محققان آلماني فناوري جديدي ابداع کرده اند که به رانندگان امکان مي دهد تنها با کمک چشم هاي خود خودرو را هدايت کنند.
به گزارش ان بي سي ، «رائول روژاس» محقق هوش مصنوعي دانشگاه Free برلين اعلام کرد اين تکنولوژي حرکات چشم راننده را دنبال کرده و در مقابل خودرو را به هر مسيري که فرد در حال نگريستن به آن است ، هدايت مي کند. اين فناوري جديد در فرودگاهي در پايتخت آلمان معرفي شد.
در اين نمايش راننده توانست خودرو را با حرکت دادن مسير نگاه کنترل کرده و آن را با سرعت 50 کيلومتر بر ساعت براند. به گفته روژاس هدف بعدي استفاده از اين تکنولوژي که eyeDriver نام دارد ، در راندن خودرو با سرعتي برابر 60 کيلومتر بر ساعت و در نهايت راندن خودرو در خيابان هايي است که عابران در آن رفت و آمد دارند.
با اين حال گزينه هاي ايمني درباره اين تکنولوژي زمان تجاري سازي آن را با سئوال هاي متعددي مواجه مي کند. گزينه هايي مانند نگاه کردن به يک عابر پياده يا نوشتن يک پيام كوتاه يا صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگي با کمک اين تکنولوژي از جمله مواردي است که مي توانند در هنگام استفاده از اين تکنولوژي خطرساز باشند.
پاسخ محققان به اين انتقادات خودرويي خودکار به نام «روح برلين» است که از مسيرياب جي پي اس ، دوربين هاي تصويربرداري ، ليزرها و اسکنرهاي متعدد برخوردار است که مي تواند رانندگي خودرکار را در خودرو پشتيباني کند. به اين شکل امکان هدايت خودکار خودرو يا هدايت آن با کمک چشمهاي راننده وجود خواهد داشت و در اين صورت اتومبيل بر اساس تجهيزاتش رانندگي را به عهده مي گيرد و تنها بر سر تقاطع ها به راهنمايي راننده نياز خواهد داشت.
در اين نمايش راننده توانست خودرو را با حرکت دادن مسير نگاه کنترل کرده و آن را با سرعت 50 کيلومتر بر ساعت براند. به گفته روژاس هدف بعدي استفاده از اين تکنولوژي که eyeDriver نام دارد ، در راندن خودرو با سرعتي برابر 60 کيلومتر بر ساعت و در نهايت راندن خودرو در خيابان هايي است که عابران در آن رفت و آمد دارند.
با اين حال گزينه هاي ايمني درباره اين تکنولوژي زمان تجاري سازي آن را با سئوال هاي متعددي مواجه مي کند. گزينه هايي مانند نگاه کردن به يک عابر پياده يا نوشتن يک پيام كوتاه يا صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگي با کمک اين تکنولوژي از جمله مواردي است که مي توانند در هنگام استفاده از اين تکنولوژي خطرساز باشند.
پاسخ محققان به اين انتقادات خودرويي خودکار به نام «روح برلين» است که از مسيرياب جي پي اس ، دوربين هاي تصويربرداري ، ليزرها و اسکنرهاي متعدد برخوردار است که مي تواند رانندگي خودرکار را در خودرو پشتيباني کند. به اين شکل امکان هدايت خودکار خودرو يا هدايت آن با کمک چشمهاي راننده وجود خواهد داشت و در اين صورت اتومبيل بر اساس تجهيزاتش رانندگي را به عهده مي گيرد و تنها بر سر تقاطع ها به راهنمايي راننده نياز خواهد داشت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر