هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

سرویس جدید گوگل به نام Google Buzz

انتشار خبر شبکه اجتماعی گوگل به نام Google Buzz در چند روز گذشته یکی از خبرهایی است که تیتر اول انواع رسانه های خبری در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات شده است و در رسانه های فارسی زبان هم سر و صدایی به پا کرده است که در این مطلب قصد دارم این موضوع را از چند سایت فارسی بازتاب بدهم :
سرویس 
جدید گوگل به نام Google Buzz

به نقل از وب سایت کلیک ضمیمه روزنامه جام جم شماره 272
گوگل عليه فيس‌بوك

سرویس جدید گوگل به نام Google Buzz
گوگل از سرويس جديد شبکه‌هاي اجتماعي خود پرده‌برداري کرد. اين سرويس جديد که Google Buzz نام دارد، شباهت زيادي به‌سرويس‌هاي ديگر شبکه اجتماعي از جمله تويتر و فيس‌بوک دارد. اين اتفاق که از هفته گذشته و با شايعه‌‌پراکني در وب، در مورد سرويس جي‌ميل اجتماعي اين شرکت آغاز شده بود، با پرده‌برداري از اين سرويس در دسترس همگان قرار گرفت. گوگل‌باز ترکيبي از سرويس‌هاي نقشه، جي‌ميل و پروفايل گوگل است.
بدين ترتيب کاربران مي‌توانند همه چيز را از جمله تصاوير و فيلم‌ها را از طريق اين سرويس با دوستان خود در جي‌ميل به اشتراک بگذارند.
مطالب به‌اشتراک گذاشته شده در گوگل مي‌توانند فقط براي دوستان ديده شوند و يا همانند تويتر در کل شبکه اجتماعي و وب قابل رويت باشند. تمام مطالب و نظرات مرتبط با آن مي‌توانند از تويتر، پيکاسا، فليکر و گوگل‌ريدر به باز وارد شوند. همچنين اين سرويس قابليت ارسال مطالب مبتني بر موقعيت (Location Based) را هم دارد و مي‌توان محل ارسال را از طريق گوگل‌مپ تعيين کرد و در نقشه گوگل قرار داد. نقشه گوگل نيز مطابق با اين تغيير يک لايه به خود اضافه کرده است که مي‌تواند پست‌هاي کاربراني که از قابليت ارسال مطلب مبتني بر موقعيت استفاده مي‌کنند، به‌كار برد.
وب‌سايت گوگل‌باز از دو هفته پيش آغاز به‌کار کرده است، در حالي که در صندوق‌هاي پستي جي‌ميل قابليت گوگل‌باز اضافه شده است. بنابراين کاربران جي‌ميل و گوگل پروفايل نيازي به‌ثبت نام ندارند و مي‌توانند مستقيما به اشتراک مطالب بپردازند.
جرمي اويانگ، يکي از تحليل‌گران استراتژي گروه آلتيميتر به بتانيوز اعلام کرد: «اين اقدام تهديد مستقيم براي فيس‌بوک به‌شمار مي‌آيد و تمام کارهايي را مي‌کند که فيس‌بوک و ساختار خبرپراکني جديد آن انجام مي‌دهند. در کوتاه‌مدت اين اقدام به‌نفع تويتر خواهد بود چرا که تويت‌هاي زيادي در اين فاصله انجام خواهد شد و بعد همه به دامان گوگل مي‌افتند.»
گوگل پس از دو روز از آغاز کار گوگل‌باز، با اعلام آمار و ارقام، نتايج را به‌سوي خود جلب کرده است. بنابه اعلام سران گوگل، بيش از ده‌ها ميليون کاربر از گوگل‌باز بازديد کرده‌اند و در 2روز، بيش از 9ميليون پست و نظر ارسال شده است. همچنين اين شرکت اعلام کرده است که نزديک به 200پست در دقيقه از طريق تلفن‌هاي همراه ارسال مي‌شود.
اما صرف‌نظر از اين كاربرد گسترده، گوگل با نظرات منفي زيادي نيز روبرو شده است. هرچند به‌نظر مي‌رسد گوگل با گسترش سريع امکانات باز، به‌دنبال گسترش مخاطبان خود است؛ اما منتقدان معتقدند گوگل‌باز نيز همانند اورکات و Wave خواهد شد و بعد از يک موج خبري يک ماهه، از بين خواهد رفت.


به نقل از وبلاگینا
Google Buzz وارد میدان شد!
گوگل باز هم برای دفعات مکرر در تاریخ تاسیس شرکت خود، گرد و خاک دیگری به راه انداخت! حالا با ورود به صفحه ایمیل تان، با تغییرات جالبی مواجه می شوید. تغییراتی که به نوعی شبکه های مطرح اجتماعی را به رقابتی سخت با غول دنیای مجازی وادار می سازد. حالا وقتی که وارد Inbox تان می شوید، در زیر همین گزینه، گزینه دیگری را می بینید با عنوان Buzz. گوگل خودش به طور خودکار تعدادی از دوستان شما را برایتان در لیست دوستان Buzz اضافه کرده است و شما باید بقیه دوستان خود را به آن اضافه کنید و کاری را که در فرندفیید و دیگر سایت های مشابه انجام می دادید، حالا با رویکردی جدید در اینباکس جیمیل انجام دهید، به همین راحتی!
سرویس جدید 
گوگل به نام Google Buzz
این سیستم، ویژگی های متعددی دارد که برخی از آن ها با ویژگی های جیمیل ترکیب شده اند و به شکل جدید در آن در آمده اند. شما می توانید برای ارسال پست های خود از دو گزینه اشتراک گذاری عمومی و خصوصی استفاده نمایید. آن دسته از نوشته هایی که حالت عمومی یا public دارند علاوه بر دوستان خود، در صفحه مشخصات گوگل شما نیز نمایش داده می شوند. شما می توانید از قابلیت پاسخ مستقیم به شکل @ استفاده کنید. به این ترتیب لیست کلیه مخاطبین شما نمایش داده می گردد و به سادگی می توانید گزینه مورد نظر را از بین آن ها انتخاب نمایید. کلیه کامنت هایی که برای شما گذاشته می شوند، در صندوق پستی تان قابل رویت است. همچنین می توانید فید های خود را از سایت های مختلف با دیگران (از جمله توییتر، فلیکر، پیکاسا، فیس بوک،یوتیوب، گوگل ریدر و غیره) به اشتراک بگذارید و یا از طریق تلفن همراه خود به آن متصل شوید.
سرویس 
جدید گوگل به نام Google Buzz
سایر ویژگی های Buzz را خودتان می توانید با ورود به صندوق پستی جیمیل تان مشاهده نمایید و پس از آن، دوستانتان را برای استفاده از این سیستم جدید دعوت کنید! می توانید برای جزئیات بیشتر این ۲ ویدیو را نیز ببینید. این ویژگی طی هفته آینده برای کلیه کاربران گوگل فعال خواهد شد.

به نقل از winbeta

خدمات جدید گوگل با نام Google Buzz معرفی شد
گوگل سرویس جدید خود با نام Google Buzz را معرفی کرد.
گوگل این سرویس جدید را با شعار راهی جدید برای به اشتراک گذاری معرفی کرده است. سرویس مذکور بلافاصله برای کاربران فعال شده است و امکان استفاده از آن وجود دارد. با این وجود گوگل خاطر نشان کرده است که این برنامه هنوز نهایی نشده است و توسعه آن کماکان ادامه دارد.
هدف گوگل آن است که Google Buzz را هرچه سریعتر به دیگر سرویس های خود متصل نماید. همچنین یک نسخه حرفه ای از Google Buzz راه اندازی می شود که به طور اختصاصی برای تاجران و شبکه های اقتصادی خواهد بود.
۵ قابلیت مهم در Google Buzz عبارتند از:
- Auto-following : شما به صورت خودکار افرادی را که بیشتر با آنها در تماس هستید، دنبال خواهید کرد.
- Rich, fast sharing experience : شما به آسانی می توانید فایل های خود را از هر سایتی به اشتراک بگذارید. بطور مثال به اشتراک گذاری تصاویر از Flickr برای دوستانتان.
- Public and private sharing : شما می توانید مطلبی را برای تمام دنیا به اشتراک بگذارید و یا یک گروه از کاربران مورد علاقه را مجاز به دسترسی به آنها نمایید.
- Inbox integration : بجای آنکه پیغام دریافت ایمیل برای شما ارسال شود، یک آلارم ویژه به صورت آنلاین شما را از تمامی تغییرات مطلع می سازد.
- Just the good stuff : این سرویس به صورت هوشمند فعالیت هایی را که بیشتر انجام می دهید برای شما در اولویت قرار می دهد و فعالیت های غیر مفید را به تدریج پنهان می کند.
هرچند که گوگل تمهیداتی را اندیشیده است که به وسیله آن کاربران خود می توانند مشخص نمایند چه افرادی به فایل های آنها دسترسی داشته باشند اما تنها سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول ساخته است مسئله حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی افراد است. پیش بینی می شود سرویس موج گوگل (Google Wave) نیز با این سرویس یکپارچه شود.
تا این لحظه Google Buzz از فیس بوک پشتیبانی نداشته است اما توییتر را می توانید به آن متصل نمایید. گفته می شود با استفاده از Google Buzz حتی هنگامی که کاربر در حال جستجو در سایت ها باشد، پیغام های توییتر برای او به نمایش در خواهند آمد.
آی فون، بلک بری و نوکیا S60 اولین موبایل هایی هستند که دارای برنامه های کاربری Google Buzz شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: