آموزش و پرورش :
مدارس (به تفكيك دولتی و غير دولتي ، شهري و روستايي ) :
رديف | مقطع | آموزشگاه به تفکيک نوع | آموزشگاه به تفکيک شهری و روستايی | ||||||
دولتی | غير انتفاعی | شهری | روستايی | ||||||
مدرسه | کلاس | مدرسه | کلاس | مدرسه | کلاس | مدرسه | کلاس | ||
1 | پيش دبستانی 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
2 | پيش دبستانی 2 | - | - | ||||||
3 | ابتدايي | 144 | 650 | - | - | 37 | 230 | 107 | 420 |
4 | راهنمايی | 94 | 370 | - | - | 27 | 145 | 67 | 255 |
5 | متوسطه عمومی | 50 | 224 | - | - | 23 | 136 | 27 | 88 |
6 | هنرستان فنی | 3 | 14 | - | - | 1 | 8 | 2 | 6 |
7 | هنرستان حرفه ای | 1 | 11 | - | - | 1 | 11 | - | - |
8 | کشاورزی (فنی و حرفه ای کار و دانش ) | - | - | - | - | - | - | - | - |
9 | هنرستان کار و دانش | - | - | - | - | ||||
10 | پيش دانشگاهی | 20 | 46 | - | - | 14 | 37 | 6 | 9 |
تعداد دانش آموزان به تفكيك جنسيت :
رديف | مقطع | پسر | دختر | شهري | روستايي |
1 | پيش دبستانی 1 | - | - | - | - |
2 | پيش دبستانی 2 | ||||
3 | ابتدايی | 6507 | 6355 | 5175 | 7687 |
4 | راهنمايی | 4016 | 3427 | 3484 | 3959 |
5 | متوسطه عمومی | 2776 | 2350 | 3268 | 1858 |
6 | هنرستان فنی | 215 | 145 | 215 | 145 |
7 | هنرستان حرفه ای | 173 | - | 173 | - |
8 | کشاورزی (فنی و حرفه ای کار و دانش ) | - | - | - | - |
9 | هنرستان کار و دانش | 480 | 218 | 698 | - |
10 | پيش دانشگاهی | 428 | 553 | 835 | 146 |
11 | جمع | 14595 | 13048 | 13830 | 13795 |
اگر شرايط و ضوابط و جمعيت دانش آموزان و دانشجويان واستادان قبل و بعداز انقلاب و كاستي هاي آنزمان و امكانات اطلاع رساني و آموزشي الآن بررسي بشود و بار دانش و اندوخته دانش آموزان و دانشجويان قبل و فعل مقايسه گردد ردي هاي امتحان نهايي ابتدايي و متوسطه و كنكور در گذشته غربال گري ميشد اما اكنون بادادن چند سؤال امتحاني به دانش آموز و دانشجو و تکرر چندین باره امتحانات جهت هر درس سدهاي غربالگري شكسته و انگيزه دانش پژوهي ازميان رفته است كه نتيجه ميگيريم حكومت ملاها به افراد باسواد و داشتن بار دانش بالا علاقه اي ندارد.
--
--
تعداد معلمين به تفکيک جنسيت :
رديف | مقطع | مرد | زن | جمع |
1 | ابتدايي | 375 | 293 | 668 |
2 | راهنمايي | 260 | 137 | 397 |
3 | متوسطه عمومی | 293 | 145 | 438 |
4 | پيش دانشگاهی | 5 | 3 | 8 |
5 | جمع | 933 | 578 | 1511 |
- مدارس (به تفكيك جنسيت) :
ابتدايي | راهنمايي | متوسطه | |||||
دخترانه | پسرانه | مختلط | دخترانه | پسرانه | مختلط | دخترانه | پسرانه |
36 | 32 | 76 | 33 | 25 | 36 | 24 | 26 |
وضعيت آموزشكده هاي فني :
رديف | نام آموزشكده | تعداد دانشجو | تعداد اعضاء هيات علمي | تعداد رشته هاي تحصيلي | تعداد تشكلهاي دانشجويي | تعداد نشريات دانشجويي | ظرفيت خوابگاههاي دانشجويي | |||||||||
پسر | دختر | سياسي | علمي- فرهنگي | صنفي | ساير | سياسي | علمي- فرهنگي | صنفي | ساير | دختران | پسران | متاهلين | ||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
وضعيت مراكز تربيت معلم :
رديف | نام مركز | تعداد دانشجو | تعداد اعضاء هيات علمي | تعداد رشته هاي تحصيلي | تعداد تشكلهاي دانشجويي | تعداد نشريات دانشجويي | ظرفيت خوابگاههاي دانشجويي | |||||||||
پسر | دختر | سياسي | علمي- فرهنگي | صنفي | ساير | سياسي | علمي- فرهنگي | صنفي | ساير | دختران | پسران | متاهلين | ||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
- نهضت سواد آموزي :
تعداد آموزشياران :
مرد | 8 |
زن | 88 |
جمع | 96 |
- تعداد سواد آموزان:
مرد | 73 |
زن | 1428 |
جمع | 1501 |
- تعداد كلاسها:
مقدماتي | 48 |
تكميلي | 109 |
پاياني | |
جمع | 157 |
دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و تربيت معلم :
رديف | نام دانشگاه و مركز آموزش عالي | سال تأسيس | تعداد دانشكده | تعداد رشته | مقاطع تحصيلي | تعداد هيأت علمي | تعداد افراد هيأت علمي با تحصيلات | |||
تمام وقت | پاره وقت | ليسانس | فوق ليسانس | دكترا | ||||||
1 | پيام نور خواف | 1382 | - | 14 | كارشناسي پيوسته | 1 | - | - | 1 | - |
2 | پيام نور خواف | 1382 | - | 1 | کارشناسی ناپيوسته | 1 | - | - | 1 | - |
آمار دانشجويي:
نام دانشگاه | تعداد دانشجو | |||||||
تعداد كل | دختر | پسر | بومي | غير بومي | كارداني | كارشناسي | كارشناسي ارشد و بالاتر | |
پيام نور خواف | 1870 | 1176 | 694 | 1417 | 453 | 9 | 1861 | - |
خوابگاه هاي دانشجويي :
رديف | نام خوابگاه | دانشگاه مربوطه | مالكيت خوابگاه | تعداد ساكنين | جنسيت | خدمات خوابگاهي (سلف ، كتابخانه ) |
1 | خوابگاه دخترانه شماره1 | پيام نور خواف | خصوصی | 20 | مؤنث | - |
2 | خوابگاه دخترانه شماره 2 | پيام نور | ساختمان سابق جهادکشاورزی | 30 | مونث | - |
3 | شماره 3 | پيام نور | خصوصی | 20 | مونث | - |
تشكل هاي دانشجويي :
نام تشكل | محل فعاليت | نوع فعاليت | تعداد اعضاء | ميزان فعاليت |
بسيج دانشجويي | دانشگاه پيام نور خواف | علمي فرهنگي-اجتماعی | 500نفر | فعال |
کانون دانشجويی هلال احمر | دانشگاه پيام نور خواف | فرهنگی – اجتماعی –بشردوستانه | 100نفر | فعال |
دانشگاه مكان انتقال دانش است نه تهديد و سركوب و جاسوسي !!؟
باجبار دانشجو را در بسيج براي گرفتن نمره و كار و جاسوسي و سركوب عضو نمودن هنر نيست
يعني اينقدر وحشت داريد كه براي هر دو دانشجو يك جاسوس گذاشته ايد حسن صباح و حكومت
ننگين صفوي هم بمانند شما اينچنين نمي كردند
باجبار دانشجو را در بسيج براي گرفتن نمره و كار و جاسوسي و سركوب عضو نمودن هنر نيست
يعني اينقدر وحشت داريد كه براي هر دو دانشجو يك جاسوس گذاشته ايد حسن صباح و حكومت
ننگين صفوي هم بمانند شما اينچنين نمي كردند
نشريات دانشجويي :
عنوان نشريه | محل فعاليت | زمينه فعاليت | دوره انتشار | تيتراژ | تعداد نشريه منتشر شده | وابستگي به تشكلها |
جوان امروز | پيام نور خواف | علمي فرهنگي-اجتماعی -ادبی | گاهنامه | 100 | 100 | - |
شميم انتظار | پيام نور خواف | قرآن ،عترت ،مهدويت | گاهنامه | 100 | 100 | - |
نگين سخن | پيام نورخواف | علمی ،فرهنگی وادبی | گاهنامه | 100 | 100 | - |
نشريه انتطار و مهدويت در خواف مكاني كه به اين موهومات توجه اي ندارند و متاع
بتخانه اي جايي ندارد به جه كار ميآيد ياوه به آخور يابو هاي خود در قم بريزيد بس است.
بتخانه اي جايي ندارد به جه كار ميآيد ياوه به آخور يابو هاي خود در قم بريزيد بس است.
- پايان نامه ها و تحقيقات دانشجويی در خصوص تاريخ ، فرهنگ و ساير مسائل اجتماعی شهرستان :
رديف | عنوان پايان نامه | نام دانشگاه | نام دانشجو | سال تدوين | ملاحظات |
1 | بررسي ميزان انگيزش تحصيلی دبيران شهرستان خواف وعوامل موثربرآن | پيام نور خواف | کلثوم دلپاک رودی | 89-88 | - |
2 | بررسی ميزان سرمايه اجتماعی دربين دانشجويان دانشگاه پيام نور خواف | پيام نور خواف | آقای علی اصغر زارعی برآبادی | شهريور 89 | - |
3 | بررسی نگرش خانواده های شهرخواف به مصرف کالاهای خارجی وعلل آن | پيام نور خواف | آقای محمدناصر حمامی گرم رودی | شهريور 89 | - |
4 | بررسی عامل موثر برپيشرفت تحصيلی دانش آموزان پايه بخش زوزن | پيام نور خواف | احمدمجيدی | 89-88 | - |
5 | تاثير عوامل اجتماعی برخيانت وبزهکاری افراد | پيام نور خواف | مسعودسليمانی | بهار89 | - |
6 | مديريت کارعملی درآموزشگاه شهيد سميعی | پيام نور خواف | مهدی اصغری | 89-88 | - |
7 | بررسی عوامل موثر برميزان استفاده زنان متاهل 40-18شهرستان خواف ازوسايل جلوگيری از بارداری | پيام نور خواف | سعيده شهير رودی | زمستان 89 | - |
8 | بررسي اجحاف و ظلم سي ساله نظام آخوندي بر اهل سنت و جماعت | شاه شچاع نشتيفان !!؟؟ | 57 _ 90 | - | |
9 | بررسي نيرنگ و فريب هاي سي ساله نطام (تطميع _ تهديد _ زندان _شكنجه _ ترور _ اعدام ) و پرورش ملاي درباري سني | شاه شجاع نشتيفان !!؟؟ | 57 _ 90 | - | |
10 | بررسي غربال و رد صلاحيت - بيكاري - فقر - اعتياد - تهمت - افتراء و سركوب انديشمندان و جوانان | شاه شجاع نشتيفان !!؟؟ | 57 _ 90 | - |
مشاركت دانشگاه درفرآيند توسعه فرهنگي و اجتماعي شهرستان :
اهم خدمات و فعاليتهاي خاص و فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در سطح شهرستان :
- شركت فعال در تهيه سند توسعه شهرستان و ارائه پيشنهادات سازنده جهت تنظيم سند توسعه .
- عضويت در شوراي فرهنگي عمومي، انجمن كتابخانه عمومي ، كميته برنامه ريزي شهرستان ، حضور فعال و تاثير گذار اساتيد كاركنان و دانشجويان دانشگاه در مراسم و مناسبتهاي مختلف
آداب و رسوم و باورهاي اجتماعي :
ü آداب و رسوم خاص مردم :درمراسم عروسي از جمله نان پزي-گوسفند كشي-رقص جمعي-طبل زني
ü مراسم شب يلدا
ü مراسم تعزيه در مسجد و منزل-مراسم دهه عاشورا
ü مراسم ختنه سوران و استفاده از ساز و دهل و رقص هاي محلي
ü دادن صدقات در نيمه اول ماه شعبان براي اموات
- نشريات محلي :
نام نشريات محلي | دوره انتشار | موضوع | صاحب امتياز و مدير مسئول | شمارگان | آغاز انتشار | تعداد شماره منتشر شده |
آواي رود | دوهفته نامه | فرهنگی –اجتماعی –سياسی ورزشی | محمد مهدي رادمنش | 3000 | شهريور83 | 59 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر