هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

تجربه سی ساله سختگیریها نتیجه اش این است که هنوز با ناهنجاریهای اجتماعی همخوانی نداشته و واقعیت بیان نشده این کشت ج.ا. ملاهاست که دارند درو میکنند


بخوانیم و فکری بکنیم...!
البته یکی از عوامل مهم اشاعه و گسترش بی بند و باری در جامعه، احساس امنیت عناصر خاطی و کم توجهی مسئولان انتظامی و قضا طی سالیان متمادی گذشته در مواجه با این موضوع، به عنوان یک بزه و جرم اجتماعی است که انشاالله با تلاش و توجه و اقدام همه مسئولان و دستگاه‌ها، شاهد کاهش این معضل خطرناک جامعه اسلامی خود باشیم.
به تازگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، گزارشی را از ترکیب زنان بدحجاب دستگیر شده، منتشر کرده که با نگاهی به این گزارش، می‌توان به برخی از علل و زمینه‌های بروز بدحجابی و بی بندوباری در جامعه پی برد.

به گزارش «تابناک» بخش‌هایی از این گزارش عبارت است از:

میانگین سن دستگیر شدگان:
- 47 درصد دختران 16 تا 20 سال
- 32 درصد زنان 21 تا 25 سال
- 14 درصد زنان 26 تا 30 سال
(مجموعا 93 درصد بین 16 تا 30 سال هستند)

وضعیت تحصیلی عناصر بدحجاب:
- 47 درصد تحصیلات متوسطه و دیپلم
- 28 درصد فوق دیپلم و لیسانس
- 26 درصد زیر دیپلم یا بالای فوق لیسانس

شغل دستگیر شدگان به جرم بد حجابی:
- 25 درصد محصل
- 19 درصد دانشجو
- 15 درصد آزاد
- 11 درصد کارمند (اکثرا بخش خصوصی)
- 17 درصد کارگر یا بیکار

دوستی با جنس مخالف توسط دستگیر شدگان:
- 52 درصد دوستی با جنس مخالف
- 33 درصد عدم دوستی با جنس مخالف
(میانگین سن شروع دوستی 16 تا 17 سال)

نوع برخورد والدین با افراد بد حجاب:
- 51 درصد والدین، هم فکر هستند
- 23 درصد مخالف بد حجابی فرزند

اطلاع والدین از دوستی فرزند با جنس مخالف:
- 60 درصد مادران مطلع بوده اند
- 31 درصد مادران و پدران (هردو) مطلع بوده اند
- 9 درصد، هیچکدام از والدین، مطلع نبوده اند

علت انتخاب لباس‌های ناهنجار:
- 70 درصد، مشاهده در مغازه‌ها و مراکز خرید
- 10 درصد مشاهده لباس دیگران
 
اکنون با نگاهی گذرا به این گزارش، لزوم اقدام همه جانبه دستگاه‌ها و عمل به وظایف مندرج در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از پیش نمایان می‌شود.

به عبارت بهتر و در یک جمع بندی:

1. حدود 93 درصد از عناصر بدحجاب دستگیر شده، کسانی هستند که در دوران سی ساله اخیر، به دنیا آمده و به دلیل کم کاری‌ها و بی توجهی‌های مسئولین در مقابله با تهاجم فرهنگی، به دام این منکر افتاده اند.

2. حدود نیمی از دستگیر شدگان نیز، محصل و دانشجو هستند که لزوم برنامه ریزی‌های جدی برای ترویج عفاف و حجاب در عرصه آموزش و پرورش را گوشزد می‌کند.

3. بیش از نیمی از این خانواده‌ها با فرزند خود در زمینه بد حجابی همفکر هستند که ناشی از ضعف فرهنگ دینی در میان آنها، عدم اطلاع لازم و ابتلا به مشاهده برنامه‌های ماهواره ای و ... است که در این زمینه نیز، دستگاه‌های مختلف، مخصوصا صدا و سیما برای تقبیح بد حجابی و ترویج عفاف و حجاب، نقش بسزایی دارند.

4. در این آمار تکان دهنده، بیش از 90 درصد والدین این افراد، از ارتباط آنها با جنس مخالف، آگاه بوده اند که در این زمینه نیز، فرهنگ سازی و گسترش امدادهای اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تقبیح جدی رابطه نامشروع برای خانواده‌ها توسط صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی، بسیار حائز اهمیت است.

5. نکته دیگر آنکه وقتی بیش از 70 درصد علت انتخاب پوشش‌های ناهنجار، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه لباس و... هستند، وظیفه اصناف و واحدهای نظارتی مربوطه در نیروی انتظامی و قضایی، بسیار حساس و ضروری است.

البته یکی از عوامل مهم اشاعه و گسترش بی بند و باری در جامعه، احساس امنیت عناصر خاطی و کم توجهی مسئولان انتظامی و قضا طی سالیان متمادی گذشته در مواجه با این موضوع، به عنوان یک بزه و جرم اجتماعی است که انشاالله با تلاش و توجه و اقدام همه مسئولان و دستگاه‌ها، شاهد کاهش این معضل خطرناک جامعه اسلامی خود باشیم. انشاالله

هیچ نظری موجود نیست: