هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

آموزش ساخت انعکاس



می خواهم در این درس شما رو با ساخت انعکاسهای اشیاء و نوشته ها آشنا کنم. دوستان ایمیل زدن و گفتن تو درس اول به جعبه انعکاس داده بودی! و یاد نداده بودی چجوریه، چشم؛ اینم درسش.

گام نخست شما از راه File>New یک صفحه جدید میسازید (کلیدهای میانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پیکسل انتخاب نمایید.




حال تصویر مورد نظر را که می خواهید شکل انعکاسی پیدا کند از قسمت File>Open و یا کلیدهای میانبر Ctrl+Oآدرس دهید تا باز نماید. من یه کوزه رو برا این کار انتخاب کردم.



احتمال دارد عکسهای باز شده بر روی صفحه نیاز به تغییر در سایز آنها باشد، برای این کار شما از قسمت Edit>Transform>Scale را انتخاب کرده و به اندازه دلخواه در بیاورید.

اکنون از قسمت Layer>Duplicate Layer را انتخاب نموده، اگر خواستید نامی برای آن انتخاب کنید و OK نمایید، حا آنرا یک دور بچرخانید یعنی از Edit>Transform>Flip Vertical را بزنید. سپس با استفاده از ابزار Move Tool تصویر برعکس را به زیر تصویر اولیه بکشانید.


اکنون برای زیبا سازی از Edit>Transform>Distort را انتخاب نموده و مانند شکل زیر تغییر دهید.




برای تغییر اندازه میتوانید از Edit>Transform>Scale را انتخاب نموده و به اندازه دلخواه درآورید.




حال باید از محو کاری استفاده کنیم تا انعکاس ما واقعی به نظر برسد، ابزار Gradient Tool را انتخاب نموده و تنظیم رنگی آنرا مثل شکل بگذارید. یعنی اینکه دست چپ رنگ کار سفید است و دست راست حالت Transparent یعنی حالتی که هیچ رنگی نداشته باشه. حال ماوس را از پایین ترین نقطه انعکاس تا بالاترین نقطه انعکاس بکشید و اکنون دکمه چپ ماوس را رها کنین، تا نتیجه کار اینگونه شود. به شکل زیر:
در نهایت روی بالاترین لایه کلیک و انتخابش کنین، اکنون از قسمت Layer>Merge Down را انتخاب کنید یا کلیدهای میانبر Ctrl+E را بزنید، این کار باعث میشود دو لایه در هم تلفیق شوند.
خسته نباشید، کار نهایی هم این شد

هیچ نظری موجود نیست: