاسخگویی به نارضایتی عمومی دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: “که این جنبش و انتقاد و اعتراض که هزینه های هنگفتی برای دانشجویان عزیز سرتاسر کشور داشته است، با چنین سرکوب هایی از پا نمی شیند و می توان گفت، اتحاد اندیشه و نقد، به مراتب فراتر از اتحاد پول و قدرت است و خواهد بود.”



متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:



پس از گذشت بیش از یک ماه از مراسم ۱۶ آذر، روزی که متعلق به خود دانشجو می باشد و حق مسلم اوست که یک روز از روز های خدا را آنطور که می خواهد در نقد و بررسی و دفاع و سالگرد تمامی وقایع روزهای باقی مانده ی دیگر برگذار کند، هنوز شاهد وخیم ترین خبرها برای فرزندان این سرزمین به ظاهر آزاد هستیم. دانشجویان عزیز و یاران نیک دبستانی مان در دانشگاه شیراز ، اگر هم حتی تا دیروز به گفته ی عده ای اقتدارگر، خطایی مرتکب شده بودند، اما با ترور شخصیتی و تخریب دوره ی آزاد دانشجویی و به بند کشیدن به ناحق این عزیزان، توسط همان اقتدارگرایان، هرچه بیشتر درستی و راستی گفتار و نقد دانشجویان شیراز بر همه نمایان می شود.



بار دیگر بعد از آن همه سناریو سازی های کثیف که نه حتی در شأن دانشجو بلکه مکان مقدس دانشگاه هم نیست، اینک به طرق دیگر شاهد دستگیری فله ای دانشجو به جرم فقط سخن گفتن هستیم.



این فشارها و سرکوب گسترده که این روزها گریبان اکثر فعالان دانشجویی و دلسوزان جامعه ایرانی شده است، جای کمی تأمل دارد.



نخست آنکه دولت چهارسال مهرورز ما، یا به قدری به ادامه ی دولت پردازی خود اطمینان دارد که قصد سرکوب تمامی منتقدان خود به هر طریق نااهلی را دارد، یا به حدی از نارضایتی عموم نسبت به دولت رنج می برد که خواهان نیش زدن تا آخرین قدرت به بدنه ی فعالان اجتماعی و دانشجویی است که این نارضایتی عموم هم ناشی از مهرورزی و عدالت گستری خود دولت با دانشجویان منتقد بوسیله ی به قُل و زنجیر کشاندن آن ها حاصل شده است.



دوم آنکه عده ای، اوهام سرکوبی عزیزان این سرزمین همیشه حماسه پرور را طوری در سر می پرورانند که گویی شاهد به اوج رسیدن روز افزون اعتراضات دانشجویان و منتقداتن نیستند. که البته شاید محرکه ی این امر همان سرکوب ها باشد که باعث هویدا شدن هرچه بیشتر واقعیت تلخ دولت شده است.



اما یاران دبستانی این مرز و بوم باز هم با صلابت، تأکید بر این دارند که این جنبش و انتقاد و اعتراض که هزینه های هنگفتی برای دانشجویان عزیز سرتاسر کشور داشته است، با چنین سرکوب هایی از پا نمی شیند و می توان گفت، اتحاد اندیشه و نقد، به مراتب فراتر از اتحاد پول و قدرت است و خواهد بود.



و در نهایت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان محترم دانشگاه شیراز، خواهان آزادی هرچه سریعتر این عزیزان و بازگرداندن حق ازدست رفته شان، بوسیله ملغی کردن احکام به ناحق صادره ی کمیته ی انضباطی، می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: