هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

آموزش ایجاد افكت زوم برای تصویر

Lesson Four .:The Zoom Eff
می خواهم در این درس شما با استفاده از یك فیلتر فتوشاپ تصویری بسازید، كه با حرفه ای ترین دوربینهای عكاسی فقط میتوان چنین عكسهایی گرفت! در ضمن علاوه بر این شما با ایجاد، تغییر و یا حذف موارد و اشیاء از درون عكس آشنا میشوید.


همچون درسهای قبل از راه File>New یک صفحه جدید میسازید، فراموش نكردید كه با (کلیدهای میانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پیکسل انتخاب كنید.



حال تصویر مورد نظر را که می خواهید تغییرات پیدا کند از قسمت File>Open و یا کلیدهای میانبر Ctrl+O آدرس دهید تا باز نماید. دقت داشته باشید كه تصویری را باز نمایید كه انبوهی از مردم باشند، اگر اینگونه تصویری ندارید مثل من یكی از عكسهای شخصی خود را اسكن كنین و یا با Search كردن در سایتهای گوناگون تصویری را بیابید و سپس عكس خود را طبق درس زیر به آن اضافه نمایید.
من برای بالا بردن سرعت كار شما دو تا Sample برا دانلود گذاشتم كه این یه عكسه و اینم همین عكس بالاست.

حالا میخوام عكسم رو بجای این عكس جایگزین كنم.





ابتدا از دستگاه خود عكسی از خودتان برای باز شدن در فتوشاپ فراخوانی كنید، سپس از جعبه ابزار خود که منوی دست چپ باشد ابزار   Polygon Lasso را انتخاب نمایید. و حساسیت Feather آنرا بروی 2px تنظیم كنید و دور تا دور سر خودتون رو Select یا انتخاب نمایید تا به شكل نقطه چین متحرك در بیاید. (شكل روبرو)


خوب اکنون باید از این تصویر کپی برداری نمایید، از بخش Edit>copy و یا کلیدهای میانبر Ctrl+C را فشار دهید. و سپس بروی صفحه قبلی كه همان عكس دسته جمعی باشد این نسخه را بچسبانید. (Edit>Paste و یا کلیدهای میانبر Ctrl+V را بزنین یعنی اول كنترل را نگه دارید سپس دكمه وی را بزنید).

احتمال دارد همچون كار من تصویر Paste شده كوچكتر و یا بزرگتر از حد معقول باشد، برای تصحیح و رفع این مشكل كافی است از Edit>Free Transform را انتخاب و اگر سایز نیاز به تغییر داشت، تغییر لازم را انجام دهید. (کلیدهای میانبر Ctrl+T ). دقت كنید كه درصدهای مربوط به قسمت افقی و عمودی یكسان باشد، در غیر اینصورت امكان ناموزون بودن ابعاد تصویر وجود دارد و تصویر شكلی غیر واقعی به خود میگیرد. حال آنرا در جای مناسب خود كه تمایل دارید در آنجا باشد؛ قرارش دهید.


نكته: اگر خواستید تصویر را به شكل آینه ای از چپ به راست و یا بالعكس بگردانید از Edit>Transform>Flip Horizontal را بزنید و برای تغییر آینه عمودی Edit>Transform>Flip Vertical را بفشارین. نتیجه كار تا بحال شكل زیر است!

اما وارد كار نهایی این درس میشویم كه ایجاد فیلتر زوم است، در حال حاضر باید وضعیت لایه های شما از بالا به پایین بدین شكل باشد. لایه مربوط به عكس دسته جمعی را انتخاب كنید. (لایه بالایی مربوط به عكس اضافه شده میباشد، و ممكن است شما آنرا نداشته باشید).



حال از بخش Filter>Blur>Redial Blur را انتخاب نمایید و عدد Amount 30 را برای آن انتخاب نمایید. و تنظیمات را اینگونه انجام دهید.
Blur Method: Zoom
Quality: Good


و گزینه Blur Center مربوط به مركزیت تصویر شما برای وضوح دادن به آن بخش است. در نهایت برای ایجاد تغییرات OK را بزنین.




این هم تصویر نهایی كار شما؛ چطوره ؟!؟

هیچ نظری موجود نیست: