هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

بحث امام حسن و امام حسین در کلام بزرگان شیعه (حکیم و خمینی )



چهل و پنج سال پیش، آیت الله سید محسن حکیم، پدربزرگ عمار حکیم که بزرگترین مرجع شیعه در آن زمان بود به آیت الله خمینی گفته بود: "راه ایستادگی و مقاومت با حکومتتان آن طور انگلیس دیکته و شما اقدام کردید درست نبود چون ما که سلاح و قدرت نداریم، سلاح و قدرت ما همین مردمند، اینها هم حرکتشان از طرف باد است.(یادی از عظمت مردم در مغز ملاها )ما تجاربی از انقلاب 1920 عراق داریم و می دانیم که چگونه انگلیسیها مارا رهاونهایت با ما رفتار کردند و نتیجه قیام و انقلاب ما به کجا منتهی شد. خیلی محتاطانه باید حرکت کرد و به اندک غفلت ممکن است مسلمانها ذلیل و نابود گردند".
وی سپس از آیت الله خمینی پرسیده بود: "شما جواب خدا را در این خونریزی چه می دهید؟" و جواب شنیده بود: "امام حسین که قیام کرد و خودش و عده ای شهید شدند برای چه بود؟ ، پس باید این اعتراض را به او هم بکنیم؟".
آیت الله حکیم در پاسخ با عصبانیت گفته بود: "ای آقا، شما خود را با امام حسین قیاس می کنید؟ امام حسین امام مفترض الطاعه و عالم و مأمور از جانب خداوند بود. شما چرا امام حسن را نمی گویید؟ هر کاری که می خواهید بکنید و هر خونی که می خواهید ریخته شود امام حسین را به میان می آورید".درآن زمان هم امپراطور رم برای مقابله با اسلام از سلاح تفرقه استفاده و خود مسلمانها را در مقابل هم قرار داد تا مانع پیشرفت اسلام شد .وشما ایرانیها درهمان اوان صدر اسلام که در جبهه جنگ با مسلمانان شکست خوردید به ترور افراد شاخص حکومت اسلامی روی آورده و اسلام را به انحطاط کشاندید حتمأ میگویید همه برای حفظ اسلام بود.دست از این دسیسه ها برداشته و هم پیمان باامپریالیسم نشده و فریب استعمار را نخورده و ملت خود و دیگر ملل همجوار را در دام و کمین استعمار گرفتار ننمایید. اینها چهار صباح که شما را علم نمایند حورا خواهند کشید ولی برای سقوط شما پوست خربزه و موز زیر پایتان گذاشته و با مغز به زمینتان خواهند زد که خود بدنبال جام زهر برای خلاصی خود از محرکه باشید باشد تا نصیحتهایمان روزی در عمل  صدق نماید
.

هیچ نظری موجود نیست: