هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

4 ناو هواپیما بر آمریکایی در راه خلیج فارس


آمریکا هم اکنون به شدت درباره اعمال محدودیت بر بنادر ایران فعالیت می کند موضوعی که باعث افزایش های رنج مردم ایران و عامل بحران داخلی در این کشور می شود.
عصر ایران - روزنامه کویتی القبس به نقل از "منابع آگاه "نوشت چهار فروند ناو هواپیمابر آمریکا قرار است به زودی به خلیج فارس اعزام شوند.

این منابع اضافه کردند: ماه های آتی، ماه های سرنوشت سازی درباره پرونده هسته ای ایران خواهند بود و تابستان سوزانی را در پیش خواهیم داشت.

این منابع ادامه دادند: متاسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس دور از مراکز تصمیم گیری در آمریکا هستند. تصمیم گیری درباره گزینه نظامی در اختیار وزارت امور خارجه آمریکا نیست بلکه در اختیار شورای امنیت ملی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سازمان اطلاعات امنیت نظامی این کشور قرار است.

براساس این گزارش، سیاستمداران خلیج فارس به اندازه کافی با مراکز و طرف های مسؤول در آمریکا برای کشف واقعیت وضعیت و برنامه های آتی ارتباط ندارند ، زیرا تنها منبع اطلاعاتی موجود برای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای جهان در آمریکا وزارت امور خارجه است اما هم اکنون به دلیل اختلافات تاریخی و سنتی میان ماموریت ها و وظایف وزارتخانه های دفاع و خارجه آمریکا ارتباط با وزارت خارجه آمریکا عملا برای کسب اطلاعات لازم  کافی نیست.

تحریم های ایران

منابع اگاه به روزنامه القبس کویت گفتند که تحریم ها و مجازت های بین المللی علیه ایران روند افزایشی به خود گرفته است تا این کشور به مرحله محاصره کامل درآید و این موضوع ایران را به واکنش نظامی می کشاند .

آمریکا هم اکنون به شدت درباره اعمال محدودیت بر بنادر ایران فعالیت می کند موضوعی که باعث افزایش های رنج مردم ایران و عامل بحران داخلی در این کشور می شود.

همچنین محتمل ترین سناریو نیز این است که اسرائیل علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند و در نتیجه آمریکا نیز وارد جنگ بدون برنامه ریزی شده با ایران شود  به ویژه آنکه آمریکا اسرائیل را به تمامی سلاح و فناوری های لازم برای تعامل با واکنش های نظامی جدید در منطقه مجهز کرده است.

بحرین: فعالیت های نظامی ما علیه ایران نیست

در همین حال " شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر امور خارجه بحرین که در واشنگتن به سر می برد اعلام کرد: تلاش های نظامی آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه خلیج فارس صرفا "دفاعی" است و لذا ایران نگران نباشد .

وی  این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود هیلاری کلینتون و در پاسخ به سوالی درباره خبر استقرار سامانه موشکی آمریکا درکشورهای جنوب خلیج فارس برای مقابله با ایران مطرح کرد.

وزیر خارجه بحرین ادامه داد: فعالیت های نظامی، اقدامات دفاعی براساس منافع همگانی است. ما کسی را تهدید نمی کنیم . فعالیت های نظامی در خلیج فارس دهها سال برقرار است .

شیخ خالد بدون اشاره به موضوع " استقرار سامانه موشکی در خلیج فارس" گفت : موضوع مربوط به پیشرفته سازی تکنولوژی های جدید است. امیدواریم ایران این اقدامات را علیه خود تفسیر نکند.

هیچ نظری موجود نیست: