هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۷ بهمن ۴, جمعه

آي خبر


جلوگيری از برگزاری مراسم سالگرد مهدی بازرگان ماموران امنيتی ايران روز پنجشنبه مانع از برگزاری مراسم چهاردهمين سالگرد در گذشت مهدی بازرگان، اولين نخست وزير پس از انقلاب، در حسینیه ارشاد شدند

نان، نانوا، نان‌آور

چندى پيش سه تن از وكلاى مجلس شوارى اسلامى از سه شهر مختلف، در باره مشکلات نان در شهرهاى خود هشدار دادند. خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) و خبرگزارى مهر نيز، روز دوشنبه گزارش هايى در رابطه با افزايش بهاى نان و مشکلات مردم در تهيه نان منتشر كردند. شما چه می گویید؟
وزیر نفت:
قیمت گاز وارداتی از ترکمنستان اعلام نخواهد شد
سرمایه: وزیر نفت در خصوص قیمت گاز وارداتی از ترکمنستان گفت: «این گاز با قیمت مناسبی وارد می شود، اما براساس قرارداد و تعهد طرفین قیمت آن اعلام نمی شود.»
وزیر علوم در مقابل انتقادات پاسخگو باشد و فرافکنی نکند؛ سخنان وزیر در مورد سابقه دفتر تحکیم وحدت کذب محض است
azar.jpg مهدی عربشاهی در این باره گفت: اظهار نظر وزیر علوم در مورد سابقه طیف های دفتر تحکیم وحدت از واقعیت فاصله دارد. هرچند این طیف بندی های ساختگی را قبول نداریم اما بر طبق استعلام وزارت علوم و بهداست در آن سال ها، 93 درصد انجمنهای اسلامی با طیف علامه، 3درصد با طیف شیراز و 4درصد نیز به صورت مستقل فعالیت می کردند. اما با این وجود وزارتین علوم و بهداست فعالیت هردو طیف در دانشگاه ها را به رسمیت شناختند.
بابک احمدی: محرومیت از تحصیل بزرگترین نقض حقوق بشر دولت نهم است؛ پروین اردلان: ستاره دار کردن روش همیشگی حکومت ها در طرد مخالفان بوده است
h۴۰.JPG سومین نشست دانشجویان محروم از تحصیل با فعالان سیاسی با میزبانی یک نویسنده و یک فعال حقوق زنان و در دفتر انجمن حامیان حق تحصیل برگزار شد. «بابک احمدی» و «پروین اردلان» دو مهمان این برنامه بودند که به مانند سایر مهمانان گذشته دانشجویان محروم از تحصیل به هم فکری و تحلیل چگونگی رخداد پروژه اینک گسترش یافته محرومیت از تحصیل پرداختند.
بیانیه دفتر تحکیم وحدت در محکومیت برخوردهای گسترده اخیر با دانشجویان و دانشگاهیان: دولت تصمیم به حذف فعالیت های منتقدانه از سطح دانشگاه ها گرفته است
image۵۴۲.JPG خبرنامه امیرکبیر: دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای روند شدت گرفته برخورد با دانشجویان طی دو هفته اخیر را گزارش کرده و اینگونه اقدامات دولت را در راستای تصمیم های جدی مسئولین برای حذف هرگونه صدای منتقد از دانشگاه ها دانست. متن کامل این بیانیه را در ادامه بخوانید.
رئیس سازمان سنجش فاش ساخت: فشار سازمان بازرسی و قوه قضاییه برای واگذاری سهیمه ۴۰ درصدی به بسیجیان
image۶۴.jpg خبرنامه امیرکبیر: پورعباس رئیس سازمان سنجش، با فاش ساختن فشار گسترده سازمان بازرسی و قوه قضاییه برای اختصاص سهیمه 40 درصدی به بسیجیان، از تهدید خود توسط این دو نهاد خبر داد. پورعباس در مصاحبه خود با خبرگزاری مهر با اشاره به این سهیمه 40 درصدی گفته است: اجرای مصوبه ای مبنی بر اینکه باقیمانده 40 درصد باید به بسیجیان فعال واگذار شود فشار زیادی را از ناحیه سازمان بازرسی و قوه قضاییه بر روی سازمان سنجش وارد می کند تا جایی که حتی به تهدید انفصال از خدمت مسئول سازمان سنجش نیز منجر شده است.
آیت الله‏ منتظرى: مردم وظیفه دارند که در هر شرایطى اعتراض خودشان را اعلام کنند
image۵۶.jpg ‏خیلى تعجب است ، الان نزدیک سالگرد انقلاب است ، سى سال از انقلاب‏ ‏گذشته است ، مثل این که آقایانى که متصدى امورند فراموش کرده اند‏ ‏شعارهایى را که مردم اول انقلاب مى‎دادند. اگر بنا بود که نفتى را بفروشند‏ ‏و خرج کنند که شاه این کار را مى‎کرد. رژیم سابق روزى شش میلیون بشکه‏ ‏نفت مى‎فروخت و کارهایى هم انجام مى‎داد. این که مردم قیام کردند شعار‏ ‏انقلاب این بود: استقلال ، آزادى ، جمهورى اسلامى . الان نزدیک سى سال‏ ‏از انقلاب مى‎گذرد، شما پاسخ این مردم را چه مى‎گویید؟ مردم انقلاب‏ ‏کردند، رهبر فقید انقلاب و دیگران همه این را تأیید مى‎کردند که بایستى‏ ‏تغییر و تحول در جامعه پیدا بشود و از جمله شعارها "آزادى " بود.
فشار بر رئیس سازمان سنجش برای واگذاری سهمیه ۴۰ درصدی به بسیجیان فعال
image۴۴.jpg روز گذشته رئیس سازمان سنجش خبرنگاران را فرا خواند تا از برخی فشارها به سازمان سنجش برای واگذاری ۴۰ درصد ظرفیت ها به بسیجیان فعال» خبر دهد. وی در مصاحبه خود گفت: “برای واگذاری باقیمانده ۴۰ درصد سهمیه ایثارگران به بسیجیان فعال، فشار زیادی از ناحیه سازمان بازرسی و قوه قضائیه روی سازمان سنجش وارد می شود، تا جایی که حتی به تهدید انفصال از خدمت مسوول سازمان سنجش نیز منجر شده است."
واکنش يک نماينده به شکستن سکوت ميرحسين پس از 20 سال
پرسش‌هاي بي‌پاسخ‌ مانده
عموم مردم ما٬ به ويژه نسل اول و دوم انقلاب٬ اعم از اصلاح‌طلب يا اصولگرا٬ تصوير مثبتي از ميرحسين موسوي در ذهنشان دارند٬ اما پرسش اساسي که اکنون از وي دارند اين است که چرا در نخستين گفت‌وگو پس از دوران سکوتشان درباره وضعيت کنوني جامعه و اين‌که براي آينده چه طرح و نسخه مشخصي دارند٬ سخني نگفته‌اند؟
چه كسي گران مي‌فروشد؟
مرگ خوب است٬ اما براي همسايه!
قيمت خودرو در بازارهاي جهاني در پي کاهش ميزان تقاضا از سوي مصرف‌کنندگان٬ به شدت کاهش يافته و اين در حالي است که با وجود افزايش چشمگير قيمت خودرو در سال جاري٬ خودروسازان حتي حاضر به کاهش آن به قيمت‌هاي گذشته نشده‌اند.
امارات؛ هر روز گستاخ‌تر از ديروز
پس از تکرار موضع مقام اماراتي در ادعا نسبت به جزاير سه‌گانه ايراني، اخبار غيررسمي از تلاش اين کشور براي اخراج تعدادي از روحانيون شيعه در امارات حکايت دارد. دولت امارات تاکنون از تمديد ويزاي حجت‌الاسلام مختار حسيني، روحاني ايراني و حجت‌الاسلام کشميري، نماينده آيت الله سيستاني خودداري کرده است و براي اخراج آن‌ها تلاش مي‌کند.
معماي افزايش مرگ و مير طبيعي در سرزمين‏هاي اشغالي
گفتني است، آمار مستند به شواهد گروه‏هاي گوناگون مقاومت در غزه، آمار تلفات دست کم 256 نفر صهيونيست را اعلام کرده بود، در حالي که منابع خبري اين رژيم، آمار کمتر از صد نفر را انتشار داده بودند.
سناريوي سه كشوري بولتون
كرانه باختري براي اردن؛ غزه براي مصر
سياست‌هاي داخلي این رژیم، بيش از پيش بغرنج شده است. بنابراین، با وجود اين چشم‎انداز، ما بايد از خود بپرسيم كه چرا هنوز طرفدار يك راهکار دو كشوري هستيم؟ زمان منطق اين نظريه پایان يافته و بايد بپذيريم كه تشكيلات خودگردان فلسطين، شكست خورده است.

هیچ نظری موجود نیست: