هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

حکومت و دموکراسی


دمکراسی = حکومت مردم بر مردم، حکومت سياستمدارانی که اکثريت مردم کشوری آنها را از ميان خودشان انتخاب ميکنند.
از ميان خودشان، يعنی من و شما (بدون استثناء زن  يا مرد) فرد يا افرادی را انتخاب ميکنيم که زمام امور را بدست بگيرند.

خداوند در آيه 59 سوره 4 (سوره نساء) به من و شما دستور ميفرمايد:
         "
 ای افراد باايمان، از خدا و پيغمبر و اولياء امور مسلمانتـان اطاعت كنيد؛
        و اگر در چيزی ( با اولياء امور) اختلاف نظر داشتيد، 
        اگر به خدا و روز آخرت ايمان داريد، 
آنرا به خدا و پيغمبر برگردانيد ( ببينيد خدا و پيغمبر چه ميگويند).
        اينكار برای شما بهتر و خوش عاقبت ‌تر است. "

خداوند آيه را شروع ميفرمايد با "ای افراد باايمان" و اشاره ميفرمايد به "اولياء امور مسلمانتـان"  يعنی روی سخن خداوند با افراد با ايمانی است که مسلمانند.
انسانی که يکی از اين " اوليای امور" ميشود، از شکم مادرش با سمت " اولياء امور" بيرون نيامده است - اين فرد برای اين سمت انتخاب ميشود.
خداوند در مورد اولياء اموری صحبت ميفرمايد که " ما " يعنی " من و شما " از ميان خودمان (مسلمانان) انتخاب کرده ايم،
يعنی اين " اولياء امور" به ما از طرف فردی، گروهی، و يا کشوری " تحميل " نشده اند.

دستور و امر خداوند است که "ای افراد باايمان (بدون استثناء زن و يا مرد) " :
    1- از دستورات خداوند اطاعت کنيم.
    2- از پيغمبر اطاعت کنيم، (حضرت محمد (ص) مطابق آيه 
106 سوره انعام (سوره 6) صد در صد تابع قرآن بود)
    3- از اولياء امور مسلمانتـان اطاعت کنيد - خداوند در اين قسمت ميفرمايد: اگر در موردی با اولياء امور اختلاف نظر داشتيم،
        طبق دستور خداوند بايد ببينيم که خدا و پيغمبر چه ميگويند، حضرت محمد (ص) در ميان ما نيست و در پيشگاه خداوند است،
        يعنی ما دسترسی به ايشان نداريم - طبق دستور خداوند، قرآن را باز کنيم و مياموزيم که خداوند چه ميفرمايد.

اجرای کامل دمکراسی
من و شما، زنان و مردانی که اکثريت مردم کشوری را تشکيل ميدهند، اولياء امور آن کشور را، يعنی سياستمداران آن کشور را انتخاب ميکنيم.
اين مورد را بيش از چهارده قرن پيش خداوند به ما در قرآن دستور ميفرمايد و مياموزد.
شما فکر ميکنيد چرا سومين رئيس جمهور امريکا، پرزيدنت توماس جفرسون جلدی از قرآن در کتابخانه شخصی خود داشت؟
شما فکر ميکنيد چرا يک يک قوانين سازمان ملل را ما ميتوانيم در قرآن بيابيم؟
باعث تعجب است که بعضی ها که خود را مسلمان مينامند، حتی يک بار هم قرآن را نخوانده اند!
اگر من حق انتخاب نداشته باشم، اگر من اجازه نداشته باشم نظريات ديگران را، اگر چه با نظر و باور من و يا افراد ديگر فرق داشته باشد بشنوم.
اگر من را در چهارچوبی قرار داده باشند و بمن بگويند که فقط من اجازه دارم که بعضی سخنان از بعضی افراد را بشنوم و يا بخوانم،
اگر بجای رای و انتخاب اکثريت مردم کشوری، چند نفر تصميم بگيرند که چه کسانی بايد زمامداران آن کشور باشند، ديگر دمکراسی معنائی ندارد.
من گوسفند نيستم که دنباله رو انسان ديگری باشم - خداوند به من عقل داده، به من حق انتخاب و قدرت انديشه و درک مطالب را مرحمت فرموده
اگر افرادی با اسمی اسلامی، دستورات خداوند را اجرا نميکنند و قوانين مخصوص به خود را دارند که از آن قوانين پيروی ميکنند، اين ربطی به اسلام ندارد.
انسان ظالمی به نام محمد و يا حسن که دزدی ميکند، دروغ ميگويد، انسان بيگناهی را ميکشد، و ....
اجازه ندارد خودش را مسلمان بخواند و کارهائی که ميکند ربطی به اسلام ندارد.
  
خداوند در قرآن در آيات 17 و 18 سوره 39 (سوره زمر) به من ميفرمايد:
        "... به بندگان من مژده بده. به آنان كه به حرفها گوش ميدهند و از بهترين آن پيروی ميكنند. 
          اين افراد هستند كه خدا هدايتشان كرده و عاقل واقعی هستند."

شنيدن حرفی، با گوش دادن و درک کردن آن حرف خيلی فرق ميکند؛
خداوند ميفرمايد که من و شما (چه زن، چه مرد) به سخنان مختلف گوش کنيم،
من و شما تصميم بگيريم،
من و شما انتخاب کنيم که کدام گفته معقول تر است،
در اين مرحله، از آن سخن درست و منطقی که من و شما انتخاب کرده ايم، پيروی کنيم.

به اين ميگويند آزادی سخن - به اين ميگويند آزادی انتخاب
به اين ميگويند يکی از تعليمات قرآن
خداوند در آيه 13 سوره 49 (سوره حجرات) با من و شما در مورد مساوات صحبت ميفرمايد
و ميفرمايد که چه کسانی (چه زن، چه مرد) گرامی ترين ما در درگاه خداوند است:
      "
ای مردم، ما شما را از يك مرد و يك زن خلق كرديم و شما را بصورت ملتها و قبيله‌ها درآورديم برای اينكه همديگر را بشناسيد.
        
 گرامی ترين شما پيش خدا كسی است كه پرهيزكارتر باشد. 
         خدا دانا و آگاه است."

خداوند ميفرمايد " ای مردم " - برداشت من اين است که روی سخن خداوند با يک يک افراد بشر در هر مکان، و در هر زمان، با هر مشخصاتی است،
و به اين مجموعه (بدون استثناء، يک يک مردم جهان) خداوند بزرگ و يکتا با سخنی بسيار ساده و قابل فهم ميفرمايد که کداميک از ما گرامی تر در درگاه اوست،
آيا شما نظر ديگری داريد؟

البته فراموش نکنيد که هميشه نتيجه انتخابات همانطور که باعث رضايت و شادمانی گروهی ميشود
به همان اندازه باعث ناراحتی و نارضايتی افرادی ميشود که کادديدهای آنها انتخاب نشده اند
اينجاست که ما مسلمانان بايد متوجه و بيدار باشيم و نگذاريم دشمنان اسلام که هر لحظه از هر اتفاقی استفاده ميکنند
 که بيشتر و بيشتر در ميان ما مسلمانان جدائی و تفرقه ايجاد کنند و در نتيجه ما را ضعيف و ضعيف تر کنند
از اين موقعيت سوء استفاده کنند و به بقول معروف " از آب گل آلود ماهی بگيرند "
در آيات 103 تا 105 سوره 3 (سوره آل عمران) خداوند ميفرمايد: 
       "
 همگی به رشته الهی ( قرآن) بچسبيد و دچار تفرقه نشويد "

مطابق دستور و امر خداوند، بيائيد عصبانيت، کشمکش، جنگ و دعوا را کنار بگذاريم؛
به نظريات يکديگر احترام بگذاريم و مشگلات و کارها را با متانت، دليل، منطق، و مشورت بين خودمان به بهترين نحو حل کنيم؛
و نگذاريم دشمنان اسلام ما را به جان هم بيندازند - مقصود آنها کاملا روشن است - تا زمانی که ما مسلمانان با هم در ستيز و جنگ هستيم،
تا زمانی که ما مسلمانان به يکديگر صدمه ميزنيم و يکديگر را ميکشيم، ديگر احتياجی به دشمن نداريم.

 
نظر من و نظر شما و يا هر فرد ديگری، فقط و فقط نظر يک بشر است
خداوند افرادی را که مطابق فرمايشاتش در قرآن حکم نکنند کافر، ظالم و نامسلمان ناميده
در آيه های 5:44 و 5:45 و 5:47 سوره مائده خداوند ميفرمايد:
"كسانی كه مطابق آنچه خدا نازل كرده ( وحی: كتاب الهی ) حكم نكنند كافرند"   
"كسانی كه مطابق آنچه خدا نازل كرده حكم نكنند، ظالم هستند"   
"كسانی كه مطابق آنچه خدا نازل كرده است حكم نكنند از اطاعت خدا خارج شده‌اند"    
حکم کردن يعنی نظر دادن - با خواندن آيات بالا، متوجه ميشويم که 
مطيع و پيرو دستورات خداوند در قرآن مجيد بودن است که از يک بشر يک مسلمان ميسازد.
من از افرادی که خداوند به آنها لطف فرموده و آنها را در موقعيتی قرار داده که حکمی را صادر کنند دعوت ميکنم که مخصوصا به اين آيات توجه زيادی کنند.
چه خوب بود اگر ما همه چيز را در تمام مراحل، با راهنمائی ها و دستورات خداوند شروع ميکرديم، ادامه ميداديم، و به پايان ميرسانديم.
دين و حكم و نظر خدا چيزی است كه از آيات قرآن بدست می ‌آيد.فرمايشات خداوند (قرآن) که هدایت و رحمتی است برای مردمی كه به آن ایمان می آورند،
در دست ماست چرا به نظريات و دستورات ديگران توجه ميکنيم
؟  بنظر شما اسم اين چيست؟
 
قول خداوند به من و شما برای آمرزيده شدن، رهائی از آتش جهنم، و اقامت هميشگی در بهشت
    

  يادتان باشد که خداوند بما قول داده که همه گناهان من و شما را ميبخشد، اگر قبل از اينکه فرصت از دستمان برود،
      توبه کنيم و در راه اصلاح اشتباهات و گناهانمان تا آنجا که ميتوانيم بکوشيم.  (آيات 
53 و 54 سوره زمر)
"بگو ای بندگان من كه بضرر خودتان زياده روی كرده‌ايد، از رحمت خدا نااميد نشويد چون خدا همه گناهان را ميبخشد.
او آمرزنده مهربان است.
به اطاعت خدا برگرديد (توبه كنيد) و قبل از اينكه عذاب بر شما وارد شود و کسی نتواند شما را ياری كند، تسليم حكم و نظر خدا باشيد.
"
خداوند در آيه 82 سوره طه به من و شما ميفرمايد:
"من كسی را كه توبه كند و ايمان بياورد و كار صحيح بكند و راه صحيح را بشناسد می ‌آمرزم. "

هیچ نظری موجود نیست: