هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

آموزش ساخت ستاره چشمك زن

در این درس شما رو با روش ساخت یك ستاره زیبا آشنا میكنم. این درس در Edit بعضی از تصاویر كاربرد دارد، و میخواهید نشان دهید كه بخشی از آن در حال درخشش است.


گام نخست شما از راه File>New یک صفحه جدید میسازید (کلیدهای میانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پیکسل انتخاب نمایید.  دکمه OK را فشار دهید.




  سپس ابزار سطل رنگ Paint bucket tool  را انتخاب و كل صفحه را رنگ مشکی کنید. سپس از قسمت Filter>Lens Flare را انتخاب كنید، و اینگونه تنظیماتش را انجام دهید.
Brightness: 100%
Lens Type: 105 mm Prime
تنظیم نور لنز در وسط. پس از ایجاد تنظیمات OK را بزنید.



از Layer>New Layer را بزنید ( کلیدهای میانبر Shift+Ctrl+N ). و هر نامی دوست دارید برای آن بگذارید. و یا در زیر پنجره لایه ها دكمه New Layer را بفشارید.


حال ابزار eliptical marquee tool را انتخاب كنید، و تنظیمات آنرا بر این اساس بگذارید:
Feather: 40px
Anti-aliased: Check mark
Style: Fixed Size
Width: 4in   Height: 4in
دایره ای در وسط صفحه Select كنین.

اکنون ابزار Brush Tool را انتخاب كنید. و مجدد این تنظیمات را برای آن انتخاب نمایید. انتخاب نوع Brush تان Drop Shadow Brushes باشد و Master Diameter آن عدد 8px بگذارید. سپس با پایین نگهداشتن دكمه Shift كیبورد مانند شكل چهار خط مستقیم از مركز به بیرون رسم كنید.



به عنوان كار نهایی از قسمت Edit>Transform>Rotate را انتخاب كنید. (توجه داشته باشید كه انتخاب شما بر روی لایه اول باشد) و گوشه ای را انتخاب كنید و تشعشات را به دلخواه خود بچرخانید.



خوب این هم تصویر نهایی؛ ساده و بسیار زیبا!

هیچ نظری موجود نیست: