هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

۱۵۸ ميليارد تومان در بودجه سال آینده حاتم بخشی دولت به حامیان خودش

درست در وقتیکه دولت با برنامه یارانه ها میخواهد عدالت را شعارگونه اجرا نماید وطرحش گرچه که مکیدن خون ملت ایران بیش نیست چطوری و تحت  چه ضابطه و لزومی ۱۵۸ميليارد تومان کمک دولت به اشخاص خاص و حامیانش شکل قانونی در مجلس میگیرد.مجلسی هایی که دست چپاول دولت را باز گذاشته که برای اقلام خوراکی مردم (قند - شکر - چای - روغن - برنج )که در دو وعده 100% مردم استفاده ومصرف دارند 150% عوارض و حقوق گمرکی اخذ می نماید مثلأ هرکیلو برنج که یک ایرانی مصرف میکند بغیر مبلغ مالیات که در فیش درج میگردد کیلویی 4600 ریال در گمرک به قیمت آن اضافه گشته و نقدأ توسط وارد کننده به حساب گمرک واریز گردیده که به قیمت ورودی اضافه و مستقیم از مصرف کننده اخذ میگردد همین مثال در مورد دیگر واردات هم صدق میکند دیگر احتیجات مردم از جمله آب و برق و گاز وتلفن و بنزین و گازوییل هم در آینده همین مسیر را باید طی کنند این است عدالت سیدعلی محمود شاه که به پیروی از خمینی میخواهند همه اینهارا مجانی به امت خویش حاتم بخشی نمایندو به ملت ایران حواله بیلاخ...









اسفنديار رحيم‌مشايی (راست) و محمود احمدی نژاد (چپ)

مسوولان دولتی در پاسخ به انتقاد کارشناسان که انبساطی بودن لايحه بودجه سال آينده و افزايش رقم آن را عاملی برای افزايش تورم در سال آينده می دانند، اين افزايش حجم بودجه و انبساطی بودن دخل و خرج دولت را به افزايش بودجه های عمرانی و اجرای برنامه هدفمند کردن يارانه ها نسبت می دهند، اما بررسی جداول، پيوست ها و جزييات لايحه بودجه نشان می دهد که علاوه بر افزايش اعتبارات عمرانی در لايحه بودجه سال آينده و ديگر دلايلی که دولتی ها در توجيه انبساطی بودن بودجه سال آينده عنوان می کنند، ديگر بخش‌های بودجه نيز با افزايش اعداد و ارقام همراه بوده است.

بررسی جدول شماره ۱۸ در پيوست های لايحه بودجه سال آينده که به کمک های دولت به اشخاص حقيقی و حقوقی اختصاص دارد، نشان می دهد که مجموع اين کمک‌ها با رشدی ۱۴۳ درصدی نسبت به رقم مشابه اين کمک‌ها در لايحه بودجه امسال، به حدود ۹۴ ميليارد تومان رسيده است. ضمن آنکه رقم کمک به اشخاص حقيقی و حقوقی برای تملک دارايی های سرمايه ای نيز به ۶۴ ميليارد تومان افزايش يافته است.

تعداد اشخاص حقيقی و حقوقی که دولت بنا دارد در سال آينده در قالب بودجه به آنها کمک کند نيز به ۵۸ شخص افزايش يافته است، حال آنکه اين اشخاص در لايحه بودجه امسال ۳۸ شخص حقيقی و حقوقی را دربرمی گرفت.

بر اين اساس دولت قصد دارد در سال آينده به ۵۸ شخص حقيق و حقوقی در مجموع رقمی در حدود ۱۵۸ ميليارد تومان کمک کند. اما اين اشخاص حقيق و حقوقی که مشمول اين کمک ها خواهندشد چه اشخاصی هستند؟

در ميان اشخاص مشمول کمک دولت در لايحه بودجه سال آينده موسسه آينده روشن که به نام موسسه مهدويت شناخته شده و اسفنديار رحيم‌مشايی رئيس دفتر رئيس دولت خود را موسس‌ آن معرفی کرده، يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان سهم گرفته است.

سهم بنياد فرهنگی مولانا که موسسه ای وابسته به حميد مولانا، مشاور محمود احمدی نژاد است نيز۳۴۰  ميليون تومان خواهد بود.

در عين حال در جدول شماره ۱۸ پيوست لايحه بودجه سال آينده نام مرکز اسناد انقلاب اسلامی به رياست روح الله حسينيان از نمايندگان محافظه کار مجلس و از حاميان دولت با سهم ۵۰۰ ميليون تومان، بنياد بوعلی‌سينا با سهم ۳۰۰ ميليون تومان، موسسه آموزشی امام خمينی قم با ۱۰ ميليارد تومان، موسسه پرتو ثقلين با ۲۰۰ ميليون تومان، موسسات مصباح‌الهدی و سفينه‌النجات هر يک با سهم يک ميليارد تومان و کانون نويسندگان قم با سهم۲۰۰ ميليون تومان به‌ چشم می‌خورد.

«در ميان اشخاص مشمول کمک دولت در لايحه بودجه سال آينده موسسه آينده روشن که به نام موسسه مهدويت شناخته شده و اسفنديار رحيم‌مشايی رئيس دفتر رئيس دولت خود را موسس‌ آن معرفی کرده، يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان سهم گرفته است»
همچنين به منظور کمک به موسسه آموزشی وپژوهشی امام‌خمينی(ره) که متعلق به آيت‌الله مصباح‌يزدی است نيز برای تملک دارايی‌های سرمايه‌ای ۱۰ ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اين در حالی است که برای کمک به پژوهشکده رويان دو ميليارد تومان، جامعه الزهرا ۱۰ ميليارد تومان، شهرک مهديه قم ۵/۲ ميليارد تومان و رواق حکمت ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دولت همچنين بيش از ۱۵ ميليارد تومان اعتبار برای کمک به نهادها و مراکز فرهنگی و دينی درنظر گرفته است که قراراست با هماهنگی شورای عالی حوزه علميه قم در بودجه سال آينده کشور درنظر گرفته است.

در اين جدول، بيشترين رشد اعتبار متعلق به ستاد مردمی رسيدگی به امور ديه بوده‌، به طوريکه بودجه اين ستاد در لايحه بودجه سال آِنده در مقايسه با رقم درنظرگرفته شده در بودجه امسال، با رشدی ۴ هزار درصدی به بيش از ۱۰ ميليارد تومان رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست: