هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

درسی از تاریخ : آیا موسوی و کروبی نیز مانند سران حزب کمونیست شوروی در زمان استالین قربانی شدن را بر صدمه زدن به اصل نظام ترجیح خواهند داد؟


خامنه ای امروز رسما با کروبی و موسوی و خاتمی اتمام حجت کرد . او در دیدار با اعضای مجلس فرمایشی خبرگان پس از پایان اجلاس مجلس گفت : “افرادى كه حاضر نيستند قانون و راى اكثريت را قبول كنند و نقطه قوتى همچون انتخابات افتخار آفرين چهل ميليونى را تبديل به نقطه ضعف مى كند عملا خود را از اين كشتى نجات خارج مى كنند و صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامى را از دست مى دهند كه از دست داده اند.”
این حرف رسما یعنی اینکه موسوی و کروبی اکنون خارج دائره نظام ایستاده اند . اکنون سوال اینست عکس العمل سران اصلاحات چه خواهد بود ؟ صرف نظر از اینکه چه عکس العملی داشته باشند ماجرای حزب کمونیست شوروی در زمان استالین به خاطر می آید . در آنجا هم استالین یکی یکی رهبران اصلی و باسا بقه حزب را دقیقا به همین صورت یعنی به آرامی و کم کم کنار زد تا اینکه کاملا از حزب اخراج و سپس اعدام شدند و آه از کسی بر نیامد . نه اینکه آه از نهاد کسی برنیامد که بلکه عجیبترین موضوع این بود که خود این سران درجه اول که سالها در مبارزات زیرزمینی با رژیم تزاری آبدیده شده بودند وهمه روشهای مبارزه را بلد بودند هم کاری نکردند و بدون یک ناله تسلیم و تیرباران شدند . بسیاری میگویند علت آن بود که به “اصل نظام” آنقدر وفادار بودند که حتی آنگاه که نظامی که خود ساخته بودند آنها را تیرباران میکرد باز هم حاضر نبودند از اعتقاد خود برگردند و کاری کنند که “اصل نظام ” لطمه بخورد و “ساختار شکنی ” صورت بگیرد .
اینک کروبی و موسوی (خاتمی را کسی کاری ندارد ) کم کم دارند به همان پرتگاه نزدیک میشوند . باید دید آیا این دو نیز همانند سران حزب کمونیست روسیه تیرباران شدن را بر “خیانت ” به “اصل نظام ” ترجیح میدهند یا حاضر خواهند شد برای همیشه دست از نظام بشویند و به مردم بپیوندند . واضح و مبرهن است که اگر ایندو بتوانند از این مانع و سد ذهنی عبور کنند و نقشی را که تاریخ ایران بر عهده شان گذاشته  است بپذیرند به راحتی خواهند توانست حکومت لرزان جمهوری اسلامی را با کمک توده های ملیونی مردم سرنگون کنند . ولی اگر راه سران حزب کمونیست شوروی را برگزینند آنگاه سرنگونی جمهوری اسلامی برای سالها به تاخیر خواهد افتاد .

هیچ نظری موجود نیست: