هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

مشاهیر هالیود تقاضای آزادی جعفر پناهی را از بند جلادان حاکم بر ایران نمود!؟


با نامه‌ای به مسئولان جمهوری اسلامی؛

بنا بر این گزارش، این گروه از کارگردانان آمریکایی،نوشتند: «مثل تمام هنرمندان هر جای جهان فیلمسازان ایرانی نیز باید تکریم شوند و به جای سانسور و زندانی شدن رفتار بهتری باید با آنان صورت گیرد.»/ اسپیلبرگ، اسکورسیزی، فورد کاپولا و... از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
،
 جعفر پناهی به اتهام ساخت فیلمی علیه جمهوری اسلامی در زندان است، برخی جریان‌سازی‌ها، دستگیری او را حربه‌ای سیاسی برای فشار به نظام و دستگیری‌‌اش را به علت مخالفت سیاسی و گرایش‌های سیاسی او عنوان می‌کنند!

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: چند تن از کارگردانان آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی جعفر پناهی کارگردان ایرانی فیلم‌های بادبادک سفید و دایره شدند.

این گروه از کارگردانان که شامل استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا هستند، روز جمعه در نامه‌ای از مقامات ایرانی خواستند این کارگردان ایرانی را آزاد کنند.
در این نامه که به امضای برخی از بازیگران و هنرپیشه‌های معروف هالیوود مثل رابرت دنیرو و رابرت ردفورد نیز رسیده است، به دستگیری کارگردان ایرانی اعتراض و آورده شده است که «ما ... در کنار همکار فیلمساز خودمان می‌ایستیم و از مقامات ایرانی می‌خواهیم که وی را هر چه زودتر آزاد کنند.»

بنا بر این گزارش، این گروه از کارگردانان آمریکایی،  نوشتند: «مثل تمام هنرمندان هر جای جهان فیلمسازان ایرانی نیز باید تکریم شوند و به جای سانسور و زندانی شدن رفتار بهتری باید با آنان صورت گیرد.»

گفتنی است، از دیگر کارگردانان آمریکایی که این نامه را امضا کرده‌اند، می‌توان به برادران جول و اتان کوهن، جاناتان دم، آنگ لی، اولیور استون و مایکل مور، مستند ساز آمریکایی اشاره کرد.


صدای آمریکا: گروهی از چهره های برجستۀ صنعت سينمای آمريکا از جمله استيون اسپيلبرگ، مارتين اسکورسيزی و فرانسيس فورد کاپولا از جمهوری اسلامی ايران خواستار آزادی جعفر پناهی کارگردان سينما شدند.
در پتيشنی که توسط فيلمسازان و بازيگرانی نظير رابرت دنيرو و رابرت ردفورد امضاء شده است اين گروه دستگيری آقای پناهی را تقبيح کرده و ادامه بازداشت وی را محکوم نموده اند.
جعفر پناهی در ماه مارس به همراه همسر، دختر و پانزده نفر که در منزل وی مهمان بودند، بازداشت شد. آقای پناهی به زندان مخوف اوين منتقل شد در حالی که بقيه آزاد شدند.
امضاء کنندگان پتيشن می گويند که مقامات ايرانی اتهامات عنوان شده عليه آقای پناهی را تغيير داده و مدعی شده اند وی در حال ساختن يک فيلم ضد رژيم بوده است که جرمی جدی در ايران محسوب می شود.
آقای پناهی فيلمسازی است با معروفيت جهانی که علناً از جنبش اپوزيسيون ايران حمايت کرده است و آثار اخير وی در ايران ممنوع اعلام شده اند.
يکی از فيلم های آقای پناهی بنام «دايره» به نقد رفتاری که با زنان در جمهوری اسلامی ايران می شود پرداخته است در جشنواره ونيز در سال ۲۰۰۰ برنده جايزۀ شير طلايی شد.
مقامات ايرانی در ماه فوريۀ سال جاری ميلادی آقای پناهی را ممنوع الخروج اعلام کردند.
سال گذشته در جشنوارۀ فيلم مونترال که او رييس هيأت داوران بود شال سبز به گردن گذاشت که رنگ نمادين حاميان اپوزيسيون ايران است.
به گزارش رسانه ها اخيراً طاهره سعيدی همسر آقای پناهی در نامه ای نسبت به سلامت شوهر خود و وضعيت وی در زندان، اظهار نگرانی عميق نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: