هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

آموزش ساخت كارت پستال


Twirl فیلتر
می خواهم در این درس شما رو بازم با فیلترهای فتوشاپ بیشتر آشنا كنم. البته لازم به ذكر كه همه فتوشاپ فیلتر نیست! و منم سعی میكنم درسهایی رو بگم كه شما دنبال انجام این كارها بروی عكس خودتون هستین، و میخواین جلوه های ویژه ای بدست بیارین. یكی از كاربردهای این درس برای ساخت كارت پستالهای اینترنتی یا همون E-card هاست.
من عكسهایی رو از كوه دماوند و میدان آزادی برا این كار انتخاب كردم

گام نخست شما از راه File>New یک صفحه جدید میسازید (کلیدهای میانبر Ctrl+N). ابعاد آنرا 400*400 پیکسل انتخاب نمایید.  دکمه OK را فشار دهید.




  خوب حالا به یك عکس برای ایجاد افكت بروی آن نیاز داریم، از قسمت File>Open و یا کلیدهای میانبر Ctrl+O را زده و از دستگاه خود آدرس تصویر را بدهید و آن را باز نمایید. اکنون نیاز است این تصویر بر روی صفحه جدید شما قرار بگیره، برای این کار ابتدا عکس را Select یا انتخاب باید کرد. این دستور در برنامه فتوشاپ بدین شکل است: از قسمت Select>All را انتخاب کنین و یا کلیدهای میانبر Ctrl+A را بزنین. دور تا دور تصویری که می خواهید به صفحه جدید انتقال دهید و به آن افكت دهید، به شکل نقطه چین در حال حرکتن! خوب اکنون باید از این تصویر کپی برداری نمایید، از بخش Edit>copy و یا کلیدهای میانبر Ctrl+C را فشار دهید. و سپس بروی صفحه جدید خود این نسخه را بچسبانید. (Edit>Paste و یا کلیدهای میانبر Ctrl+V را همزمان بزنین).

ااكنون از سه ابزار برای Select كردن میتوانیم استفاده كنیم، ابتدا از ابزار rectangle marquee tool قسمتی مستطیل شکل را Select یا انتخاب میکند. دومین ابزار eliptical marquee tool برای انتخابهای دایره ای یا بیضی شكل و سومین ابزار   Polygon Lasso  برای انتخاب محدوده دلخواه است. پس از انتخاب و رها نمودن دكمه چپ ماوس، قسمت انتخابی به شكل نقطه چین حركتی در می آید. (نكته مهم: هنگام انتخاب دقت داشته باشید كه Layer1 شما در وضعیت انتخاب باشد).

اكنون باید یك ماسك برای این لایه بسازیم كه در زیر پنجره Layers دكمه Add layer mask را بفشارید، و یا اینكه از قسمت Layer>AddLayerMask>Reveal Selection را انتخاب نمایید. تصویر شما و تصویر پنجره Layers شما پس از انتخاب و زدن دكمه ساخت لایه ماسك بدین شكل باید باشد.

خوب، اکنون از قسمت Filter>Distort>Glass را انتخاب كنین. و تنظیمات را به شكل دلخواه و مطلوب انجام دهید، من تنظیمات دلخواه خود را به عنوان مثال قرار دادم.
Distortion: 3 , Smoothness: 2
Texture: Frosted , Scaling: 100



اكنون این پنجره را برای اعمال تغییرات OK كنید. و دور تا دور تصویر بدین شكل در می آید.




اما درس تمام نشده! صبر كنین؛ تحت شماره ششم كه در زیره ایجاد افكتهای دیگر رو به همراه عكسش گفتم. فقط مسیر افكتهای فتوشاپ رو ذكر كردم، همچنین یادآوری كنم كه ابزار Select و انتخاب هم از همان بالایی ها استفاده شده، و تنظیمات پنجره ها هم به دلخواه و سلیقه خودتون باشه. روش كار دقیقا روش بالاست، این تمرین رو خوب یاد بگیرین تا بتونین افكتهای زیبایی مثل پایین ایجاد كنید.

ابتدا از مرحله اول تا پنجم را بروی عكس اعمال كنید سپس بجای مرحله پنجم این مراحل را انجام دهید:
Filter>Blur>Guassian Blur
Filter>Brush Strokes>Sprayed Strokes...
Guassian Blur فیلتر
Sprayed Strokes... فیلتر
   
Filter>Distort>Ocean Ripple...
Filter>Distort>Twirl
Ocean Ripple... فیلتر
Twirl فیلتر
   

باقی فیلترها هم خودتون امتحان كنین، مطمئن باشین نتایج زیبایی حاصل میشه، و شما شاهكارهای زیبایی رو درست میكنید.
خسته نباشید

هیچ نظری موجود نیست: