هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

عبدالقدير خان: ايران نبايد اورانيوم غني شده خود را به خارج ارسال كند

پدر علم هسته اي پاكستان با اشاره به طرح پيشنهادي غرب درباره تامين سوخت هسته اي مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران تاكيد كرد كه خروج اورانيوم غني شده به خارج از كشور به صلاح ايران نيست.
عبدالقدير خان
«عبدالقدير خان» در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت: جمهوري اسلامي كشوري مستقل و قدرتمند است كه به طور قطع تصميمي مي گيرد كه منافعش را تامين كند.
وي در عين حال افزود: در اينكه غرب به طور دايم عليه منافع ايران توطئه مي كند، شكي وجود ندارد.
دانشمند 73 ساله پاكستان تصريح كرد: خروج اورانيوم غني شده ايران به طور قطع توانايي هاي اين كشور را كاهش خواهد داد و بايد با دقت بيشتري مقام هاي تهران تصميم گيري كنند. وي در ادامه اين گفت وگو افزود: تبليغات غرب به دليل جلوگيري از توانمند شدن ايران انجام مي شود اما به دليل بومي بودن فناوري هسته اي اين كشور، توقف آن بسيار براي آمريكا و متحدانش سخت و گران تمام مي شود.
عبدالقدير خان با بيان اينكه رفتار غرب در مقابل برنامه هسته اي ايران دوگانه است، تصريح كرد: چگونه است كه اگر ايران به طراحي و ساخت موشك هاي دوربرد اقدام كند، كار خطرناك و ضد امنيت جهاني انجام داده است اما همين كار اگر از سوي اسراييل انجام شود، حق اين رژيم است و از آن حمايت مي شود. وي اظهار داشت: واقعيت اين است كه غرب از توانمند شدن كشورهاي اسلامي هراس دارد و از هر ابزاري براي جلوگيري از تحقق اين مهم استفاده مي كند. وي با انتقاد از برخي كشورهاي اسلامي گفت: برخي دولت هاي اسلامي در مقابل كشورهاي غربي رفتاري ضعيف دارند و تلاش مي كنند نظرات آنها را جلب كرده تا در توسعه آنها را همراهي كنند اما دچار اشتباه مي شوند و به طور كامل خود را به منويات كشورهاي بزرگ تسليم مي كنند.

هیچ نظری موجود نیست: