هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

هزاران سال قدمت تاریخی نشتیفان و تمدن کهن آن

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

با تولید اندیشه رشد می کنیم نه فیلترینگ فله ایی !

 
وزارت ارتباطات به خاطر تصدی گری بر امر آی تی همواره در زیر ذره بین نگاه اهل نظر این حوزه قرار دارد توقع آن است که مدیریتی کارآمدتر و دقیق تر این مجموعه را اداره کند .
اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان ارد بزرگ چند سال پیش در بخش پایانی نظریه کهکشان بزرگ اندیشه پس از زیر سئوال بردن نظریه دهکده کوچک جهانی مک لوهان کانادایی در مورد اینترنت و عرصه های آن می گوید : زمان رستاخیز اندیشه آدمیان فرا رسیده است پس برای پاسداشت داشته های خود باید بیشتر بدانیم ، براین باورم که نخبگان و اندیشمندان سرزمین من ایران می توانند پاشاهان کهکشان اندیشه فردا باشند.
ارد 
بزرگ طراح اصلی نظریه کهکشان بزرگ اندیشه

این سرزمین سرچشمه و رویشگاه اندیشه فرا است .
در این ستیز بزرگ ، آنانی برنده اند که بن و پی استوارتری در دل تاریخ جهان داشته باشند و همچنین نوآوری و زایش همراه توده جوانان شان باشد .
و سخن آخر آنکه : سرزمینی که فردوسی بزرگ را در دل تاریخ خویش دارد فرزندان برومند و خردمند برای این آورد و جنگ آسیم کم نخواهد داشت .
دقت شود در دو بخش به روشنی ارد بزرگ از ( ستیز بزرگ) و ( جنگ آسیم ) در حوزه اینترنت و فضای مجازی یاد می کند .
و حالا بخش هایی از صحبت های کمال محامدپور ، معاون آموزش و تحقیقات وزیر ارتباطات : فضای الکترونیکی، فضای جنگ است و زمانی که دشمن حمله می‌کند، شما نیز باید ضد حمله داشته باشید .
و در بخش دیگری می گوید : همه کشورها ملزم‌اند از خود دفاع کرده و از حمله در این فضا مصون باشند، در فضای فیلترینگ نیز باید حداقل‌هایی را در شبکه دسترسی، انتقال و سایر جزئیات در نظر گرفت که از خطاها مصون باشند.
چنانچه دیدم معاون وزیر بدون نام بردن از نظریه پرداز اصلی جنگ در عرصه آی تی ( که آنهم در حوزه اندیشه است و نه موارد دیگر ) آن را به ساختار معیوب فیلترینگ کشور متصل نموده و  به این شکل اقدامات بعضا اشتباه این حوزه را توجیه می کند .
باید به آقای معاون وزیر گفت کسی منکر و مخالف حذف سایتهای ضد اخلاقی نیست .
آقای معاون ! ارد بزرگ طراح اصلی این نظریه هم از بزرگترین مدافعان آزادی است کافیست به نظرات او در و مورد آزادی نگاهی بنمایید .
نکته مهمی که شما از نظریه کهکشان بزرگ اندیشه استخراج نکردید این است که ارد بزرگ راه مقابله با افکار و اندیشه های مهاجم را تولید اندیشه و فکر می داند حال آنکه شما دقیقا بسیاری از مراکز تولید اندیشه را فقط بخاطر یک واژه می بندید ! حال آنکه در ادبیات فارسی هر واژه معانی مختلفی دارد و شما بدون توجه به این موارد سد راه انتشار افکار درست شده اید .
کمال
 محامدپور ، معاون آموزش و تحقیقات وزیر ارتباطات
آقای کمال محامدپور ! اینکه پس از بستن یک سایت و وبلاگ بگویید در صورتی که این سایت به اشتباه بسته شده ایمیل بزنید تا رفع توقیف بکنیم  به هیچ وجه از مسئولیت و خدشه ایی که وارد نموده اید نمی کاهد .
شوربختانه شما عمق نظریه کهکشان بزرگ اندیشه درک نکردید .
امروز هزاران راه برای آلوده کردن یک جامعه وجود دارد اما بزرگترین مدافع حریم انسانها ، اندیشه فربه شده آنهاست . که آنهم در توان اهل فکر است . پس باید به اندیشمندان احترام گذاشت نظریاتشان را به نام خود آنها مطرح کرد و بجای فیلترینگ های عجیب و غریب به تامل اندیشه ها کمک کرد .
آنچه امروز دیده می شود شیب تند نگاه دستگاه فیلترینگ کشور به سوی سایتهای دارای اندیشه و تولید فکر است که در این صورت باید گفت حمله کنندگان به اندیشه مردم کشورمان دو مجموعه هستند یکی کشورهای استعمار گر و دیگری سیستم فیلترینگ کشور .

هیچ نظری موجود نیست: