هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

عراق پراز دلارهای جعلی است و مقامات به ايران ظنين اند


دالاس مورنينيگ نيوز زير عنوان "تحقيق در باره اسکناس جعلی آمريکا در عراق" می نويسد دست کم چهار ميليون دلاراسکناس جعلی آمريکا از دسامبر گذشته وارد عراق شده است، و مقامات آمريکائی و عراقی تلاش ميکنند مشخص سازند چه مقدار ازاين جعل صرفا جنبه تقلب و کلاهبرداری داشته و چه مقدار آن ممکن است ناشی از اقدام ايران برای نفوذ در امورعراق بوده باشد.

در حاليکه بعضی ازاين اسکناس ها کاملا ناشيانه جعل شده اند، و به سادگی قابل تشخيص اند، به گفته مقامات نظامی آمريکا، بخش عمده ای ازآنها اسکناس هائی صد دلاری هستند که چاپ کردنشان مستلزم استفاده از ماشين و جوهرهائی مخصوص است.

اين مقامات به استناد اطلاعاتی که اخيرا از پليس خفيه آمريکا کسب شده است ميگويند در خاورميانه چنين توانائی و قابليتی بيشتر به ايران و مباشران اش، از جمله گروه ستيزه گر شيعه لبنانی حزب الله تعلق دارد.

به گفته همين مقامات، نيروهای عراقی و آمريکائی در هفته های اخير ضمن مقابله با پخش اسکناس های جعلی، که آگاه ساختن کسبه و کارکنان بانک ها بخشی از آن است، اطلاعاتی نيز جمع آوری ميکنند تا معلوم شود آيا اسکناس های جعلی به تلاش های ايران برای اعمال نفوذ در انتخابات پارلمانی هفتم مارس عراق ، و فراهم ساختن پول برای شبه نظاميان در جنوب شيعه نشين عراق ارتباطی داشته است يا نه.

چارلز تاون گازت زير عنوان "عراق مملو از اسکناس های جعلی آمريکاست و مقامات به ايران ظن دارند" می نويسد مناطق جنوبی هم مرز ايران در عراق دروازه اصلی واردات از ايران، از اقلامی مشروع و مجاز نظير محصولات کشاورزی گرفته تا مصالح ساختمانی، تا اقلامی غير مجاز و قاچاق نظير اسلحه و مهمات ، مواد مخدر و اسکناس های جعلی است. ماموران عراقی و آمريکائی اخيرا پانصد هزار دلار اسکناس های جعلی صد دلاری را در ميسان و ديگر نواحی نزديک به مرز ايران کشف و ضبط کردند.

مقامات آمريکائی و عراقی ميگويند ماه گذشته نيز در شهر بندری ام قصر کارمندان بانک  بيش از صد هزار دلار اسکناس جعلی آمريکا را بين پولهائی که به عنوان سپرده به بانک ارائه شده بود کشف و ضبط کردند. به گزارش خبرگزاری اصوات العراق،  حدود دوماه قبل از آن نيز پليس در کربلا گروهی را از هم پاشيد که همگی زن بودند و با خرج کردن اسکناس های جعلی در جواهر فروشی ها و فروشگاههای لباس پول شوئی ميکردند.

 مقامات ميگويند ورود ناگهانی اسکناس های جعلی در سه ماهه پيش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق می تواند گويای تلاش ايران برای اعمال نفوذ در نتيجه انتخابات باشد.

يک مقام ضد اطلاعات ارتش آمريکا در جنوب عراق، که با توجه به حساسيت موضوع خواسته است معرفی نشود،  ميگويد همه چيز نشان از ارتباط گروههای افراطی شيعه و سپاه پاسداران انقلاب در ايران دارد.
استفاده ازاسکناس جعلی در عراق تازگی ندارد. در اوايل دهه ۱۹۹۰، ماموران آمريکائی ، بنا به گزارشها با همکاری متحدين محلی، برای زير فشار گذاشتن صدام حسين ديکتاتور وقت عراق، که پس از اشغال کويت با تورم شديد و تنزل ارزش پول مواجه شده بود، اسکناس هائی جعلی در آن کشور به جريان انداختند
اکنون پس از گذشت دو دهه، صدام رفته است و نيروهای آمريکائی با توزيع هزاران خودکار مخصوص کشف اسکناس های جعلی در جنوب عراق به مقابله با تلاش ايران برخاسته اند.

هیچ نظری موجود نیست: