هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

هشت هزار سرباز ایرانی هنوز پس ازبیست سال بعد از پایان جنگ مفقودند!!؟؟


مبادله اجساد کشته شدگان جنگ ایران و عراق

ایران بقایای تعدادی از اجساد کشته شدگان دوران جنگ عراق را تحویل گرفت
ایران و عراق، تعدادی از اجساد کشته شدگان جنگ هشت ساله میان دو کشور را مبادله کردند.
ایران، باقی مانده اجساد ۱۱ سرباز عراقی را به کشورشان بازگرداند. روز سه شنبه نیز جسد ۹ سرباز ایرانی در شلمچه به ایران تحویل شد.
بعد از سرنگون شدن رژیم صدام حسین در عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، این، دومین بار است که اجساد کشته شدگان در جنگ مبادله می شود.
تبادل شهدا اگر با آهنگ فعلی پیش برود تا ۷۰۰سال آینده نیز به پایان نمی رسد زیرا ایران حدود هفت هزار مفقود الاثر در عراق دارد
رئیس کمیته جست وجوی مفقودین ارتش
تخمین زده می شود که صدها هزار سرباز دو کشور در طول جنگ، مفقود شده باشند. سال گذشته ایران و عراق توافق نامه ای در مورد جستجو برای یافتن باقی مانده اجساد کشته شدگان امضا کردند.
پیشتر رئیس کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته بود:"تبادل شهدا اگر با آهنگ فعلی پیش برود تا ۷۰۰سال آینده نیز به پایان نمی رسد زیرا ایران حدود هفت هزار مفقود الاثر در عراق دارد".
روز چهارشنبه سرتیپ میر فیصل باقرزاده در نشست "مذاکرات درباره تبادل شهدا" در شلمچه گفت:" در تبادل سال قبل، کشور عراق به ظاهر ۴۵ جسد به ما تحویل داد که بعد از بررسی های کارشناسان از میان این تعداد تنها ۱۵ جسد استخراج شد که یک جسد از آنها نیز متعلق به یک فرد عراقی بوده است".
آقای باقرزاده از عملکرد طرف عراقی کمیته تبادل ابراز نگرانی کرد و گفت که کشور عراق در رابطه با عمکرد خود برای کار مشترک تبادل کارنامه قابل قبولی ندارد.

جستجو ادامه دارد

حدود یک میلیون نفر در دوران جنگ هشت ساله ایران وعراق کشته شدند و هزاران نفر از هر دو طرف به اسارت درآمدند.
گزارشهای رسمی از ایران حاکی است که دست کم از هشت هزار سرباز ایرانی هنوز خبری در دست نیست. وزارت حقوق بشر عراق هم می گوید که این رقم در عراق به ۳۷۵ هزار تا یک میلیون نفر می رسد.
سازمان صلیب سرخ بین الملل می گوید از زمان پایان جنگ، در مجموع ۹۷ هزار اسیر دو کشور را مبادله کرده است.
بیست سال بعد از پایان جنگ، هنوز خانواده مفقودین دو طرف ، به بیمارستانها، گورستانها، ادارات پلیس و محل نگهداری کشته شدگان گمنام سر می زنند تا شاید سرنخی از عزیزانشان پیدا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: