هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۵, یکشنبه

حجتیه این کانون را آسان نگیریم! .


حجتیه
این کانون را
آسان نگیریم!
درباره زندانی شدن آقای عمادالدین باقی، بیخودی به بیراهه نروید. حجتیه ای در کار نیست. باند مصباح و حامیان امام زمانی ایشان ربطی به انجمن حجتیه ندارند. این جریان اساسا یک جریان بنیادگرا نیستند. مصباح و احمدی نژاد و مشائی و این خرافه گرایان امام زمانی یک جریان خطرناک اند.
س.م
 
پیک نت- اجازه بفرمائید که ما با قاطعیت شما ارتباط این باند با انجمن حجتیه را رد نکنیم. ما هم تردید نداریم که انجمن حجتیه بسیار پیچیده تر و گسترده تر از هر تصوری، در 30 سال اخیر در جمهوری اسلامی بازسازی شده است. این که یک طیف دراین تشکل افراطی تر از بقیه باشد و یا وظیفه اش چنین تعیین شده باشد و یا یک طیف دیگر بنیادگرا باشد اما افراطی نباشد و یا عده ای – ماننده زمان شاه- در تونل های این انجمن با ساده انگاری های مذهبی گیر کرده باشند، تغییری در اصل مسئله نمی دهد. شما در این دوران جائی خوانده و یا شنیده اید که مثلا آیت الله خزعلی که نزدیک ترین رابطه را با شیخ محمود حلبی بنیانگذار حجتیه داشت دهان در باره این انجمن گشوده باشد؟ چنین دهان گشائی را از علی اکبرپرورش به خاطر می آورید؟ از اینسو، یعنی از سوی افراد باندی که بر شمرده اید چطور؟ تا حالا به یاد دارید که آنها کلامی در باره حجتیه گفته باشند؟ همین سکوت مرموز، خود حجتی نیست بر شبکه بندی وسیع حجتیه – با اسامی مختلف و در ارگان های متفاوت- در جمهوری اسلامی؟ این وضع به گونه ایست که دیگر نمی توان در باره انجمن حجتیه نظری مانند دوران شاه داشت و عده ای خشکه مذهبی فعال در انجمن را آدم های سالم، اما دارای تفکری متفاوت از دیگر مذهبیون و روحانیون دانست. آنها اکنون با دهها اسم و در دهها نهاد فعال اند و به همین دلیل همچنان فکر می کنیم لقب "لژ" به "حجتیه" بدهیم بهتر است. یعنی اندک شماری در مخفی ترین محفل، در حال هدایت بزرگترین شبکه های نظامی و مذهبی و اداری و قضائی و....
آقای باقی هم چوب فعالیت های 10 – 20 ساله اخیرش را می خورد و هم چوب فلک آن تحقیق در باره حزب قاعدون را که در زمان حیات آقای خمینی آن را شتابزده نوشت و منتشر کرد و بعدها نیز خود منتقد خویش به دلیل این شتابزدگی و فرصت ندادن به خود برای تحقیق بیشتر شد. که البته نظر ما اینست که اگر منتظر زمان می شد، حتی همان "قاعدون" هم منتشر نمی شد.
شما کتاب، منبع و یا مقاله ای را – جز همان کتاب ناقص قاعدون- بخاطر دارید که در جمهوری اسلامی در باره انجمن حجتیه منتشر شده و آن را ریشه یابی کرده باشد. ما هم میدانیم که افرادی در انجمن حجتیه بوده اند و بعدها از آن فاصله گرفته اند – از جمله امثال آقای عبدالکریم سروش- اما این مسئله مربوط به سالهای پیش از انقلاب و جمهوری اسلامی است، که شامل حال بسیاری دیگر- جز آقای سروش- نیز می شود.

هیچ نظری موجود نیست: