هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

۱۰ پدیده عجیب که علم قادر به توضیح دادن اونا نیست !


 
علم قدرتمنده اما همه چیزو نمیتونه توضیح بده. مجله معتبر لایوساینس 10 تا از مهمترین پدیده هایی که علم قادر به توضیح دادن اونا نیست رو معرفی کرده.

صدای هوم در شهر تاوس
 


تعدادی از ساکنین و بازدید کنندگان از شهر کوچک تاوس در ایالت نیو مکزیکو سال هاست که تحت تاثیر صدایی ضعیف با فرکانس پایین در بیابان های این شهر قرار گرفته اند. عجیب تر اینجاست که تنها دو درصد ساکنین این شهر شنیدن این صدا را گزارش کرده اند. بعضی ها هم آن را توهمی عمومی یا اسراری شوم می نامند. این صوت به هر شکلی باشد و اگر طبیعی، ماوراء طبیعی یا روانی باشد، هنوز کسی منبع این صوت را پیدا نکرده است.

پا گنده
 


برای دهه ها مشاهده موجوداتی بزرگ، پشمالو و شبیه به انسان در آمریکا گزارش شده است. بر خلاف هزاران پا گنده ای که به خاطر زاد و ولد یک جاندار باید وجود داشته باشند، هنوز حتی یکی از آن ها پیدا نشده اند. حتی یکی از آن ها شکار نشده اند یا با ماشینی تصادف نکرده اند یا حتی مرده آن ها به وسیله مرگ طبیعی نیز یافت نشده است. با فقدان شاهدی قابل توجه مثل دندان یا استخوان، باور کردن تصاویر یا فیلم های مبهم شاهدان سخت می شود ولی وقتی اثبات اصل واضحی مثل "هیچ بتایی آلفا نیست" امکان پذیر نباشد، پس دانش هم نمی تواند عدم وجود پا گنده ها و هیولای لاکنِس را ثابت کند، این امکان وجود دارد که این هیولا ها خود را از چشم انسان پنهان کرده باشند.

حس ششم
 


اگر به آن احساسات غریزی، حس ششم یا هر چیز دیگری بگوییم، همه ما آن را حداقل یک بار تجربه کرده ایم. البته احساسات غریزی اغلب اشتباه هستند، ولی گاهی ممکن است درست از آب در بیایند. روانشناسان می گویند ما به طور نا خودآگاه و بدون این که علت آن را بدانیم اطلاعاتی از پیرامون خود به دست می آوریم، ولی اثبات یا مطالعه حس ششم کاری دشوار است که روانشناسی می تواند تنها بخشی از آن را تشکیل دهد.

ناپدید شدن
 


آملیا ارهارت خلبان آمریکایی که هنگام سفر به دور دنیا با هواپیما در سال 1937 بود, بر فراز اقیانوس آرام ناپدید شد.

بعضی ها به دلایل گوناگونی ناپدید می شوند. خیلی ها فراری هستند، خیلی ها تصادفا گم می شوند، بعضی ها ربوده شده یا به قتل می رسند و اکثر آن ها هم در نهایت پیدا می شوند به غیر از آن هایی که به شکل عجیبی ناپدید می شوند. اشخاصی مثل جیمی هوفا یا کشتی ماری سلست، و ... بدون هیچ سر نخی ناپدید شده اند. پیدا شدن دوباره گم شدگان هم به وسیله پلیس، اعتراف یا حتی تصادف است و نیروهای ذهنی در این باره دخالتی ندارند. ولی وقتی شواهد و سر نخی وجود نداشته باشد دیگر کاری از دست پلیس و تحقیقات علمی بر نمی آید.

اشباح
 


از نمایشنامه "مکبث" اثر شکسپیر تا آخرین برنامه های تلویزیونی، ارواح مردگانحضوری طولانی مدت در ادبیات و فرهنگ عامیانه ما انسان ها داشته اند. افراد زیادی از مشاهده غریبگان در سایه یا بستگان از دست رفته خود گفته اند. اگرچه دلیلی قطعی برای وجود ارواح مردگان در دست نیست، خیلی ها از مشاهده، عکس برداری و حتی ارتباط با ارواح خبر می دهند.

کاوشگران ارواح امیدوارند که روزی امکان ارتباط ارواح و زندگان را اثبات کنند و جواب نهایی این راز را به دست بیاورند.

آشنا پنداری
 


عبارتی فرانسوی به معنی "دیده شده" است که بیان کننده احساسی واضح و رازگونه از تجربه بعضی از حوادث در گذشته است. ممکن است زنی در ساختمانی در یک کشور که هرگز در گذشته به آنجا سفر نکرده قدم بزند و محیط آن جا برایش به شکل غیر قابل باوری آشنا باشد. بعضی ها آشنا پنداری را با نیرو های ذهنی یا نگاهی ناگهانی به گذشته ربط می دهند. مثل حس ششم. به وسیله روانشناسی انسان, می توان توضیحی طبیعی تر در این مورد داد ولی در نهایت علت و ساختار این پدیده یک راز باقی می ماند.

اشیاء پرنده ناشناخته
 


هیچ شکی در این نیست که اشیاء پرنده نا شناخته وجود دارند. خیلی ها چیز هایی در آسمان می بینند که نمی توانند آن ها را تشخیص دهند، مثل هواپیما یا شهاب سنگ. حتی اگر این اشیاء سفینه ای فضایی یا هر چیز دیگر باشند، گذشتن از مسیر های فوق العاده طولانی در کیهان تنها برای رسیدن به کره زمین غیر محتمل به نظر می رسد. اگرچه تحقیقات توانسته اند علت اکثر مشاهدات را پیدا کنند اما بعضی از اشیاء پرنده ناشناخته تا همیشه غیر قابل توضیح باقی می مانند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب ۱۰ تا از موثق ترین و عجیب ترین رویت بشقاب پرنده ها در جهان را بخوانید. 


تجربه مرگ و زندگی پس از آن
 


آن هایی که در معرض مرگ قرار گرفته اند داستان های عجیب و متنوعی درباره آن گفته اند، مثل خروج از یک تونل به سمت روشنایی، ملاقات با بستگان نزدیک، احساس آرامش و ... که می تواند وجود زندگی بعد از مرگ را نشان دهند. اگرچه اینگونه تجربه ها تاثیر گذار هستند ولی تا کنون کسی با مدرک یا اطلاعات تایید کننده ای از مرگ برنگشته است. اگرچه مخالفان زندگی بعد از مرگ می گویند این تجربه ها توهم ها و هزیان هایی طبیعی و قابل توضیح از یک مغز شوکه شده هستند، هنوز هیچ راهی برای فهم دقیق تجربه مرگ و یا اثبات زندگی بعد از مرگ وجود ندارد.

نیروی ذهنی و ادراک فرا حسی
 


نیرو های ذهنی و ادراک فرا حسی تنها به این دلیل در میان ده پدیده غیر قابل توضیح قرار می گیرند که بسیاری به آن عقیده دارند. خیلی ها عقیده دارند که حس ششم نوعی نیروی ذهنی است. حس ششم راهی برای ارتباط با اسرار و دانشی خاص در مورد جهان یا آینده است. محققین افرادی را که ادعای اینچنین نیرویی داشتند تحت بررسی قرار دادند که نتایج به دست آمده در شرایط کنترل شده علمی به میزان بالایی منفی یا ضد و نقیض بوده است.

البته بعضی ها می گویند نیروی ذهن قابل آزمایش نیست یا تحت بررسی محققین از قدرت آن کاسته می شود. اگر اینگونه باشد علم هیچ گاه نمی تواند وجود نیرو های ذهنی یا عدم وجود آن را اثبات کند.

ارتباط ذهن و بدن
 


دانش پزشکی هنوز در ابتدای فهم راه های تاثیر ذهن بر روی بدن است. به عنوان مثال تلقینات و خوش بینی ها نشان می دهند که یک فرد می تواند با ایمان به بهبودی خود را از بیماری ها نجات دهد.

شیوه های نا شناخته ای که بدن در درمان خود به کار می گیرد بسیار اعجاب انگیزتر از هر ابداعی در دانش پزشکی است.

هیچ نظری موجود نیست: